Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dropshipping en god start?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen.

Jeg står i den situation at jeg efter lang tid forgæves søgning efter et job er blevet så træt af det, at jeg har valgt at blive selvstændig og vil starte en webshop.

Det er ikke meningen at jeg skal kunne leve af den fuldtid, da jeg har en handikappet kone, og derfor er ansat som handikaphjælper i 23 timer om ugen.. Meen vi kan godt mærke at de sidste mangler :)

Denne webshop skal sælge ure, smykker og andet lir, men da vi ikke har de helt store midler at rutte rundt med(for ikke at sige, vi har ingen), så tænkte jeg at dropshipping kunne være en god måde at starte på, men hvad siger I??

Med hensyn til webshoppen, regnskab osv, så er der styr på de ting, da jeg er velsignet med en svigermor, der gerne vil hjælpe og som har arbejdet som bogholder en del år, i et større advokatfirma og webshoppen vil være Joomla, med virtuemart, da det er noget jeg til dels selv kan lave.

Men hvad siger I? Er det en god mulighed for at starte op, eller skal jeg hoppe i havet og finde noget andet??

Hilsen

Flemming

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

Det lyder som om du har tænkt det hele igennem, og har styr på nogle af de områder, som ellers kunne være problematiske (økonomi og salgsplatform).

Dropshipping er jo som regel et rimeligt risikofrit marked, da du er "ordreproducerende", hvis man kan bruge det ord om en webshop. Altså, du binder ikke penge i varelager.

Du binder dog penge i markedsføring og til betalingssystem på shoppen. Derudover kommer der lidt hosting.

Som jeg læser dit indlæg, så forventer du ikke at beregne bataling for den tid du selv (og din svigermor) bruger på shoppen. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du modtager supplerende dagpenge i øjeblikket, så vil du miste for hver af de timer du bruger på din shop. Så der kan være en ekstra omkostning, dér.

Når du har et rimeligt overblik over udgifterne, så se på markedet. Kan du sælge dine varer?

Jeg kender ikke til markedet for ure, smykker og andet lir, men jeg tror, at hvis du ikke har nogle gode (ægte) mærker, så er det et hårdt marked, med masser af konkurrence, og lave fortjenester.

Når du har styr på fortjenester, og markedet, så skal du opstille nogle salgskalkuler, og vurdere på, om det er realistisk.

1. Lav et Worst case scenarie (hvor du INTET sælger, men kun har udgifter). Hvad vil det koste dig?

2. Lav et scenarie, hvor du går i break even (altså hverken taber eller tjener penge). Hvor mange ure og smykker skal du så sælge? Er det realistisk?

3. Lav så et scenarie, hvor du tjener de penge, som du gerne vil tjene, ud fra den indsats butikken kræver. Hvor mange ure og smykker skal du nu sælge? Er det realistisk?

Hvis du mener, at du tør tage risikoen i punkt 1, kan leve i længere tid med punkt 2, og synes at punkt 3 ser rigtig interessant ud, så er der ingen tvivl. Så skal du bare se at komme i gang.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom alle påstår, at dropshipping ik koster det store, så er det faktisk ik helt sandt!

Du skal stadigvæk både have betalingssystem, hosting, designet en side, penge til markedsføring, penge til uforudsete omkostninger, penge til din leverandør osv...

Desuden skal du nok udenlands for at finde en leverandør, som vil lave sådan en aftale. Og i såfald kræver de nok betaling upfront...

Men det lader til, at du har overvejet det meste, men lige mangler de sidste punkter. Så undersøg dem grundigt før du går videre!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Webhotel + hjemmeside : Tjek (Er kodet)

Betalingssystem: Tjek (Er klaret)

Markedsføring: Behøver ikke koste synderligt, da Seo, Facebbok, Twitter er udemærkede steder at lave en ok reklame for rimelig billige penge.

Leverandør: Ikke klaret men arbejder på det.

Regnskab: Tjek

Jeg regner som sagt ikke med at kunne leve af det, men håber da på at kunne lave  et par tusinde i fortjeneste om nogle få mdr. :)

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Så har jeg den udgift til mit webhotel som jeg har haft de sidste 10 år :)

2) Aner det ikke :)

3) Aner det ikke :)

Jeg regner ikke med at bruge penge på markedsføring lige p.t. da jeg mener at man kommer langt ved at bruge de kanaler der er på nettet allerede.

Jeg aner ikke om varerne kan sælge, men smykker og ure har min interesse, så det var derfor jeg tænkte at starte der :)

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder som en god plan. Tag dig lige så god tid til at finde det rigtige produkt

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

mr-min: Hvad tænker du?? Skal jeg lave noget markedsanalyse først??

Synes jeg har læst flere indlæg herinde om at det er en god idé at ligge ud med sin interesse og jeg har ikke så mange og jeg har mere en svært ved at finde en dropshippingleverandør indenfor kampsport, samt det er en forholdsvis lille målgruppe:) 

www.senbi.eu - Dit motions site.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming Jensen:

Leverandør: Ikke klaret men arbejder på det.

Så er du stadig langt fra at kunne vurdere, om du skal starte.

Du skal altid lave en markedsanalyse, samt en konkurrentanalyse. Det nytter ikke, om du så har verdens bedste produkt, hvis markedet ikke er der, eller der er en konkurrent, som sidder tungt på kunderne.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Oct 10
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. Synes der over hele linjen er ca en million konkurrenter :)

www.senbi.eu - Dit motions site.

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

xxx

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)