Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OPråb: Ikke kald dig noget du ikke er!

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 298
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,2 stjerner givet af 6 person

Hej

Det er søndag aften og tid til at samle op i ugens indkomne mails. Der kommer en fra en lille webshop, der skriver: "Jeg hører hvad ledelsen synes om ideen". Det virker utrolig dumt, i mine ører, at have en "ledelse" når virksomheden består af <5 personer. Er der så også en HR-afdeling, en finansieringsafdeling m.v.?

Det samme gælder blogs osv. Hvorfor kalde dig "Leder / Ejer / Direktør". Helt seriøst, du har en blog eller måske en lille webshop, hvorfor danne et usandt billede af virksomheden?

 

Ha' en god søndag aften Smile

 

Med venlig hilsen

Jens Jakob Andersen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Noget jeg også "Elsker" det er når, især mindre web-firmaer, som tydeligvis kun består af 'én person, altid siger "VI" istedet for "Jeg".

WTF?

 - Det gælder sådan set også andre virksomheder, det er bare en tendens blandt webfirmaer.

 

God dag

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hvorfor skal det hele være så kedeligt ?

Personligt elsker jeg at stille videre til økonomiafdelingen og så selv tage røret igen.

Desuden fornemmer mine kunder selvironien når jeg kalder mig for Direktør :)

Nu er jeg rent formelt en direktør, men jeg tror ikke jeg vil føle mig som en før jeg har 5+ medarbejdere i mit brød.

Jeg kan ikke lade være at tænke på Mrs. Bucket fra "fint skal det være" - det mindste man kan gøre sig er da umage.

Jeg tror de fleste ville blive overraskede over at lære hvor langt man kommer med letkøbt troværdighed. I bund og grund vil de fleste af os gerne tro det bedste om vore medmennesker og forretningsforbindelser, så hvorfor ikke hjælpe hinanden lidt på vej :)?

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De gør det netop for at virke større i kundernes øjne, virke mere prof, med mindre kunden opdager det selvfølgelig :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Trådstarter: Hvis firmaet består af omkring 5 medarbejdere, kunne det i virkeligheden så ikke tænkes at der vitterligt er ledelse. Jeg mener, der må da vel være én eller anden som leder firmaet, og selvom det kun er én person, så er det stadig en ledelse.

Jeg kalder da også mig selv for chefredaktør på Kidznews.dk, og det gør jeg selvom det faktisk kun er mig selv som skriver nyheder p.t. Hvorfor jeg gør det? Fordi at så kan folk se at det er mig som skal stå til ansvar for hvad der sker på siden...

Selvom du måske har et enkeltmandsfirma eller et ApS hvor du er den eneste som arbejder, så kan du stadig betegne dig selv som direktør. I mine øjne er det latterligt og mangel på andre ting i livet, som får folk til at se ned til folk som kalder sig direktør, leder og lignende.

Det var bare min holdning til tingene - selvom jeg måske kommer i modvind.

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give Morten ret....

Dog med lidt forbehold. Nu kører jeg til dagligt runt som sælger. Hvis jeg skriver direktør på mit visitkort er der faktisk folk der er "bange" for at snakke med mig. Derfor mener jeg som selvstændig re det iorden at have en "BOSS" titel, men tag og lav 2 slags så du også har et som du kan give til pedellen :)

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu, kan jeg godt se pointen i selv at veksle imellem sin egen titel alt efter hvem man snakker med.

Men jeg holder mig altså fast på, at det er dybt latterligt at kalde sig selv for "vi". lige meget hvor mange titler man har, bliver man aldrig til 2 personer.

Desuden alt det her titel-ræs. Hvorfor? Jeg tror ikke på det har det store at sige og jeg har sjældent mødt årsager til at overhovedet nævne sin titel.

i mine tilfælde, siger jeg bare partner, eller ejer. Da det er det jeg er. alt andet er bare labels.

God dag. =) 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

Jeg profilere mig mere som freelancer end som et egentlig udviklings firma. I mine mails kalder jeg mig selv for 'webudvikler', og på den lille side jeg har er der også tydligt gjort opmærksom på det kun er mig. Vi-modellen er prøvet af, og jeg har fundet ud af denne løsning virker bedst for mig.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Jeg har lige skrevet i din gæstebog Casper, og btw. Din PB er ikke aktiveret.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Elkjær:

Nu, kan jeg godt se pointen i selv at veksle imellem sin egen titel alt efter hvem man snakker med.

Men jeg holder mig altså fast på, at det er dybt latterligt at kalde sig selv for "vi". lige meget hvor mange titler man har, bliver man aldrig til 2 personer.

Desuden alt det her titel-ræs. Hvorfor? Jeg tror ikke på det har det store at sige og jeg har sjældent mødt årsager til at overhovedet nævne sin titel.

i mine tilfælde, siger jeg bare partner, eller ejer. Da det er det jeg er. alt andet er bare labels.

God dag. =) 

Hvad er der forkert med "vi"? Firmaet er vel en selvstændig enhed, og du er en person :) 

Det må dreje sig om at finde en balance - der er ingen grund til at være fanatisk for eller imod brug af titler.

Fakta er at en forkert titulering i visse situationer kan koste en potentiel handel. Enten hvis man har smurt for tykt på, eller hvis man ikke er aggressiv nok.

 

Nu mener jeg selv, jeg er så godt etableret i erhvervslivet at ovenstående er forholdsvist ligegyldigt for mig selv, men jeg er overbevist om at det kan betyde liv eller død for nystartede - og jeg er overbevist om at der ikke er særlig meget at tabe medmindre vi taler om helt hæmningsløst overdrev.

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)