Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma - Diving Software og patent?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :
hej jeg har et spørgsmål.

har tænkt mig inden for den næste fremtid at starte egen virksomhed. Har udtænkt en række Computer programmer, som skal bruges til dykkere.

Nu er det så jeg vil hører. jeg skal have en programmør og en grafisk designer (og senere en tolk) til at lave det, men skal jeg så have patent på ideen først? for det er jo reelt set ikke mig som laver programmet. jeg har bare en drejebog.

 

mvh Bastian

Tilmeldt 17. Jan 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har samme problem.



 



Jeg har en rigtig god ide omkring noget med vin. har også brug for en programmør som kan lae dette program og en grafiker til alt skønhedsplejen.



Mit ide er unik. det jeg har tænkt mig at lave er ikke på markedet overhovedet!!



 



hvad gør man først.... har nøjagtigt samme problem som Bastian.. laver jeg et udførligt beskrevet idegrundlag, derefter søger patent på det. Skal jeg så derefter igang med at finde den rigtigte programmør og grafiker?



 



kunne det ikke væe bedre at man gik igang sammen med programmør, for at høre om det kunne lade sig gøre... lave en kontrakt som han underskrev omkring at han ikke må lave noget ligende de næste 10år uden min godkendelse..



 



håber på at der er nogen med erfaring inden for dette område.



 mvh Lasse



Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Har I tænk over hvor svært det er at lave patent (der dur til noget) på et program.

 

Find i stedet for ud af hvad det er der gør dig unik, sidder du på salgskontakterne, og så skal du sikre dig at der ikke slipper noget ud om programmet før det er færdigt, for så er du altid udviklingstiden foran de andre, og så få nogle trendsættere til at adoptere programmet som brandet.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Man skal jo tænke på hvad det er man opfinder, i begge tilfælde er det konceptet, ikke programmet.

 

Man kan stort set ikke lave god beskyttelse på programmet som sådan (eller jeg skulle måske hellere skrive det er ret så krævende) .

 

Der er muligheder for at etablere et design og et brand der så kan beskyttes og det er normalt noget der virker ret godt .

 

nijunge.com

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Problematikken med at udvikler og designer skulle stjæle ideen, kan man sagtens komme uden om ved at kræve at der bliver underskrevet en NDA eller på dansk en hemmeligholdelsesaftale.

Vi underskrive sådan nogle i flæng, så jeg kunne ikke se at det skulle være et problem.

/Peder

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)