Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mulgihed for opstart af firma 17 og 18 år

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis vi nu bestemmer os for at lave et firma hver, hvordan ville de så fungere i praksis med hensyn til penge, og er dette på nogen måde ulovligt? Hvad stilles der af krav til regnskab? Er der et sted hvor man gratis kan få hjælp til alt det formelle med hensyn til oprettelse af et/to firma(er)
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Naturligvis kan man få et CVR nummer uden at være momsregistreret.

Der er virksomheder der er momsfrie og der er virksomheder der er delvis moms pligtig.

Så naturligvis kan man få et CVR nummer uden at skulle være momset.

de bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..Anders..det kan man ikke i et enkeltmandsfirma.

Man skal reigsteres for et eller andet, være sig lønsum, moms, arbejdsgiver eller whatever!

Du svarede ikke på den med SMBA-oprettelsen....det er vel bevidst?

 

 

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Peter.

jeg har endnu aldrig betalt for at stifte et Smba. (Jeg er selv deltager aktivt i 3 stk.)

Derfor Peter må du da gerne fortælle mig hvad det koster dig at stifte et Smba.

Og hvem du skal betal til.

For mig bekendt kræver det offentlige ikke gebyr for at oprette et Smba.

Og endelig såfremt du har dokumentation for din påstand om at jeg skulle have solgt færdig oprettede Smba

Så må du gerne sende mig oplysningerne om dette!

Det kunne være interessant at se hvem der mener at have købt et færdig oprettet Smba hos mig?

Du ved jo lige så godt som mig at det ikke er lovligt  at sælge skuffeSmbaèr.

jeg er på amino for at rådgive og hjælpe andre.

Jeg ville ønske at andre er her af samme grund.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders, hvis knægten skal hyre dig til af stifte et SMBA..koster det vel dit honorar eller?

Hvem taler om skuffeselskaber?

Næ..det SMBA du ville sælge til en ung jydsk knægt..som manglende stifter no. 2, og hvor

du ville indgå som passiv stifter(hvilket er ulovligt, såfremt du ikke ved det), fik jeg da gudskelov

stoppet. Jeg sender gerne navnet på knægten til dig.

Hvis du kalder det for god/seriøs rådgivning....ved jeg sgu ikke hvad.

 

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter.

Der er noget du har fået helt galt i halsen.

Jeg har ikke tilbudt at stifte selskabet for trådstarter, jeg nævnte blot Smba som en mulighed.

Du skrive at jeg sælger Smba, det kan vel kun af udenfor stående tolkes som at jeg sælger skuffeselskaber, hvilket absolut ikke er korrekt.

Jeg har på intet tidspunkt villet sælge et Smba til en ung jysk knægt. 

Når du nu selv åbner sagen, så er det korrekt at jeg gerne ville hjælpe en ung fyr på 15 år med at få hans ulovlige virksomhed gjort lovlig. I den forbindelse har vi talt om Smba som en mulighed, men også Aps

Hele rådgivningen har været gratis ud fra min betragtning om at jeg gerne ville hjælpe vedkommende på rette spor.

Det er korrekt at jeg har tilbudt at være medstifter i forbindelse med at jeg så deltager aktivt med regnskab og bogføring den anden medstifter skulle så være hans far. Det er mig bekendt ikke ulovligt såfremt vi begge deltager aktivt i selskabet.

Men jeg kan forstå at det er takken for helt gratis at forsøge efter bedste evne at hjælpe en ung amino.

hvis formålet er at sætte en stopper for den slags filantropisk arbejde så er det måske lykkedes.

Jeg kan ihvertfald stå ved hvad jeg har rådgivet den unge fyr om, og har absolut ikke noget at skamme mig over.

Jeg har lige fra starten af gjort det helt klart for knægten at min interesse alene var at hjælpe ham, vel at bemærke gratis, samt og det er vel rimeligt at få den forretning der ligger i at lave hans bogføring og regnskab.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

Som du dog læser alt hvad jeg skriver som fanden læser biblen.

Du svarer jo netop selv på det, man kan være registret med lønsum helt eller delvis.

Så jo man kan få et CVR nummer uden at skulle betale moms.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Ja..o.k. Men det har jo intet med tråden at gøre, idet du taler teori og her har vi med et praktisk spørgsmål

at gøre, som du ikke forholder dig til.

Faktum er...at en momsregistrering i ovennævnte tilfælde er eneste mulighed for at få CVR.nr.

O.K. Jeg har så en lidt anden historie på skrift med det SMBA og knægten.....men du skulle

ikke være aktiv men passiv medstifter skriver han og så udtræde på et senere tidspunkt....og det er

ulovligt. Og jeg kan godt forstå, at knægten derfor har søgt rådgivning andetsteds.

Så må du da give mig ret i, at det for alle parters skyld var godt, at dette SMBA på min anbefaling

blev skrinlagt.

 

MvH

Peter

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter.

Jeg har så en lidt anden historie på skrift med det SMBA og knægten.....men du skulle

ikke være aktiv men passiv medstifter skriver han og så udtræde på et senere tidspunkt....og det er

ulovligt. Og jeg kan godt forstå, at knægten derfor har søgt rådgivning andetsteds.

Det du skriver her er direkte forkert. 

Jeg har oprettet regnskab for knægten og sandelig også betalt for oprettelsen af egen lomme, ville jeg gøre dette hvis ikke vi havde haft en soleklar aftale om at jeg skulle lave regnskab og bogholderi???

Hvis jeg laver regnskab og bogholderi så er jeg vel aktiv deltager. ellers vil jeg gerne have definitionen på hvad aktiv deltagelse er?

Det er korrekt at vi talte om at jeg så skulle udtræde når knægten blev 18 og selv kunne intræde i stedet.

jeg har jo ingen interesse i at være medejer i hans firma. jeg ville blot hjælpe ham. og der er intet ulovligt i at jeg sammen med hans far stifter et Smba, hvor jeg står for regnskab og bogholderi.

men jeg gider ikke en anden gang hjælpe et ungt menneske med at få gjort sit firma lovligt, når der kommer den slags historier ud af det.

jeg håber at knægten får styr på sit regnskab inden han bliver opsøgt af SKAT. De kan jo nemt spotte ham på nettet og se at han ikke har et CVR nummer. For han har jo været i gang længe med sine forretninger.

Bare ærgerligt at du, Peter, hele tiden forsøger at udstille mig skjulte hensigter.

Men ofte er det jo sådan at tyv tror hvermand stjæler.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

 

 

 

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Anders.

Jeg er er overhovedet ikke en kende i tvivl om, at det er ulovligt.

Og slet ikke, når du fakturerer et honorar for din bogføring.

Jeg udstiller dig ikke med hensyn til skjulte motiver, synes bare, at din rådgivning er

for dårlig...hvilket sådan en henvendelse klart bekræfter.

Kan nævne, at det ikke er den første henvendelse jeg har fået vedrørende din rådgivning, og

nok heller ikke den sidste.

Men det skal nok ikke diskuteres offentligt.

MvH

Peter 

Side 3 ud af 6 (53 indlæg)