Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat: Den danske konkurs-kultur

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen

Jeg glemte at tilføje det du skriver : at ja det kunne jo været at firmaet havde behandlet folk af lort, og at de derfor har " fortjent " det. At man så kunne klare det på en anden måde, ja det rigtigt.

Der findes som i alle andre sager 2 sider af samme sag. Godt du lige mindede os om det :-)

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jonas Bonde

Jeg er ked af din holdning til Facebookgrupper, for jeg ville ikke selv have noget med at hænge en konkurserklæret virksomhed ud på Facebook, hvis det kunne erhverve sig en stor tilslutning af fans. Og ikke bare en virksomhed, men alt hvad der kan være meget omtale i, såsom en politiker der dummer sig eller en forretning der sælger for gammelt kød.

Og jeg fokuserer ikke kun på det negative, for laver Richard Brandson et nyt cool markedsføringsstunt eller går Frank Hvam i seng med en gammel dame, så egner det sig bestemt også til gruppemateriale på Facebook efter min mening.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:

Når det er sagt, undre det mig at alle kun ser det fra de stakkels konkursbegærede side. Jeg er overbevist om at der er mange selvstændige som er kommet i problemer pga deres konkurs.... også er det en menneskelig reaktion at reagere. Måden det er gjort på vil jeg dog mene er forkert.

Mine betragtninger er, som jeg også skriver, også uden nogen forudgående viden om konkursen. Jeg forholder mig udelukkende til hvad jeg ser, og det jeg ser er ulækkert. Uanset hvad forhistoren er, er dette i hvert fald langt ud over det acceptable i min verden. Og jeg opfatter det som en farlig og stigende tendens, som jeg håber bliver stoppet, men desværre ser ud til at eskallere.

De mennesker der spekulerer i konkurs har jeg absolut heller ikke noget til overs for, men jeg mener også at det er op til hver enkelt at have en kreditpolitik der bedst muligt sikrer sig mod at dette sker. Vi vil jo alle sammen gerne tjene penge, men vi ved også at der er svindlere der vil forsøge at snyde os, hvis de kan slippe afsted med det. Sker det, mener jeg stadig at man bør tage ansvar for sine egne handlinger, fremfor at hænge andre ud. Men jeg kan sagtens sætte mig ind i frustrationen, ved at lide tab på debitorer. Man behøver bare ikke at delagtiggøre hele verden i det. Jeg behøver heller ikke at se en facebook side for folk der har taget chancen og købt lottokuponer, men ikke fået gevinst. At give kredit, er fuldstændig samme lotteri, og derfor skal man ikke give mere kredit, end man har råd til at miste.

Derudover er jeg meget enig med Michael. Jeg synes også at vores respekt for andre er meget nedadgående. Og det at vi selv skal tage ansvar for vores eget liv, virker som om det er en overraskelse for mange. Men der er mange grunde til at det er sådan.

Og det er 100% spot on, at det aldrig er vores egen skyld. Der er altid nogen andre der er skyld i vores ulykke, Tag dog ansvar for pokker! Jeg bliver sgu så irriteret over den slags :o)

Michael Dyrebil:

Derfor har vi fået en kultur, hvor vi ser andres fejl. Selv er vi ufejlbarlige. Vi er blevet verdensettere i at lukke øjnene. Vi ser det på Christiansborg, hvor kulturen blandt ministre er blevet, at forbuddet mod at lyve for Folketinget, blot betyder at man skal finde en vej udenom. At selve værdien i at tale sandt som politiker, bare dette ene sted -, ikke gælder for lige netop den eller den minister. 

Jeg var af samme opfattelse som dig, men har fundet ud af at det er os der tager fejl. De lyver ikke, de svarer bare på andre spørgsmål end dem de bliver stillet... :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Brønshøj
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

// Rune Jensen.

 

Hej Rune. Det har ikke noget med at gøre jeg har noget imod facebook-grupper som sådan., slet ikke. Jeg er skam selv medlem af en masse grupper, hvad angår løst og fast. Men jeg er lidt imod at man hænger folk ud, når man måske ikke kender hele billedet. Og jeg TVIVLER stærkt på de mange mange medlemmer som der er medlemmer af denne gruppe som egentlig kender hele SANDHEDEN omkring "spektrum" I min optik lugter det lidt af, at mange har "bare" meldt sig som medlem af denne gruppe fordi de måske lige har hørt et rygte eller to fra andre bekendte om hvordan og hvorledes. Og nu ved jeg godt at jeg skyder med spredehagl og bliver sikkert og citeret for det senere i denne blog. Men vil VÆDDE med at mange af dem som nu ligger "spektrum" for had det er folk som har kommet der regelmæssigt. For det er så ikke første gang jeg har oplevet det. At et firma eller event firma har haft stor succes og så sker der en række episoder i firmaet så de må dreje nøglen, og selv samme folk som var glade for det førhen, er nu de første til at hænge dem ud eller skyde dem noget i skoene som de faktisk ikke aner noget om. 

Der skal lige tages forbehold for at jeg som sagt ikke kender "spektrums" historie, men igen må jeg minde folk om at vi jo har et yderste velfungerende retssystem samt straffelovgivning på området. Så i stedet for folk STRAKS griber til selvtægt overfor nogen eller noget som de mener de bør ha en mening om, ja så har vi en lovgivning som fint tager sig af sådan noget og tager sig af de mange (desværre) konkurs begæringer vi har om året. 

Mens jeg husker det Rune. Så kan du ikke sammenligne, at du til enhver tid ville hænge firmaer ud som solgte gammelt kød og lign. Der må jeg jo henvise til at de på det kraftigste bryder fødevarelovgivningen, altså direkte bryder loven. Du kan ikke skyde "spektrum" i skoene at de er kriminelle, med mindre du kender Hele sandheden om deres firma og metoder. Så den køber jeg ikke. Men hvordan du handler er helt op til dig selv, vi er jo alle heldigvis så forskellige. 

Og husk nu lige til jer som ikke forstår hvorfor dette indlæg er blevet lagt op, bare fordi i ikke deler samme mening , så er det jo et iværksætter site hvor vi alle kan diskuter på en sund og fornuftig måde med hinanden om alt mellem himmel og jord indenfor iværksætteri. Og skær det så meget i jeres øjne hvad der bliver debatteret, så find dog noget spændende et andet sted. 

 

Kan i ha en dejlig dag alle Aminoer... 

 

Mvh. Jonas Bonde

Så længe bolden er rund...... Kan alt ske...!!!!

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas, rigtig dejligt med et godt og velskrevet indlæg. Det er sundt med god debat.

At folk tilmelder sig grupper de egentlig ikke kender baggrunden for, eller danner sig en holdning om noget de ikke har forstand på, det er jo bare den daglige sladder der tages online. Og du har helt ret, det er der mange der gør.

Det er jeg heller ikke den store fan af, men ikke desto mindre er det den slags folk der gør det muligt at tilegne sig en enorm tilslutning af fans på en Facebookside, der principielt set blot kopiere en overskrift fra ekstrabladet.

Budskabet med mit tidligere indlæg, var ganske enkelt at jeg ikke vil have noget imod at oprette en side på Facebook om en konkurserklæret virksomhed, uanset historien, så længe den bare kan tiltrække en masse fans. Det var ikke hensigten af lave en samligning af forskellige grupper, men blot meddele at jeg kunne finde på at oprette en Facebookside om en hvilken som helst historie, bare der kan være omtale i det.

- Rune

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook fansider (eller synes om sider), er jo blevet voldsomt udbredt på det sidste. Jeg tror ikke man skal ligge meget i det at der er 500 fans på en side der sviner en virksomhed til. Min fornemmelse (andet kan det ikke blive til), er at folk acceptere disse "synes om sider" når venner m.m. anbefaler det. Uden egentlig at tage stilling til hvad de siger ja til.

Jeg syntes fx. godt om en ananas der på et tidspunkt skulle have flere medlemmer end Sidney Lee.  

Vi bruger det jo også selv på amino.dk, hvor er byttes fans til højre og venstre. Resultatet er vel bare en masse intetsign. fan sider som har meget svært ved at aktivere sine medlemmer. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Jensen:

At folk tilmelder sig grupper de egentlig ikke kender baggrunden for, eller danner sig en holdning om noget de ikke har forstand på, det er jo bare den daglige sladder der tages online. Og du har helt ret, det er der mange der gør.

Er det ikke i bund og grund det facebook handler om? At sladrekællingerne (af begge køn, og undskyld udtrykket) har et sted de kan komme af med det? Det var i hvert fald mit indtryk af det, og derfor jeg også forlod facebook igen. Jeg gider simpelthen ikke høre på alt det ligegyldige sladder. Jeg læser heller ikke ugeblade, og jeg har skået folk fra, som ikke bidrager med andet end sladder og negativitet. Og sikke en befrielse det var :o)

Jeg har lige læst denne artikel; http://www.djz.dk/musik/artikler/7056/ og hvis det ellers holder vand, ser det ikke ud til at der er nogen der bevidst har snydt andre, men lavet nogle gevaldige begynderfejl. Igen vil jeg så påpege, at der er nogle firmaer der bør stramme op på deres kreditpolitik.

Og små 500 fans af en konkursside.. Get a life. Men det er selvfølgelig også lettere at nedgøre andre der har prøvet men fejlet, end selv at gøre forsøget. Og hvis vi kigger på det med iværksætter briller, er den slags sider ikke for heldige. Hvis det er noget der breder sig, vil der nok være en hel del der ikke tør tage chancen i fremtiden. Ikke nok med at de risikerer at gå på røven og miste alt hvad de har, kan de være sikre på at der er nogen der er klar til at håne dem offentligt. De er sgu nok ikke særligt motiverende :o)

Rune Jensen:

Budskabet med mit tidligere indlæg, var ganske enkelt at jeg ikke vil have noget imod at oprette en side på Facebook om en konkurserklæret virksomhed, uanset historien, så længe den bare kan tiltrække en masse fans. Det var ikke hensigten af lave en samligning af forskellige grupper, men blot meddele at jeg kunne finde på at oprette en Facebookside om en hvilken som helst historie, bare der kan være omtale i det.

Jeg vil beholde den diplomatiske facade, og bare konstatere at sådan er vi så forskellige :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne tråd virker efterhånden lidt ensporet, men afslutningsvist kan man jo stille det op således:

1) Hæng en konkurserklæret virksomhed ud og gør lidt reklame = få nogle tusinde fans som man kan bearbejde og muligvis sælge til gennem Facebook (ved eksempelvis at reklamere for en anden service man har lavet).

2) Vær hellig og lad være.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)