Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansker med bopæl og eget firma i Thailand. råd ønskes ang opstart af firma i DK.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

.Jeg er blevet tilbudt....af et nært familiemedlem i Danmark....at  starte et dansk firma op, indenfor handel og service.

Da jeg ikke længere er inde i div. regler desangående, vil jeg gerne, om der er noge hèr, der kan råde mig.Jeg har kontaktet Skat i Danmark, men fik ....for mig....kun svævende,"helgarderede" svar.

Hvilken selskabsform skal vi vælge,herunder har vi talt en del om S.M.B.A.

Oplægget er, at jeg skal være direktør i det evt. firma ( har før i en kortere årrække været Direktør  for et A.P.S., stadig med bopæl i Thailand). I det daglige vil jeg ikke være fysisk tilstede i D.K., udelukkende i forbindelse med kundekontakt, samt ved løsninger af større "sager", men i tæt kontakt med partner og medarbejde via mail og tlf. Jeg vil gerne vide, hvordan det vil være muligt....rent lovmæssigt....at dele evt. overskud, samt få vederlag for min indsats udbetalt.

Vil det støde på proplemer hvis mit firma i Thailand låner det ny firma i DK f.eks. 100000 kr , mod en part i det,eller vil det være bedre, at lade mit firma i thailand være "moderfirma", stadig med det danske som en selvstændig enhed, da dette skal stå fortilladelser,skat,forsikringer osv.

Behøver jeg ...som...direktør...være tilstede ved årlig generalforsamling, eller kan jeg overdrage min stemmeret til en anden pr. mail eller brev ( ved større beslutninger vil jeg selvfølgelig være tilstede)

Med håbet om lidt gode råd og på forhånd tak.

Finn

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)