Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EU Støtte i Bulgarien - er du iværksætter med en god ide?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I Bulgarien findes der en række muligheder for optagelse af EU støtte. Det kræver, at man har et Bulgarsk registreret firma og er bosat i landet.

Er det en mulighed for iværksættere? Se dette link:

http://www.nasbank.bg/en/investmentcredits.html

Idea

MVH

Antonio

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke finde ud af om du reklamere for denne støtte eller er interesseret i at modtage den.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Jeg prøver at kaste lys over de muligheder der findes i Bulgarien for iværksættere.

MVH

Antonio

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, fair nok, held at lykke.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Normal 0 21 false false false DA X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Hej Lasse,

Jeg så dit video indlæg om optagelse af støtte til at starte egen virksomhed, men jeg kan ikke helt forstå på dig, hvad dit budskab/pointe egentlig er.

Der er mange, som kun kan få noget i gang ved hjælp af støtte og ikke har de muligheder, som du måske har haft. Men det er også rigtigt hvad du nævner ”at gå på røven med støtte”, for det er ekstremt forpligtigende, at optage lån til en hvilken som helst virksomhed.

Men set med mine øjne, er der store muligheder, for danske iværksættere, med start i/fra Bulgarien, i udvikling af ideer og koncepter fra et land, hvor resurserne rækker lidt længere og som ikke er langt væk fra Danmark.

I mine bestræbelser på at åbne nye muligheder for Danske innovatører, tager jeg udgang i Bulgarien, hvor jeg pt. er bosiddende. Jeg som i, prøve at finde muligheder for danske firmaer og iværksættere og håber, at den gamle sang om ”du skal ikke tro du er noget! For så der noget du har misforstået!”, kan lægges lidt på hylden og få gang i etablering inden for Europas grænser, i stedet for, at forære alt væk til Outsourcing firmaer, uden at have den egentlige kontrol og med mange forviklinger som følge.

Jeg kan godt forstå, at du ikke kan forstå, hvorfor danske blade og magasiner, får støtte fra staten. Det har måske noget med historie at gøre, eller det har at gøre med politisk opkøb og kontrol. Sandt er det også, at det ikke giver, bruger udvikling, men politiker hensyn.

Men i bund og grund har danske iværksættere det svært. I har taget et bundseriøst initiativ, til at forme og hjælpe unge iværksættere i gang. Flere af den slags, tak!

Da jeg startede min erhvervs karriere (ja nu kommer den gamle historie om ’da farfar var ung, tog vi fat’), kunne jeg ikke få opbakning til mine interesser. Men for mig var der kun én vej frem. Så jeg tog initiativet og fik trykt ca. 400 reklamer (det kostede mig en formue, 20 år tilbage) i vertikal A6 format. De blev omdelt og det var bare at vente. Jeg investerede i en sammenklappelig stige på 2x3 meter, en spand og lidt materialer som jeg kunne bruge til vinduespudsning og rengøring. Jeg kan love dig at folk gloede når jeg forpustet kørte rundt med min stige, spand og materialer på min racercykel. Men jeg fik trykt navn på ryggen og telefon nummer og så begyndte forretningen at fungere.

Ok, som dig kom jeg lidt ud på et sidespor. Men sandheder er, at det ikke var skide skægt og det havde været noget nemmere, hvis der havde været noget hjælp af finde. Der ikke mange fysiske muligheder i dag som dengang og flere kommer til, som ønsker at starte deres eget.

Jeg håber kun, at firmaer og iværksættere ser sig lidt om, efter de muligheder der findes i etablering af virksomhed, før de outsourcer deres produkt eller ide til firmaer i andre lande.

For mig er det interessant, at give et tilbud på etablering her i Bulgarien, da omkostningerne er små, set i målestok med Asien og andre konkurrerende lande i Europa. 20 Leva om dagen for en normal arbejder, for 8 timer (ca. 80 kroner)

Hav en indbringende dag – Ja, jeg ved det var en lang smøre.

 

Antonio

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Antonio Forteza:
Der er mange, som kun kan få noget i gang ved hjælp af støtte og ikke har de muligheder, som du måske har haft.

Jeg gik fra hjemløs og gældssat til 110 kvm luksus lejlighed. (kort fortalt)

 

Angående støtte, skal man passe på med at blive for afhængig.
Selve Bulgarien er et dejligt land og priserne er da også fordelagtige, man skal bare være sikker på det er der man vil lægge sit firmas fremtid i, det er et svært valg.

Jeg er faktisk ikke langt væk fra hvad du prøver at formidle, jeg er selv igang med en interaktiv hjemmeside som viser et index over de forskellige lande på verdensplan, med krav, skatter, løn niveau, kultur, lokale regler, vejr, politik, videoer, guides osv.
Det er et projekt som kommer til at tage mange måneder, men jeg er ikke langt fra at skulle starte information indsamlingen, selve funktionerne er programmeret.

Selve Bulgarien kunne jeg selv overveje om et par år at flytte produktionen af vores elektronik mærke til, så man slipper for den lange transport tid fra vores kinesiske fabrikker, men da vi allerede har arbejde for de næste 18 måneder er det ikke en mulighed lige nu.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Antonio

Jeg synes, det er fedt at du oplyser om folks muligheder på denne måde, uanset hvilket land det er. Du viser en mulighed og så er det bare "take it or leave it".

Der kunne fx. sidde en iværksætter med et godt produkt, som er dyr at markedsføre eller findes overalt i det land han er bosiddende i og så kunne det måske være brugbart information for netop denne iværksætter.

Keep up the good work Smile

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tusind tak for de opmuntrende ord.

Antonio

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse,

Når du kommer så langt med din nye hjemmeside, så giv mig besked. Syntes det lyder som et god ide og tror den vil få succes.

Jeg er ikke nogen stor hjemmeside bygger, men informationer har jeg, altså dem fra gade plan, som fungere til dagligt.

Antonio

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Thorborg videoen, Thorborg kan da virkelig tale om aviserne, men han har så ret :) Hvis man opretter virksomhed i bulgarien blot for at få støtte til at kunne leve sine halvhjertede virksomhedsdrømme ud, så er man inde for en rimelig ubehagelig overraskelse.

 

Har man passionen for sin virksomhedsdrømme har man ikke behov for økonomisk støtte, det giver alligevel problemer senere hen.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)