Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mængden af produkter i webshoppen?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Vi er en design virksomhed der arbejder kraftigt på et koncept for en webshop, der primært skal sælge produkter vi selv har designet og udviklet. Vi er ikke selv i stand til alt det programmerbare og tekniske, så det skal vi ha'' nogle til at gøre for os. Da vi er helt nye i den her verden er der jo selvfølgelig en masse spørgsmål der popper up.

 

Et af dem handler om mængden af produkter der sælges fra shoppen - vi har pt. 5-7 produkter som kan sælges i forskellige varianter og sampak. Men man kan jo se når man kigger rundt på andre webshops, så er det tit rigtig mange produkter at vælge imellem - skal man ha mange produkter for at få en webshop op at køre, eller betyder det ikke noget?

 

Vi overvejer samtidig at man på siden kan komme til at kende designerne (altså os selv), og den arbejdsprocess vi arbejder ud fra når vi udarbejder et nyt produkt, ved hjælp af en blog på siden - hvad mener I om den idé?

 

Glæder mig til jeres vise ord

 

PS: Da jeg jo som sagt ikke kender noget som helst til html koder - hvordan får jeg så mine links under min signatur til at være aktive links......HELP!

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har selv en butik med accessories til females. Og jeg vil sige, at det gjorde en KÆMPE forskel da jeg gik fra 10 produkter til 40-50 produkter og så småt er begyndt, at kunne skifte dem ud. Men det er svært når man fra start ikke rigtigt har så mange produkter. Men nu er min butik så også med helt andre varer end din - hvilket gør en enorm forskel. Men jeg vil da mene, uanset varer - at det er vigtigt, at man har en masse, som kunderne kan vælge imellem.

 

Ang. HTML:

 

< a href = " http://dinhjemmesideadresse.dk " target = " _blank " > dit web.dk < / a > - ved ikke om det kan ses, efter alle mine mellemrum :-)

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej belliz

Tak for dit indlæg. Har lige været inde og kigge på din shop, og kan godt se at det er lidt andre produkter end dem vi påtænker at sælge. Jeg sidder og er igang med forretnigsplanen, og skal prøve at vurdere hvor meget tid der skal bruges på at vedligeholde, optimere osv., så derfor er jeg lidt nysgerrig - hvor meget tid bruger du på shoppen, er det fuldtids, eller ved siden af et andet job? og kan du leve af shoppen?

 

Og nu vil jeg prøve at se om dine html koder virker ;-)

 

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Fra Gjerlev
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas

 

hammer flot side du har der. jeg kikkede kidt på din forhandlerliste og kunne kun se netbutikker. mit forslag er så at du laver en netbutik til B2B salg. det gør denne del nemmere og mængden af produkter er ikke så afgørende.

alternativt har jeg erfaring for at det er let at falde for fristelsen til at tage "tynde" produkter. disse bruger man så sin tid på og tjener ingen penge. dine forhandlere har jo formodentlig en masse produkter der matcher dine. jeg har ikke kikket.

 

hvis du så kan hjælpe dem med et ligeså flot design på siden, så skal du såmænd nok få travlt.

 

MBC
Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ved siden ad dagligt arbejde. Og det er et kæmpe arbejde i sig selv, at holde butikken kørende. Det er kun mig der administrere, pakker, snakker med de utilfredse kunder etc. etc. Og det har flere gange været ved, at blive for meget. Men det er det jeg gerne vil. Men det er svært, at sælge accessories, da der er så mange konkurrenter.

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Belliz

Jeg kører også mine shops ved siden af dagligt arbejde, og dropper lige et par ideer til hvorledes man kan undgå at det bliver for meget. Jeg går ud fra at du tjener til smør på brødet gennem dit daglige arbejde og webshoppen er "for sjov", men kærkomment tilskud til privatøkonomien - jeg kan tage fejl.

1) Arbejdet med at pakke, gå på posthuset, håndtere sure kunder og reklamationer er det samme uanset om ordren er på 15 kr. eller 800 kr. Læg et håndteringsgebyr på alle ordrer under fx. 300 kr. gebyret kunne være fx. 50 kr. Ja, dette vil mindske din omsætning, men du er sikret at uanset hvor lille ordren er vil du tjene penge. Og måske vil det ekstra luft de færre ordre giver, give en større glæde som du kan bruge til at forbedre forretningen på andre områder.

2) Fjern gebyret på dankort og hæv alle priser med 2 kroner hvis det er nødvendigt. Jeg tror mange gerne vil kunne gennemføre en ordre uden at skulle betale (synlige) gebyrer ud over porto.

3) Du tager 8 kr. for betaling med faktura. Dækker dette virkeligt dit bøvl med kunder der glemmer at betale osv? Hvis ikke så sæt beløbet op så der er bedre sammenhæng mellem bøvl og pris. Til sammeligning tager jeg kun mod bankoverførsel hvis den er forudbetalt. Måske taber jeg en ordre på dette i ny og næ, men jeg har intet bøvl med ubetalte varer.

Ved ikke om du kan bruge noget af det, men uanset hvad håber jeg du holder ved fordi du synes det er sjovt.

Mvh Jesper

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen.

 

Ja, det er ikke ligefrem butikken der giver mig penge til vand og brød.

 

1) Når du nævner dette gebyr på ordre under 300kr - mener du så et gebyr der skulle være oveni prisen på varen, samt forsendelsen? Eller hvordan? Men ellers ja, du har ganske ret.

 

2) Ganske god ide. Det kunne være jeg skulle overveje det.

 

3) Det dækker absolut ikke. Faktisk har jeg besluttet, at pr. 1. februar er det slut med fakturabetaling. Jeg magter det ikke længere. Jeg har ikke andet end bøvl med kunder der ikke reagere på telefonopkald, betalingspåmindelser, emails m.m. Så nu må det være slut. Man er mere tilfreds når der ryger en bestilling ind med dankort end når der ryger en bestilling ind med faktura. Der er somregel en meget lille chance for, at der bliver betalt til tiden, eller at der overhovedet bliver betalt.

 

En sjov kommentar jeg engang fik var, at kunden ikke mente, at hun skulle betale regningen, nu når hun ingen penge havde. Så kunne det da ikke passe, at hun skulle til at betale for de varer hun havde bestilt. Efter utallige opringninger og breve - så betalte hun så en meget minimal del af regningen. Hun har aldrig betalt rykkergebyrer, inkasso-gebyrer eller noget i den retning. Og jeg tror der gik 4-6 måneder før jeg fik den lille sølle del af regningen. Se dét er en meget træls kunde! Så lad dog være med at bestille "nips-ting", hvis du ikke har pengene!

 

 

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Belliz

Jeg tror jeg ville starte med at lægge fx. 20 kr på portoen så mindsteprisen er ca 50 kr for en brevforsendelse. Så kan du evt. give gratis forsendelse for ordrer over 300 kr eller hvad du nu mener passer.

Inden da ville jeg beregne følgende nøgletal: 1) Gennemsnitligt antal ordre pr. måned og 2) Gennemsnitlig antal kr. pr ordre. Efter et par måneder med den nye prisstruktur ville jeg beregne disse tal på ny og sammenligne med de gamle.

Hvis fx. antal ordrer falder 20% men ordrestørrelserne stiger burde det betyde at du nu får en højere timeløn for dine anstrengelser. Falder antal ordrer for meget må du så måske trække lidt i land. Kunder skal der jo være.

/Jesper

Fra Taulov, 7000 Fredericia
Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 115
Fra  GreenGrassValley Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper og belliz

 

Nu er vi ikke gået i luften endnu med vores shop - vi er kun lige i de indledende runder med undersøgelser af maked, forretningsplan budgetter osv.

Men som jeg forstår jer, så skal vi måske overveje slet ikke at tilbyde køb mod fremsendelse af faktura - er det rigtig forstået?

Thomas Brinch-Møller
www.BasicElements.dk - til hjem, event og konference

Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 299
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg siger tak Jesper - jeg vil prøve, at lægge hovedet i blød i løbet ad de kommende dage.

 

Thomas:

Jeg vil ikke anbefale det. Men jeg tror også det har meget og gøre med, om man kan tåle at tabe pengene. Og ikke mindst hvilke varer man sælger. Når jeg sælger accessories, mener mange af kunderne, at de ikke lige "behøver" at betale så lille et beløb. For det meste er det beløber på 3-400kr. Jeg har indkøbspriserne, som nok er omkring 35% + forsendelsen. De penge ser jeg ikke. Plus at det samtidig er for små beløber til, at det kan betale sig at gøre yderligere ved det, efter sagen har været hos Inkasso.

Kunne du tænke dig at sælge hair extensions? Clip hair extensions, keratin totter og værktøj.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)