Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kæmpe ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ligner et kæmpe spørgsmål tegn lige nu, er der mon nogen der kan forklare mig.

Jeg har en linksys wifi router derhjemme og den har virket fint i 6 år nu. Jeg er glad for den, når jeg har brug for det kan den "natte" port 80 videre til en test server der står der hjemme osv. Det virker bare.

I går fandt jeg så et godt tilbud hos elgiganten, 1 tb. nas fra iomega for 800 spir, man kan dårligt få en ekstern hdd på 1 t til de penge så jeg har købt en.

Jeg har ikke sat min router op til at pege på nas'en med port 80, men alligevel kan jeg tilgå den udefra, hvordan h.... gør den det, har den ændret noget i min router da jeg satte nas'en op til at skulle kunne tilgås udefra?

 

Mvh Ken

Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken,

Måske er svaret, at din NAS nu har fået den lokale IP som din test-server plejer at have. Har du tjekket det? Sig til, hvis du skal have hjælp.

Mvh. Dennis

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Dennis, desværre er du ikke på rette spor.

Jeg har IKKE aktiveret nat på min router i øjeblikket og troede egentligt at min router var lige så sikker som berlinmuren i sin tid.

Jeg har dog i mellemtiden fundet ud af at TZO som levere dns-servicen til min iomega-box også port-proxy'er og hemeligheden kan måske ligge der, selvom jeg ikke ville synes det var særligt fedt at der er porte åben på min router som jeg ikke kan lukke - selvom det skulle være port 447 som jeg tror det er!

Er der andre der har et bud?

 

Mvh Ken

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

der er en del enheder + routere der tillader plugnplay automatisk port forwards osv.

det kan typisk disables i din router, hvis det ikke ønskes. måske både din router+nas understøtter denne automatisk parring/opsætning?

 

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

og spørgsmål nr. 2 er så:

når du siger du forsøger at tilgå den udefra, gør du det så rent fysisk fra en anden internet forbindelse, eller blot på din globale ip hjemme fra din egen maskine?

For hvis du kalder på din globale ip fra dit eget netværk, så ved din router allerede at det hører hos den, går derved ikke ud til internettet men sender dig bare rundt lokalt, og du får derved access lokalt via netværket, uden at have været ude forbi det store internet først.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)