Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af eget Tøjmærke.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Holmgaard,

Jeg har ikke lige noget svar angående dit spørgsmål om rettigheder.

Jeg vil dog gerne lige komme med et andet indspark. Ud fra det materiale du viser, så ligner det i vil starte noget ala TITS. Eftersom de er blevet en relativ stor spiller på markedet med print t-shirts af nøgne damer, så vil jeg da råde jer til at lave nogle markedsanalyser, der ser på behovet for endnu et tøjmærke med print t-shirts af nøgne damer.

Held og lykke med projektet.

Mvh.
Anders

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Det er også noget ala det vi vil satse på. Dog ikke kun det. Vores mission er:

Designe og producere t shirts og trøjer af god kvalitet, som "provokere" omverdenen. Noget lignende det.

Har selv lavet nogen som jeg ikke kan smide på nettet desværre, hvor nogle politibetjente løber på en græsmark og dufter til blomster, med en fed quote og så vores mærke derpå. Mega fed t shirt. Problemet for at den ikke kan blive lavet er rettighederne.

Mangler et sted hvor jeg kan købe billederne til t shirtsne eller en designer der kan lave det print der skal på.

Nogen der kender nogen som kan hjælpe med dette eller kan i selv det ?

Vil sætte stor stor pris på det!

Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvor nyttig siden er, men SCX.hu anvender på vores skole til benyttelse af billeder - De er gratis at hente mv., men kender ikke de bestemte rettighedsbetingelser. Kunne heller ikke forestille mig, at de slags billeder i efterlyser er på den portal -Men et kig værd :-)

-Anders

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Det lyder som en spændende ide - men det virker også lidt som om I ikke har lyst til at investere det i ideen, som der er behov for, for at gennenføre den.

Hvis I har en god ide om at lave nogle fede t-shirts (hvilket det helt klart lyder som om I har), så synes jeg I skal overveje om ikke det er den bedste investering at betale for netop at kunne vælge det helt rigtige billede og være sikker på at have ret OG eneret til det.

Gratis-billeder kan bruges af alle, og det siger sig selv at udvalget ikke er i top...eftersom de er gratis. I kan også risikere at få produceret en hulens masse t-shirts med et billede som pludselig samtidig også havner et eller andet sted, som I vil være kede af at blive koblet sammen med.

Generelt vil jeg sige omkring billed-rettigheder, at det er noget værre palaver. Det er så nemt at komme i klemme med det - fordi der kan være 117 mennesker, der kræver betaling for "udnyttelse" af sådan et billede. Modellen først og fremmest - dernæst fotografen - og så kan der være locationleje, rekvisitleje etc.

Så - jeg vil nu altså godt nok anbefale at I betaler for billederne og for retten til at trykke dem på t-shirts med de ændringer I nu vil lave. Så kan I jo måske prøve at forhandler lidt om prisen, hvis I fx. ændrer billederne så meget, at de ændrer karakter væsentligt.

/Rikke

Fra Odense
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

så vil jeg lige sige, at der findes sådan noget som Getty Images, Shutterstock osv - der kan du i hvert fald finde et kæmpe udvalg af fotos. Men det er betalingsbilleder, hvor du så kan forhandle en pris på de billeder, du vælger.

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene.

Vi har skam ikk noget problem med at lægge penge i det. Vi har  bare rigtig svært ved at finde netop de billeder vi søger til vores t shirt. :) .. Men har skrevet en masse email ud til nogle forskellige sites ala. bigsstock, istockphoto.com osv..

Fik det her svar fra en af dem:

SP-101License costs 40 credits per image, per
product and allows you to sell up to 5,000 of the t-shirt.


Mit problem med denne sætning er det han skriver med 40 credit per image, per product. Hvad mener han helt præcist med det tror i?

 

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Holmgaard89:
SP-101License costs 40 credits per image, per
product and allows you to sell up to 5,000 of the t-shirt.

det vil jeg læse sådan: et billede - et design (dvs. en type T-shirts, ikke også lige et hættetrøje, bukser mv.) men ét design. dette ene design med det ene print må du lave i 5.000 stk.

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, så en tshirt med deres billede på må sælges op til 5000 stk. De mener så med det at jeg ikke må bruge billedet til hættetrøjer , bukser osv.?

Men må jeg så sælge billedet på forskellig farvet t shirts?

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Holmgaard89:

okay, så en tshirt med deres billede på må sælges op til 5000 stk. De mener så med det at jeg ikke må bruge billedet til hættetrøjer , bukser osv.?

Men må jeg så sælge billedet på forskellig farvet t shirts?

 Jeg vil ikke lægge hoved på blokken, men jeg vurdere at t-shirts i forskellige farver er okay. men det vil ikke være okay hvis der er en med rund hals og en anden med V-hals... men da jeg ikke kender firmaet, så ved jeg ikke hvordan det er skruet sammen. I kunne evt. på skitseplan lave en T-shirt og så spørge ind til det. Hvis du fx. køber et billede til en hættetrøje, så er det den ene model du må lave i 5.000 stk...

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay mange tak..

Har prøvet at skrive flere mails til dem, men de svarer ikke. Vildt frustrerende!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)