Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I hvilket land skal jeg bo?

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Og for lige at runde den af... så er det jo også en tendens i Danmark, at der er et stigende antal privatpersoner, som hyrer vagtfirmaer til at passe på huset, sommerhuset, mv.

Man kan så spørge sig selv, om vi også i Danmark kommer til at opleve indhegning af områder på et tidspunkt. Jeg tror sagtens, at det kan være et realistisk scenarie om en årrække.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

HONG KONG!

1. 100 Mbit forbindelse til 50DKR om maaneden

2. Varmt hele aaret (lidt koeligt ca. 15 grader om vinteren)

3. Alle taler engelsk + der findes adskillige udlaendinge

4. Alt er billigt, toej, mad OEL!! (30 minutter til fastland Kina hvor alt er ekstremt billigt)

5. Man lejer som regel en lejlighed med et minimum paa et aars leje (samme prisleje som i Danmark)

6. Nemt at starte virksomhed og effektiv offentlig erhvervsservice.

7. NUL moms.

8. 15 % skat

9. Offentlig transport som sparker punktlig roev, og som koster dig 3-7 DKR per rejse.

Saa tror jeg at jeg fik det hele med :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Flyt til USA. Det er bare federe. Jeg har godt nok ikke boet der men har været på ferie i USA 5 gange og jeg elsker det land.

I USA ville jeg nok bo i Californien, Florida eller Texas. Alle 3 steder er super fede på hver deres måde :)

Husk at køb en super fed bil derover. De koster INTET :)

 

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:

Jeg kan ikke se, at det problem skulle være værre end i Thailand.

Eller USA. Eller så mange andre steder i udlandet.

Jeg kender ik nok til Thailand til, at jeg skal kunne udtale mig om samfundssammensætningen og udviklingen... Men problemet ved Spanien er jo, at tidligere okay stillede pludselig er fattige. Dvs mange magter ik den overgang, hvor de går fra okay vilkår til nærmest umenneskelig overlevelses vilkår.

Jeg kunne forestille mig, at Thailand går fremad, og det vil sige, at fattige bliver rige, og samfundet som helhed bliver rigere. Det er stik modsat med Spanien.
USA er på vej i samme retning, og det kan også ses på kriminaliteten "over there"...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig; absolut overvej kulturen. Det er lidt ligemeget hvor du egentlig ender henne, der er masser af gode idéer her hvor jeg dog selv bor i lidt mere brutalt land. Men et halvt år i et land hvor du ikke fordrager kulturen kan være utrolig hårdt og tage energien og pusten fra dig i løbet af kort tid.

 

F.eks. personligt vil Thailand aldrig være et land jeg kunne tænke mig at bo i selv, men det er mest mit temperament der spiller ind.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Sameh Niazy:

HONG KONG!

1. 100 Mbit forbindelse til 50DKR om maaneden

2. Varmt hele aaret (lidt koeligt ca. 15 grader om vinteren)

3. Alle taler engelsk + der findes adskillige udlaendinge

4. Alt er billigt, toej, mad OEL!! (30 minutter til fastland Kina hvor alt er ekstremt billigt)

5. Man lejer som regel en lejlighed med et minimum paa et aars leje (samme prisleje som i Danmark)

6. Nemt at starte virksomhed og effektiv offentlig erhvervsservice.

7. NUL moms.

8. 15 % skat

9. Offentlig transport som sparker punktlig roev, og som koster dig 3-7 DKR per rejse.

Saa tror jeg at jeg fik det hele med :)

Det lyder sgu interessant, jeg har længe gået og overvejet Tokyo eller i "nærheden".

Hvordan er det kriminelle niveau?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

nu kan man ikke bare "flytte til usa", man skal have et korrekt visa hvilket bestemt ikke er nemt at få.

Bilerne er overhovedet ikke billige som du tror, der er lande i Europa der er markant billigere end USA, specielt hvis du ikke gider køre rundt i en eller anden amerikansk flyder der er kastet sammen. USA har mange fordele (for dem med penge), men lad os lige tage ulemperne

1: Sygeforsikring, tandlæger osv, check lige den af

2: Sales tax på alt, ligeledes på biler, nye som brugte, og dem får du ikke tilbage, dvs du taber allerede 5-9% ved køb af f.eks brugt/ny bil, penge du aldrig får tilbage

3: Lange distancer, hvad nytter det at du betaler 1/3 for benzinen hvis skal køre 4 gange længere og bruge 4 gange mere tid

Du har set for mange romantiske cowboyfilm, USA er ikke som du tror, fedt hvis du har penge nok, ellers dur det ikke.

 

 

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

afhænger af hvilken type residens du har, om du er permanent eller ordinary resident, kan du finde alt om online

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Billigt: Colombo, Sri Lanka - 28-30 grader - forholdvist godt engelsk - MEGET BILLIGT at bo der - dejlige mennesker - Kom hjem derfra for 48 timer siden.

 

Fed mad og mange moderne faciliteter: Bangkok, Thailand

 

Du er programmør? Kiev, Ukraine - Hvis du laver projekter i Softwarebranchen så er der mange der nu bruger Ukraine som leverandør - jeg forestiller mig at du nemt kunne få billige med-programmører  på dine større projekter samt du kan komme hjem og sælge/aflevere projekter for en slik (fx 1500 retur Kiev - Hamborg)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse

 

Hong Kong er meget sikkert. Det er et finanscentrum for asien saa der er typisk ingenting at vaere bange for. Der er masse politi paa gaden og de er soede og rare. -Ingen riots -folk demonstrerer paent og autoriteter opfoerer sig eksemplarisk.

Jeg har aldrig set eller hoert om nogen som har foelt sig truet i Hong Kong. -Overgraensen til Kina kan det dog vaere en smule mere "dodgy" men det er ingenting sammenlignet med Sydamerikanske lande.

 

Mvh

Sameh

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)