Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske Hostingfirmaer med på flere kontinenter

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er interesseret i at høre om der er nogen som har erfaringer med eller kendskab til danske hostingbureauer der har opsat servere på flere kontinenter i verden?


Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Det eneste jeg har kendskab til er GratisDNS der har navneservere stående rundt omkring i den vestlige verden.

Hvad ville dit formål være ved at have serverne fordelt på flere kontinenter?

Hastighedsmæssigt tror jeg ikke der er den vilde forskel længere.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er nok næppe ret mange, da det er lidt nemmere at drifte servere man har nem adgang til. Det kan være en bitch at skifte harddisk på en server i nepal fx.
Tilmeldt 22. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Meningen var at opnå en hurtigere loadtid i lande uden for europa - foreksempel i nordamerika og afrika. Jeg læste om hostingproblematikken i Thorborgs bog - altså hvis man hoster sin side på en server der ligger i Danmark så vil svartiderne for bl.a. Mexico være for lange - derfor var meningen at få hostet sin side hos et firma der har serverer placeret på flere forskellige kontinenter så svartider kan reduceres.


Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er der enten den mulighed at du lejer dig ind i forskellige hostingfirmaer rundt omkring eller bruger en udbyder som akamai, der leverer en super service på det område. De er så tilgengæld også relativt pricey.
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig med Loke. Uden at vide hvad det er for en forretning, du driver, så vil jeg gætte på, at en løsning som Akamai (www.akamai.com) er totalt overkill. Hvis de så relativt få millisekunders ekstra svartid er vigtige for dig, så lej en server i Danmark og en i USA - så er du allerede dækket fornuftigt ind.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-01-2007 14:32:02
Forfatter: Arno

Jeg læste om hostingproblematikken i Thorborgs bog - altså hvis man hoster sin side på en server der ligger i Danmark så vil svartiderne for bl.a. Mexico være for lange - derfor var meningen at få hostet sin side hos et firma der har serverer placeret på flere forskellige kontinenter så svartider kan reduceres.


Nu har jeg i 20min prøvet at finde tråden, men må opgive. I tråden fortæller Thorborg hvordan de forhandler med et hostingfirma, der har placeret servere i næsten alle lande. Det skulle koste omkring 500.000 kroner om året.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi bruger ganske rigtigt www.akamai.com.

Til vores brug koster de pt. godt 800.000 kr. om året.

Jeg kan så fortælle at vi ikke snakker millisekunder, men rigtige sekunder. Til Mexico havde vi f.eks. et mere end 4 sekunder.

Hvis i er hosted i Danmark, så glem alt om Kina, Sydamerika og mange andre lande, der vil jeres sider være alt, alt for langsommme.

Dbh Martin

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi bruger også Akamai på WebmasterRadio og jeg kan godt skriver under på at de sparker røv. Og ja, prisen er også i den tunge ende
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil på ingen måde stille tvivl om Akamais evne til at levere et godt produkt. Og jeg er også sikker på at i tilfælde hvor man fx ønsker global streaming af video eller audio så er det en god løsning (måske den eneste rigtige løsning).

 

Når det er sagt så er der også andre muligheder. Det vigtigste som jeg ser det er at vælge en udbyder som har forbindelser til en række af de store netværk. Det kunne fx være http://www.servepath.com/why/network_maps.htm. Uden at anbefale servepath eller pege fingre af andre...

 

Er meget interesseret i at læse den tråd Martin har skrevet.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)