Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oppetid / responstid

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino''s,

Er der nogen af jer, der kender en god måde, at tjekke oppe- og responstid på websites?

Pt. bruger jeg www.pingdom.com, men de har kun servere i Amsterdam, London og længere væk. Jeg vil gerne finde en løsning, der tjekker responstiden fra en dansk server. Nogle af de krav jeg har, er…


  • Skal være hosted, da jeg ikke vil være afhængig af, at min egen server er i topform.

  • SMS alarmering

  • Under 1.000,- DKK årligt ekskl. en evt. SMS afgift

  • Mindst plads til check af 20 websites (indenfor prisrammen - gerne med mulighed for tilføjelse af flere mod ekstra betaling)


 /Eskil

PS: Hvis backbonen fra Pingdom-serverne ikke er noget problem i responstid målingerne, er jeg fint tilfreds med deres produktet.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det blot et tjek på om siden er online du ønsker, eller vil du pinge serveren? (Det sidste er der en del der har slået fra)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Med pingdom har jeg mulighed for, at angive en linie html-kode som forekomme før siden registreres som online eller oppe om man vil. Jeg vil gerne have en responstid, da det er en vigtig faktor for mine kunder - især i forbindelse med e-handel.

Så vidt jeg kan gennemskue, skal jeg dermed pinge serveren, korrekt?

/Eskil

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Et ping er ikke nødvendigvis et svar på hvor hurtigt serveren leverer dig en hjemmeside, det kan man nemmere teste med f.eks. at hente en bestemt side (f.eks. en bestemt indholdsside) ned og så se hvor lang tid det tog.

Man kunne der lave et script der sendte en sms/email som alarm hvis det f.eks. tog mere end 10 sekunder.

At maskinen svarer hurtigt på ping, siger ikke nødvendigvis noget om hvorvidt webserveren kører, men kun at dens netkort er forbundet til omverdenen og har en ip.

Du er velkommen til at kontakte mig, så kan vi kigge på mulighederne.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du vil lave statistikker på historiske data kan LogParser snildt lave statistikker for svartiderne, for bestemte sider, på baggrund af IIS logfiler.
Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Tak for svarene.

Til Anders
Tak for ping-forklaringen. Vedrørende det med at kode et script, så kræver det vel en del? Det er jo ikke nok, at den blot sender en SMS hvis websitet har været nede i 10 sekunder. Den skal helst tjekke de pågælende sider hvert minut for den angivne HTML-kode døgnet rundt og er siden nede i 10 minutter i træk, så skal den sende en SMS og en e-mail. Jeg tror egentlig Pingdom er et udmærket produkt, pånær det med at svartiderne ikke gælder for danske besøgende, men for en server i Texas/Amsterdam/London eller lignende.

Til Jesper
Hvad fortæller logfilerne mig? Hvordan måler man på serveren, de svartider som kunden oplever?

Til Claes
Jeg har skrevet til Digicure, de oplyser ikke om priser på deres
website - men de kommer tættest på det produkt jeg efterspørger. Server Alert kostede ca. 4.000,- årligt uden SMS afgifterne.

/Eskil

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det ikke egentlig bare at lave et script der fetcher siden og timer hvor langtid det tager at hente det... og hvis den fejler eller responsetid er for lang, så sende den sms eller email. Det script kan du have liggende på et b-one webhotel ;-)

Den eneste udgift er b-one, cronjobbet  (Koster 3 euro pr. mdr. på cronjob.de) og evt. sms afgift...

 

Så får du også fuldstændig som du vil have det...

 

Det her var bare en hurtig og simpel løsning.

 

 

--

Med venlig hilsen

 

Tue Topholm

Device.Webbureau


Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Eskil

 

Jeg hedder nu Claus og ikke Claes

De 1000,- per år er nok en lidt hård en at knække for 20 websites.

Men hvis du kan nøjes med ét site, så kan ServerAlert klare den til 936,- (uden rabat for forudebetaling). Jeg tror ikke at DigiCure kan være med, men du kan da give dem et ring.

Jeg ville nok også tage kontakt til ServerAlert hvis jeg skulle have overvåget 20 sites for at se om der ikke kunne gives noget rabat - men så meget tror jeg ikke du får.

ServerAlert har i øvrigt ingen sms takst - så man kan sige at du får mest for pengene hvis de site går op og ned konstant

/Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg bruger 4 forskellige systemer til ekstern overvågning, og har faktisk ikke fundet noget der er bedre end pingdom - det er et helt suverænt system til prisen, og de kommer med nye features hele tiden.


www.onapp.com

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)