Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer med vserver

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kigger på virtuelle servere, men mangler gode råd og erfaringer.

 

Det jeg søger, er en masse plads, hvor jeg selv kan oprette kunder (med egne domæner) og dermed selv lege webhotel. Jeg forestiller mig, at det foregår i et interface - og jeg også kan oprette e-mails til dem osv.

Jeg har ikke behov for at give folk individuel pladsmængde, men giver alle "ubegrænset" plads og køber mere plads om nødvendigt.

 

De steder jeg har spurgt, har det været uklart hvordan jeg administrerer webhotellerne via et interface. I modsætning til de webhoteller jeg har nu, vil jeg skulle betale for trafikken (dvs. der er ikke ubegrænset) og har I erfaringer med, hvor meget trafik forskellige sites benytter?

 

Venlig hilsen Christian

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg så en meget imponerende vserver/reseller løsning for nylig. Prøv at kigge på mosso.com, hvis du spørger deres livechat har de også en demo account du kan teste lidt. Det virker meget genialt umiddelbart.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder som om at du har brug for en server med et kontrolpanel til formålet, såfremt det ikke behøver at være så billigt som muligt kan du prøve at kigge efter en udbyder der tilbyder et af de kommercielle systemer (Plesk. cPanel, Helm etc.), alternativt kan du prøve at kigge efter en der tilbyder et open source system (VHCS, ISPConfig etc.).
Vi har en del kunder der med stor tilfredshed benytter Plesk, og ud fra de behov du beskriver, ville det nok være en passende løsning.

Har du selv erfaring med serverdrift? En forglemmelse mange gør når de lejer en virtuel eller dedikeret server, er at de som hovedregel også selv skal stå for at opdatere maskinen, holde den sikker og løse eventuelle problemer. Husk i øvrigt at du i mange tilfælde også selv vil skulle stå for backup.

Trafikforbruget på websider kan variere rigtigt meget, afhængig af indhold, antal besøgende etc.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian,

Hvis ikke du har erfaring med serverdrift, og ikke har lyst til at bruge en masse tid på at få det, vil jeg helt klart anbefale dig at lede efter en partner/reseller løsning hos en eksisterende webhost. Du slipper for driften, investering i udstyr etc. og tjener penge hver gang du opretter et nyt webhotel for en kunde.

mvh Carsten
Tilmeldt 21. May 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke erfaring med servere, og skal derfor have et kontrolpanel og ikke selv stå for opdatering/back-up. Jeg har dog også set flere steder, hvor begge dele bliver varetaget af udbyderen/hosten.

 

Det jeg godt kunne bruge, er erfaringer og henvisninger til løsninger - har I noget jeg kan bruge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)