Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tv koncept

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

shane:

kontakter dig senere idag?

Hvordan vil du hjælpe mig ?

Jeg kan ikke rigtig finde rundt i dine profiler - hvor mange har du, det er lidt forvirrende? :-) 

Jeg kan sætte dig i kontakt med de folk, som jeg mener er rigtige til muligvis at købe konceptet. 

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas de Oliveira:

shane:

kontakter dig senere idag?

Hvordan vil du hjælpe mig ?

Jeg kan ikke rigtig finde rundt i dine profiler - hvor mange har du, det er lidt forvirrende? :-) 

Jeg kan sætte dig i kontakt med de folk, som jeg mener er rigtige til muligvis at købe konceptet. 

 

Haha, ka' jeg sgu godt forstå. Først Nesuz, så Shane...hvad bliver det næste navn? :-)

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, ka' jeg sgu godt forstå. Først Nesuz, så Shane...hvad bliver det næste navn? :-)

Det er sgu lidt forvirrende :-)

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

TT Tekstforfatter:

Technocowboy:

Nesuz:

Hej

Jeg vil gerne vide hvad er mulighederne for at sælge et tv koncept til et tv program?

Jeg skrev en engelsk stil om et koncept, som hun synes at skal prøve at sælge det :)

hvad er mulighederne for at sælge et tv program i Dk? Og hvad er rettighederne for mig, når jeg kommer /skriver til en tv kanal?

ved nogle hvad priserne ligger på for et tv koncept?

Jeg ved ikke så meget om den verden, men det var måske bedre at kontakte et produktionsselskab (f.eks. Blu eller Nordisk Film) i stedet for TV-Kanalerne direkte .

mvh
Jan

Fuldkommen underordnet. Produktionsselskabet er en afdeling, der arbejder for selve TV-kanalen.

Som sagt kender jeg ikke så meget til den verden. Men det kan vel lige så godt være produktionsselskabet der kommer med et produkt til TV-kanalerne, uden at det nødvendigvis er et bestilt arbejde.

Så produktionsselskaberne sælger jo koncepter til mere en een TV-kanal. Det ved jeg ikke om TV-kanalen som selvstændig enhed gør så meget i - selv om det selvfølgelig er set.

Som jeg ser det,  så er det f.eks Produktionsselskabet Freemantle der ejer X-Factor konceptet (udviklet af Simon Cowell). FreeMantle ejer Produktionsselskabet Blu, der producerer X-Factor i Danmark, som de så har fået solgt til bla. DR. Men de har jo også solgt det til mange andre kanaler - og det er jo DR fuldstændigt uvedkommende.

Men det kan være at jeg tager fuldstændigt fejl...

mvh

Jan

Fra Vordingborg
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 201
Fra  Peak Production Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan gå begge veje - så begge parter har ret.

En Tv-station kan bestille en specifik opgave hos et produktionsselskab. Eller et produktionsselskab kan prøve at sælge et program-koncept til en Tv-station.

Det afgørende for den, der har en idé til et program er sådan set, at komme i kontakt med de rette personer, der har reel mulighed for, at arbejde videre på sagen - og det kan både være på en Tv-station og i et produktionsselskab.

Jeg har lavet Tv i mange år og jeg ved, at det absolut ikke er nogen nem proces at sælge et koncept ind. Men hvis det er godt nok, ja så er det bare om at klø på :-)

 

Altid tusindvis af gode tilbud på www.shopup.dk

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)