Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du en god og billig plaststøber?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK: Hvordan kan et formværktøj laves som Rapid Prototyping?

Hvis det er selve emnet du mener, er Rapid Prototyping selvfølgelig altid en god idé. Min viden rækker dog ikke til om et sådant emne kan forkromes. Ud fra det jeg ved er der kun visse plastmateriale som forkromning kan hæfte på.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

afhængig af formen bruges det positive til eksempelvis at lave en negativ form udfra - ex vacuum forming

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Øh, tak for uddybningen. Jeg er uddannet værktøjsmager og siden efter værktøjskonstruktør i '98.

Jeg forestillede mig mere om det var en aluminiums form eller lignende du hentyder til?

Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

aasum.dk

Kan sikkert hjælpe dig:)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Nøhr Vangsgaard:

Øh, tak for uddybningen. Jeg er uddannet værktøjsmager og siden efter værktøjskonstruktør i '98.

Jeg forestillede mig mere om det var en aluminiums form eller lignende du hentyder til?

Jeg hører det også gjort med silicone forme, men det er ikke min styrke, og jeg ved ikke hvad kvalitetsimplikationer det kan have.

emachineshop.com er iøvrigt et godt sted at prøve sig frem.

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Silikoneformene er til den utålmodige der hurtigt skal bruge max. 50-100 emner til eksempelvis fremvisning på en messe. De er flotte visuelt, men krav til dimensioner og tolerancer er ikke metodens livret. (Se også damvig. com, under "Rapid Prototyping" og "PUR").

Hvis ikke der er så meget mekanik i konstruktionen burde: færdig CAD model>SLA prototype>tilretning>produkt i produktion være muligt. Dog kan det, afhængig af mange årsager, være nødvendig at gentage SLA prototype og tilretning indtil konstruktionen fungerer efter hensigten.

Aasum.dk er en oplagt mulighed for hjælp og sparring.   

 

 

Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for deltagelse og svar. Det er fantastisk at få sådan en sparring. Lars i Kina mener, han har en god leverandør, der både kan støbe og forkrome, og han er i gang med at finde en pris. Derudover har jeg noteret mig alle de andre input. Tak igen!

Hilsen Thorkild

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thorkild

Når du står med dit færdige produkt vil jeg meget gerne se billeder af det, vil du smide et link et sted i forummet til den tid? Både fordi jeg er nysgerrig anlagt, og fordi jeg altid synes det er fantastisk, at se at en god idé der har udviklet sig til et fysisk produkt. 

Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Det gør jeg meget gerne. Men der kommer til at gå en rum tid endnu. Jeg står lige nu i det klassiske vadested, at jeg har en god idé, som jeg også har en seriøs aftager til, men jeg manger risikovillig kapital til at starte virksomhed og til at udvikle produktet for. Jeg er i gang med en forundersøgelse hos Innovation Midt Vest i Herning, og om en måneds tid skal har jeg samlet så mange tråde, at jeg kan præsentere mit projekt for deres bestyrelse, som sidder med nøglen til pengekassen. Det er temmelig nervepirrende.

MVH Thorkild

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torkild

 

Det produkt du skal have lavet, mener jeg skulle kunne gøres,  for omkring dette beløb

Støbværktøj                                                    5-6,000.-DKK

Styk pris                                                                4-6.- DKK

Hjemsendse                                                    2,500.- DKK

Dog med forbehold da jeg ikke har set dine tegninger, så den anslåede pris er et kvalifiseret gæt.

 

Hilsen Michael

mcj@loxinfo.co.th

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)