Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbreve og lovgivningen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender du et godt sted, hvor jeg kan læse mere uddybende omkring nyhedsbreve og den danske lovgivning?

Konkret mangler jeg at få be-/afkræftet om man SKAL have en kvitteringsmail, når man TILMELDER sig et nyhedsbrev, eller om dette blot er "god service".

På forhånd tak.

Steen

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Det er bare god skik, men ikke et lovkrav...

Du må bare ikke lave dit site således, at dine kunder / brugere automatisk bliver tilmeldt såfremt de handler hos dig... DE SKAL UDTRYKKELIGT SIGE JA TAK

Mvh.

T. Holbech

Selvstændig med Aps - Internet-købmand og krejler af 1. grad... Yes

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for inputtet. Det mener jeg også, men jeg har hørt fra en journalist, at det er et lovkrav og det undrer mig. Har du eventuelt link til noget juridisk skriveri omkring det? Jeg har søgt, men intet fundet.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kigge i Markedsføringsloven, specifikt §6. Her kan du se, at det ikke er et krav med en bekræftelse på tilmeldingen. Det kan desuden anbefales at læse Forbrugerombudsmanden spamvejledning

I Markedsføringsloven kan du også se, at du faktisk gerne må tilmelde en modtager ved et køb, så længe modtageren har mulighed for at takke nej ved købet, f.eks. ved at fjerne en markering i en checkbox eller lignende. Det har jeg tidligere skrevet om på Amino, blandt andet her

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Tak for det - det var lige det jeg skulle bruge!

Steen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)