Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu kan det være nok!!!!!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/1/2005 10:04:58 AM Forfatter: Martin Thorborg Hej Hans Hvor hyggeligt, jeg kører om 4 timer, der er godt nok langt.. Dbh Martin

Hold da op - der er højst 20 min. kørsel til Bedsted. 22 min. hvis der er meget trafik.
 
mvh Hans
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja eller 4-5 timer fra Kbh
Eneste lidt ærgelige ting er, at de har annonceret en blanding af mine 2 foredrag.
Så det bliver halvt iværksætter og halvt ledelse, men det skal nok blive ok.
Vi ses i aften.

Dbh Martin
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Dato: 11/1/2005 1:52:36 AM Forfatter: Hans

James

Jeg må nok sige at din seriøsitet i mine øjne daler kraftigt efter sådan et udfald, prøv lige og
gennemlæs det læs L... du lige har hældt ud, tag nogle dybe indåndinger, evt et iskoldt bad, og se
så og få lidt søvn, du er da helt ude på overdrevet mand.
Over and out herfra

Til det kan jeg kun henvise til dette citat fra mig selv:
 
"jeg er så pisse hamrende træt af, at uanset hvad vi gør og uanset hvad vi siger, så skal I nok finde det forkerte i det "
 
Jeg havde ikke forventet andet fra din side, for du er naturligvis for stolt til at indrømme, at du er en del af problemet.
 
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/1/2005 7:26:18 AM Forfatter: Martin Tygsen

Tja det er jo ikke første gang du farer op af boksen som en lille trold James.

Hvis du virkelig hader denne debat så meget synes jeg du skulle gøre som du skrev sidste gang du fløj op.
Der blev oprettet en tråd for MLM''er og en tråd hvor de ikke var velkomne.
Om ideen er god eller ej skal jeg ikke bedømme, men det er vel fair nok at man så holde sig ude.
At Tommy så skriver en lille ironisk besked der får et par MLMer til at flyve op af boksen forstår jeg ikke.
Nå det var alt jeg nåede her til morgen. Men du kunne jo prøve at starte en ordenlig debat i Martins tråd, hvis der er nogle der blander sig, så skal jeg gerne trække mit indlæg tilbage. Men jeg tror bare ikke på nogle blander sig.
Og undskyld jeg spørger? men hvorfor må man ikke være kritisk overfor MLM? jeg er også kritisk overfor så mange andre ting.
PS. tror aldrig det var Martins hensigt at MLM debatten skulle være en debat hvor MLM folk kunne hverve ny kunder?

 
Hej Martin
 
På samme måde som Amino ikke bruges af almindelige erhvervsdrivende til at lave mere forretning, så skal Amino jo heller ikke bruges af MLM folk til at hverve nye kunder. (Hvorfor tror du jeg har holdningen, at jeg som udgangspunkt ikke ønskede at oplyse omkring mit firma?)
 
Det jeg siger er, at blandt andre dig og andre har en direkte hæmmende effekt på debatten. Problemet er jo ikke i, at I forholder jer kritisk. Problemet er at I stiller op til et frontalt angreb imod vores måde at lave forretning på og problemet er, at vi åbenbart alle skal dømmes udfra jeres ide om hvordan en MLM person er. - Kan I ikke selv se, at I fordømmer os og skærer os over en kam? Der er jo mange MLM folk, som ikke driver en fornuftig forretning, MEN hvad har det med os at gøre og hvorfor skal vi stemples for deres fejl?
 
Jeg hader jo ikke denne debat - tværtimod. Men jeg kan se hvor denne debat er på vej hen hvis du og de andre ikke på et eller andet tidspunkt formår at debattere på en mere fornuftig måde. Af en eller anden årsag har I nærmest markeret os MLM folk som værende "fjenden" som skal ned med nakken og det virker som om i ikke skyr nogen midler for at gøre det.
Mange af de ting I stadigvæk nosser rundt i er faktisk allerede blevet redegjort for. Problemet er, at I har valgt fuldstændig at ignorere det, for I vil ikke se og ikke høre det og dermed deltager I ikke i en debat, men snarrere et mudderkast projekt og jeg synes ærligt talt, at dette forum er bedre tjent.
 
Smid lidt af stoltheden fra dig og tag lidt af kritikken til dig. Der er nogen af os der inderligt gerne ville føre en debat med jer på et mere fornuftigt plan... Men hvad skal vi gøre???
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Nu er der en masse indlæg jeg lige vil besvare inden jeg læser dit indlæg (som jeg bestemt vil læse).
Du skal ikke føle dig truffet, tværtimod ville jeg ønske at flere her på siden formåede at levere kritikken på den måde du gør det på.
 
Du kommer engang imellem med nogle skarpe stikbemærkninger. Men dem kan jeg sgu også trække på smilebåndet. Hovedsagen er, at du er ikke fordømmende, du er ikke nedladende og du er velargumenterende.
Det er altid en absolut fornøjelse at se din deltagelse i debatten, for du hæver niveauet på den kritiske side betydeligt og det ville være en skam, hvis du pludselig en dag valgte ikke længere at give dine bidrag.
 
Jeg læser som sagt dit indlæg igennem når jeg har kæmpet mig igennem tråden.
 
Mvh.
 
James
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Slå lige en 180 graders tur med øjnene, og vend blikket ind af.

Du er ikke helgen, og du er bestemt selv med til at lave mudderkastning.

Når det er sagt så vil jeg da gerne se en mere positiv MLM debat, men prøv gå ind og se hvor mange tråde der faktisk går ud på at hverve nye kunder, hvordan nogle af jer MLM folk prøver at fogylde jeres egen lille del, og når der så kommer kritik flyver i op af æsken.

Som Hans er inde på så er det sikkert begge parters skyld, og vi er lige gode om det. Men i bliver nød til at forholde jer til den kritik i får, i har ikke en branche der er super dejlig og alt er lækkert, i trækker på en RIGTIG stor del af skumle "svindlere" som fordrejer sandheden i deres ihærdige forsøg på at skaffe nye kunder=penge.

Jeg siger ikke du er sådan, og jeg siger ikke at alle MLMer er sådan. Men faktum er at i, i jeres branche slæber rundt på en rigtig stor sæk af disse rådne mennesker, og derfor er det klar at folk udefra stiller sig kritisk op mod det.

Hvis i f.eks. i den tråd som er startet af Martin, gik i fuld gang med at diskutere forskellige måder, og komme med tips og tricks til hinanden, tror jeg rigtig mange af os kritikere ville se i rent faktisk også kan være venlige og i har nogle gode pointer og sådan. Men så længe jeg ik har set det så går jeg ikke udfra det.

Få gang i en MLM tråd hvor i kommer med en masse guldkorn til hinanden, så skal jeg gerne holde mig på sidelinien og læse med uden at kommentere.

Og hvis debatten fremover kan blive mere rettet imod guldkorn til MLMer indbyrdes så har jeg heller intet imod det.

Men så længe det drejer sig om at hverve nye kunder konstant, så hænger det mig langt ud af halsen.

Hvis alle andre herinde også skulle begynde at bruge amino til at hverve nye kunder ville der ikke blive ret mange guldkorn.

Jeg er tager gerne imod kritik hvis du også gør :)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
James
 
Det kræver ikke de store anstrengelser at finde de negative sider i et indlæg som det du startede denne tråd med, mage til samling sprogtidsler skal man lede længe efter, så vær beredt, med et sådan sprogbrug
og den attitude kan du ikke forvente andet end folk vil tage det ilde op. 
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Nu var dit indlæg jo det sidste der skulle besvares alligevel og jeg har just læst det igennem.
Jeg er faktisk meget enig med dig og måske vil det komme bag på dig, at den måde jeg håndterer min MLM forretning på rent faktisk ER baseret på at levere en masse objektiv information.
Jeg har ikke noget problem med, at skulle fortælle om de mere problematiske aspekter indenfor forretningen, for selvfølgelig kommer man ikke sovende til resultaterne i MLM heller. Men rent personligt mener jeg heller ikke, at jeg forherligerer MLM sønderligt her på siden, skønt der er flere andre som gør det. Tværtimod vil jeg utrolig gerne debattere nogle af problemstillingerne omkring dem og flere af dem har jeg selv lagt op til debat.
 
Men efter min mening (og det er det jeg prøver at "skrige" ind i hovedet på folk nu), så er vi nu inde i en ond cirkel, hvor ingen MLM folk tør at lægge deres forretningsmæssige problemer på bordet. Jeg kan godt forstå dem, for de står jo ikke til at modtage positiv hjælp og sparring. Tværtimod står de til at blive eksponeret og latterliggjort af de mennesker denne tråd er rettet imod.
 
Nu har jeg adskillige gange prøvet at snakke de enkelte til fornuft og desværre uden held. Om det var fornuftigt at oprette denne tråd skal jeg ikke kunne sige, men Hans det er virkelig problematisk og hæmmende for en produktiv debat, når der er negative elementer her på siden som ter sig som de gør... og så er det jo egentlig ligegyldigt hvem eller hvad der måske "berettiger" dem til det.
 
Jeg prøver at få folk til at se udover deres egen næsetip. Der er allerede et utal af uproduktive mudderkastsider på nettet, hvor folk kan aflaste deres sure opkast. Hvis vi bare allesammen her og nu kunne blive enige om, at vi her på Amino ikke gør dette. Men tværtimod høver debatten op på det niveau der præger det øvrige forum, så har vi gang i noget fornuftigt.
Mine ord bliver gang på gang undermineret af, at vi jo så slet ikke ønsker kritik. Men det er jo slet ikke det der er tilfældet. Der er bare en grænse fra at være kritisk til at være direkte vederstyggelig.
 
Men alt i alt, så er du et mønstereksempel på hvordan kritikken bør leveres.
For du fordømmer ikke os MLM Aminoer udfra andres fejltagelser og du antager ikke umiddelbart, at vi laver samme narrestreger. Men alligevel formår du at lægge det på bordet.
Du er ikke nedladende og du sviner ikke branchen til, men du forbeholder dig ret til din mening omkring den og afstandtagen til den.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 11/1/2005 8:59:00 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Tryk avler modtryk.
Jeg føler mig ikke truffet, James, men jeg ved ikke om jeg er én af de MLM-kritikere, som du oplever ikke opfører sig sobert.
Jeg har et bud på, hvorfor der opstår kritik og skeptiske indlæg, som modindlæg til de begejstrede MLM-indlæg.
Én af kilderne til indtægt i et MLM-koncept er hvervning af nye forhandlere.
Én af metoderne til hvervning af nye forhandlere er den kommunikationsform, der kaldes agitation.
Når man agiterer for en sag, kommer man let til at skjule de negative sider og overeksponere de positivesider.
Hvis omfanget af dette tager overhånd, bliver det til fordrejning af sandheden.
Selv om der angiveligt findes mange MLM-folk, som åbent og ærligt fremlægger de objektive vilkår, når de hverver forhandlere, så er vi mange, der har været udsat for forsøg på hvervning, hvor sandheden i den grad er blevet fordrejet. Når man gennemskuer dette, afføder det en skepsis - ikke blot overfor den enkelte person, der har fordrejet, men også overfor det koncept og den koncepttype, som personen repræsenterer.
Som debatør på et forum for iværksættere har man to roller, som man veksler imellem. Man kan være på udkig efter inspiration, eller man kan give inspiration til andre, som er på udkig. Når jeg oplever at kommunikationen i et indlæg kommer i retning af fordrejning, så bliver jeg ansporet til at gøre opmærksom på dette. Dette gør jeg i rollen som inspirationsgiver. Jeg formoder at en MLM-jomfruelig læser, der læser et MLM-forherligende indlæg efterfulgt af et MLM-skeptisk indlæg, vil have de argumenter der skal til for at han kan vurdere mulighederne for en god forretning.
Et vigtigt værktøj for MLM-hververe er kommunikation.
Så vidt jeg er orienteret - på de hvervemøder jeg har deltaget i - er det en god idé at kommunikere sit MLM-budskab ud i alle de netværk, man deltager i. På denne måde kan ens forretning blive så stor som muligt.
Jeg oplever, at nogle MLM-folk såvel ude i ''virkeligheden'' som herinde i ''Martins Univers'' overkommunikerer. De skaber et tryk, og dermed avler de også et modtryk. Jo flere positivt hvervende MLM-indlæg der findes, des flere MLM-skeptiske indlæg vil der opstå. Og jo mere forherligende MLM-indlæggeen bliver, des mere skeptiske vil de skeptiske indlæg blive.
Derfor er overkommunikationsstrategien ikke så velfungerende i et skriftligt forum, hvor man kan diskutere som ligeværdige parter. Den fungere bedst i sammenhænge, hvor agitatoren kan stå alene overfor en forsamling eller overfor én, som allerede har vist sin interesse.
Den overophedede og til tider afsporede og direkte gensidigt ondskabsfulde MLM-debat er altså for mig at se udtryk for at tryk avler modtryk.
Hvis MLM-folkene skal løfte sig ud af den rolle, de har fået her på siden, er de for mig at se nødt til at skifte strategi. Det nytter ikke at forsøge at hverve herinde. Men hvis man tjener til inspiration, kan man vinde en troværdighed, som gør at man senere kan få nogle kontakter, der kan blive til kunder eller nye forhandlere.
Jeg har givet mange svar herinde, og flere  af dem har indeholdt ''stof'', som i bund og grund ikke kommer mine kunder ved. Det er min oplevelse, at netop dette har skaffet mig en troværdighed, der netop har givet mig kunder. Den dag, jeg oprettede min profil herinde, var det vigtigt for mig at gøre opmærksom på, hvem jeg er. Derfor puttede jeg firmanavnet i profilnavnet. Skulle jeg oprette en profil i dag, ville jeg nok undlade dette - det er i virkeligheden udtryk for samme type overkommunikation, som nogle MLM-folk har udsa
Tilmeldt 18. Jan 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ny amino, og dette er mit første indlæg. Jeg kaster lige en rulle marie kiks (tude kiks) til dig James.
 
Jeg var i MLM for ca. 4 år siden (ACN), og hoppede af efter 3 uger, det gik hurtigt op for mig at pengestrømmen var rettet den forkerte vej, nemlig ud af min lomme.
Jeg betalte 4000,- + moms, for start pakken, og efter følgende 500,- +moms for visit kort, (man måtte ikke lave sine egne).
Der var en lang række forhold der gjorde at der ville gå meget lang tid før jeg bare var over nul-linien.
 
MLM har generelt den kedelige tendens på nettet, at de lokker med "ikke opstartet i danmark endnu", hvilket i 99 % af sagerne er usandt. Og det er som regel aldrig til at se hvad de sælger, hvilket gør det suspekt og utroværdigt.
 
Mit råd er lad jer ikke friste af drømmen om hurtig og nem rigdom, det er kun de øverste i hirakiet der scorer kassen.
 
;-))
 
 
 
 
 
Side 2 ud af 3 (27 indlæg)