Lige for at få noget saglig relevant debat i tråden.. Hvad gør jeres løsning bedre / mere unik end en løsning som AWeber? Kigger man internationalt er AWeber vist "løsningen" indenfor en del nicher..
(Jeg formoder dog at med jeres priser, så er i et lidt andet produkt som er anderledes professionelt)
Jeg tror kort det kan summeres op i at aWeber har deres måde gøre ting på, vi har vores. MailChimp har deres og Campaign monitor en helt 4. Spørgsmålet er så hvem der løser opgaven på en måde som man bedst kan lide. Det er lidt ligesom nogen kan bedst lide en Audi og andre en BMW. :)
Sammenligner man de fleste produkter i en kategori så kan de som regel det samme grundting, spørgsmålet er så hvordan deres tilgangsvinkel til løsningen af den opgave er.
Jeg tror ikke det giver meget mening at jeg går ind i en lang "salgstale" om hvordan vi er bedre eller anderledes end f.eks. aWeber, da det vil have lige så meget troværdighed som Hvis en aWeber repræsentant begyndte at fortælle hvorfor de er bedre end os. :)
aWeber er så vidt jeg ved fra andre en ganske fin løsning, og der er en del der bruger dem.
Vores indgangsvinkel til at sende nyhedsbreve at vi er en række gutter, der har rodet med e-mail teknologi i en ganske pæn del år, og web-teknologi generelt siden 1996. Vi interesserer os for processerne omkring det at designe nyhedsbrevet (via vores editor som vi i hvert tilfælde selv internt synes er lidt mere avanceret end de andre e-mail-systemer har :-) på en måde så de fleste kan være med, uden at gøre det ufleksibelt for dem der rigtig gerne vil lege med avancerede ting som f.eks. brevfeltning, opsamling af data i en modtagersprofil når han klikker på et bestemt link, integration med andre systemer via API, feeds og webhooks og lignende sjove ting.
At sende "mass-e-mail" er en forholdsvist kompliceret ting nede på det tekniske niveau (leveringsoptimering, spamfiltre, best practices, SPF, Domain Keys osv.) og de ting vil vi gerne så vidt mulig forsøge at forsimple for vores kunder, uden at gøre det så simpelt at en dygtig designer eller e-mail-marketéer føler at det er et legetøjssystem.
Prismæssigt tror jeg man skal passe på med at sammenligne systemer alt for meget generelt. Der kan være mange årsager til de forskellige priser.
Vores priser er i høj grad fastsat ud fra at vi gerne vil have råd til at levere hvad vi synes er god service til vores kunder, købe noget ordentlig udstyr til at drifte dem, sørge for at vores medarbejdere er glade, fordi glade medarbejdere giver bedre produkter og det kommer kunden til gode og sidst men ikke mindst ud fra det faktum at vi er en privat dansk "selffunded" iværksættervirksomhed, der ikke har fået 10-20 mio. $ til at brænde af af en investor, ligesom mange udenlandske virksomheder i vores kategori. Derfor kan vi ikke tillade os at løbe en risiko på at forære en masse ting væk gratis (gratis start-konti osv) i håb om at pengene kommer ind et andet sted, eller betales af nogen få store kunder som vi så malker. :-)
For lige at knytte en hurtig kommentar til det med browservalg og plugins m.v. så bygger vi ubivox ud fra en idé om at vi gerne vil benytte moderne web-teknologier og web-standarder, hvilket Microsofts IE, desværre ikke overholder. IE 9 er i beta og ser da interessant ud, men indtil videre har den stadigvæk for mange fejl til at vi kan åbne op for den (vi ville ellers rigtig gerne).
Det er et valg vi har taget for at kunne levere (efter vores mening) et bedre produkt til vores kunder i stedet for at gå på kompromis med kvaliteten for at kunne understøtte en teknisk dårligere og fejlbehæftet browser. Det er derfor vi anbefaler folk med ie at installere chromeframe, da det på den måde giver mulighed for websites og applikationer (som vores) at skifte motoren ud i browseren når man besøger vores sites (det sker automatisk via lidt kodei vores applikation), men når man besøger andre sider, så fungerer den som en ganske normal IE (hvis man f.eks. har brug for det til sin netbank.
Ud fra et arbejdsmæssigt perspektiv har vi ligeledes set at det ofte i mange tilfælde kan være en god idé ikke at sidde og arbejde i webapplikationer i den samme browser som man bruger til sin daglige surfen, fordi man risikere at besøge et website, der får browseren til at gå ned (ekstrabladet, flash-sites m.v. er desværre ofte synderen) og dermed tage alt sit arbejde med sig i faldet, hvis man ikke har fået gemt eller lignende. Det er dog en mindre ting, men måske værd at tænke over i en tid hvor flere og flere arbejdsopgaver flytter ind i browseren at det måske ikke er så tosset at have et par forskellige installeret. Personlig bruger jeg Safari til at surfe til dagligt, Firefox til at udvikle og Chrome en gang imellem når jeg har brug for en 3. browser til at besøge en side jeg måske kan frygte får min browser til at crashe.
Vi ønsker ikke at tvinge folk til at bruge en bestemt browser eller lignende, men vi kan levere et meget bedre produkt hvis vi ikke skal bruge tid på at kompensere for fejl og mangler i Microsofts browsere (eller en hvilken som helst anden browser der ikke understøtter gængse moderne webstandarder og anbefalinger), og det mener vi vores brugere er bedre tjent med i længden. :-)