Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

nyt "logo"

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg sidder og roder lidt med at lave et nyt logo til mit firma, indtil videre er jeg kommet frem til det som er i min signature, nogen ideer eller kommentarer til det?

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus


 


Det er såmæn ikke så ringe. Jeg har et par små idéer, som du kunne eksperimentere med.


 


Buen i L og buen i d skal have samme centrum.


L og d kunne være lige høje.


Stregtykkelsen i L kunne være den samme som stregtykkelsen i dau.


Du kunne droppe prikken over I.


Prøv at lade u slutte med en lodret nedstreg og lad buen slutte før den når den lodrette nedstreg, så der opstår et lille hul ligesom i d og a (u vil ligne et spejlvendt J + et i uden prik).


 


Mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk


Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil også stærkt fraråde at benytte en RGB-farve som du har valgt, da den ikke kan gengives på tryk. Du skal have fat i en CMYK-farve istedet.

 

Ellers er jeg helt enig i Bo Jensens kommentarer.

 

Desuden vil det være en stor hjælp hvis du vil fortælle lidt om hvad det er for en virksomhed logoet skal bruges til - hvad sælger du?

 

 

 

Mvh. Mikkel Johansen

InMedia Reklamebureau

 


 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Begge to

tak for kommentarene - jeg vil sidde og rode lidt med det i aften.
Selve logoet er mest et overordnet logo, som skal gå igen i alle de ting jeg laver.
også nedenunder det kommer der en titel på, for hver "gren".
og hvordan er det nemmest at finde en CMYK farve istedet for RGB?

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil nok råde dig til at finde en lidt anden nuance af farven..
Jeg syntes den meget ''syre''-grønne du har valgt, skære lidt i øjnene..

Ang. CMYK og RGB, så ændre du det bare i Photoshop (bruger du dette?), under image->color (mener jeg), men sidder ikke med programmet her, så er ikke lige 100 på det.

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Janus

 

Overordnet syntes jeg også det er et flot logo du har fået lavet dig. Jeg havde dog lidt problemer med at se der stod Lindau. Indtil jeg så dit efternavn troede jeg egentligt der stod ''L in dau''. Hvilket absolut ikke gav meget mening for mig... Så skal målgruppen se dit logo og vide hvad der står, uden at have kendskab til dig skal du nok arbejde lidt på hierakiet, eks. ved at gøre L mørk, in knap så mørk eller lign.

Derudover vil jeg også mene du skal tone farven lidt ned så den kan bruges i CMYK. Hvor du ændrer det er afhængig af hvilken software du bruger. Skal der ikke bruges andre farver, eller kun en eller to mere på din brevlinie var det også værd at overveje at lave det i en pantone farver, hvilket kan gøre trykudgifterne noget billigere.

 

Endelig: HUSK at lave logoet i et vektor program som eks. Illustrator. Hvis du blot laver det i Photoshop risikerer du meget let at trykket bliver "gnidret" og hakket.

 

Med venlig hilsen

 

Regin Madsen

mediaFusion

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :
hej

jeg har adgang til photoshop og imageready for øjeblikket, regner med at imageready er god nok til vektor og lignende?
og logoet skal kun være i en farve, da det kommer til at blive trykt på en hel del t-shirts og lignende skal det kunne gøres så billigt som muligt - så en pantone farve er nok en god ide.
Nogen andre ideer til hvordan man kan få folk til at se hvad der står når jeg ikke kan lave det i flere farver?
og selvfølgelig skal der lyde en stor tak til alle som har hjulpet

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
  Du kan ikke bruge ImageReady til at lave vektor-grafik i. ImageReady er udelukkende rettet imod grafik til web.
Photoshop CS og CS2 kan bruges - det samme gælder Illustrator som netop er udviklet til vektor-grafik.

 

Jeg syntes dit logo ser flot ud, men som andre også skriver, så er det svært at læse hvad der konkret står.

Endvidere, hvis du vil holde fast i logoet som sådan, så bør du gøre L''et mindre i tykkelsen. Det bør have den samme tykkelse som resten af bogstaverne, hvis man skal have en chance for, visuelt, at opfange et det er et bogstav og ikke blot en kvart-ramme.

Omkring farverne, så jeg du skal holde logoet i én farve. Ellers så bliver forvirringen total. Blot fordi der findes flere farver i verdenen, er der jo ingen grund til at gå amok i dem .

 

Omkring RGB til CMYK, så vil din skrigende grønne farve ikke kunne laves i CMYK. Det er simpelthen umuligt at opnå den samme kraftige farve. Derimod kan det lade sig gøre med en staffage-farve (Pantone). F.eks. vil Pantone 7488 C være meget tæt på.

 

Omkring tryk på t-shirts m.m. så findes der jo deciderede floucerende farver til tekstil-tryk.

Her i MediaMouse har vi efterhånden lavet en del t-shirts, skjorter og sweaters med disse farver, hvor de primært bliver benyttet i nattelivet. Det fede ved dem er, at når de bliver ramt af det sorte lys på diskotekerne (det som får dine tænder og hvide t-shirt til at lyse violet) så lyser trykket op som om det var et neonrør. Den grønne farve som du har brugt, har vi ligefrem liggende til netop dette.

Jeg kan sende dig en gratis prøve på farven, hvis du er interesseret.

 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
så har jeg lavet nogle af ændringerne som i har forslået, og jeg synes selv det ser bedre ud, men kom gerne med flere kommentarer, farven har jeg ikke kigget på endnu, da det er noget jeg hurtigt kan ændre på i slutning når designet er "på plads"
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus


 


Det vil være pænere, hvis buen i L og cirklen i d er koncentriske cirkler.


Lad den vandrette streg i L blive længere, så kan man nemmere se, at det er et L.


Den lodrette streg i u skal have samme længde som den lodrette i a. Eller gå tilbage til det oprindelige u.


 


For at opnå, at man kan læse, at der står Lindau, kan du prøve:


Gør hullet i d større og ryk IN til venstre, så I rykker lidt udenfor d’et.


 


mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk


Side 1 ud af 2 (12 indlæg)