Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vis mig dit visitkort!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte det kunne være sjovt at se folks visitkort. Fet er ofte det første folk ser om din virksomhed så det er en vigtig brik i det store pudslespil. Hvordan har du valgt dit visitkort og hvad ligger bag?

Jag startet med mit eget selvfølgelig.
 
Sort tykt papir (300 gram), m. sølvtryk, og med prægning så logoet går op af papiret. Jeg vil gerne udtrykke stil troværdighed og robusthed - og pirre folks nysgerrighed - måske er det lidt Arogant
 

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej MM

 
Dine visitkort med ståltryk må da have kostet en mindre bondegård eller hvad?
 
Vi har haft 5-6 forskellige slags visitkort, lige fra selvklæbende, til dobbeltsidede med foto på den ene side og logo på den anden samt tekst i forskellige retninger.
 
For tiden har vi 3 slags som er ens i størrelse og vægt 84x55 130 gr. og med runde hjørner.
 
1. perlemorforside sort blytryk med rød fremhævning af hovedprojekt og hvid bagside
2. sølvforside med sort blytryk med rød fremhæv af hovedprojekt og hvid bagside
3. hvid forside med sort tekst og med logo på bagside i "ambulancerød"
 
Alle tre typer vækker opsigt, bl.a fordi man på to typer kan mærke teksten fordi det er blytryk. Det sidste kort er først kommet igang indenfor den sidste måned, men det at have logoet på bagsiden og uden tekst, får lige folk til at studse.
 
Hvis folk ikke studser over dit visitkort, skal du have en virkelig god gennemslagskraft - hvis de skal huske dig en måned efter, når de tilfældigvis finder dit kort blandt så mange andre. Om du er arrogant, blæret, sjov eller bare mærkelig er fuldstændig ligegyldigt, bare du bliver husket.
 
 
Mvh
 
Lars C 
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjov ide, Bateman!

Der er absolut intet galt i at gå op i det æstetiske. Dit kort ser godt ud. Er der personlige oplysninger på den anden side?
 
Jeg mangler virksomhedens grafiske identitet, men vender fluks tilbage når det er på plads og papirlinien er trykt. :-)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Bateman LOL

Jeg får nogle fra MediaMouse snart, så får vi se

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hi!
 
Fin tråd - mixmeister
 
Jeg skal ikke kunne sige hvad der ligger bag vores visitkort, da jeg personligt ikke har haft noget med det at gøre, men det hænger i hvert fald godt sammen med resten af vores koncept / hjemmeside / designideer
 
Her er vores visitkort:
 
- kortet er lavet af et stykke meget tykt papir hvori der er lækre fraktioner.
 
mvh. RENEGADE

Med venlig hilsen
René Nielsen

Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

LHK - ingen anden info end min hjemmeside - Batmand ;)

 

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
hey Lars C - ja de var lidt dyre. det koster 800 kr bare at lave trykke formen, men jeg har også købt en del visitkort nu når opstart er så pebret

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Tilmeldt 20. Oct 05
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg startede mit firma, kom der selvfælgelig tilbud om at få lavet visitkort.

Jeg laver virksomhedskurser, de bløde værdier og synes derfor, at mit visitkort skulle afspejle det.
Mit logo er mit firmanavn og nu har jeg networket meget og fået mange visitkort fra folk.
Gennerelt må jeg sige, at de ser temmelige ens ud.
Jeg har valgt at sætte et billede på mit kort, så folk bedre husker mig, når jeg har givet det til dem.
Selv har jeg nemlig svært ved at huske ansigterne på deres, nå man modtager mange.
Hvad er jeres erfaring ?
 
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er delt omkring billeder på visitkort. Nogen gange virker det rigtig godt (f.eks. på det visitkort jeg lige har fået fra Realkredit Danmark), andre gange virker det ret ligegyldigt. For mig hænger billeder på visitkort meget sammen med en finansiel rådgiver funktion.
 
Personligt har jeg aldrig haft mit eget billede på et visitkort.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :
  Min oplevelse med de visitkort vi laver i MediaMouse er, at der for mange er en nærmest religiøs holdning til hvorledes visitkortene skal designes. Jeg vil gætte på at 3/4 af alle kort vi laver ser næsten ens ud. Kunderne kræver simpelthen et hvidt kedeligt kort i standardstørrelse med et lille logo i hjørnet og sort tekst i klassisk font. Nogen gange har vi så forsøgt at komme med nogle forslag til et alternativ design, men ofte har kunderne stået meget fast ved at det skal se "normalt" ud. Disse kunder er dog ofte også de mellemstore virksomheder, som tilsyneladdende har en eller anden overbevisning om at deres visitkort ikke bliver taget seriøst hvis det ikke ligner alle de andre i branchens kedelige kort.
 
Nogle vælger at have billede på - andre gør ikke. Dem der vælger at have billede på er sjovt nok også dem som har nogle rigtig kedelige billeder (pasfoto / kørekort -agtige fotos). Men på trods af at billederne er kedelige, så må jeg da give Ennas ret i at der jo er en eller anden form for indbygget hukommelse/genkendelsesværdi i et visitkort med billede.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
 
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)