Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino kontra kompleksiteten af the world of business

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Som svar på artiklen om censor m.fl. 

Amino er en fantastik platform for udveksling af synspunkter og erfaring med forskellige problemstillinger og udfordringer. 

Man skal dog også være i stand til at kunne vurdere om den feedback man får på sine indlæg er skrevet af en kompetent person, og dermed om man kan bruge feedbacken til noget. 

At drive en virksomhed i en globaliseret verden, er noget mere kompleks, end at det hele kan ordnes ved hjælp af lidt gratis rådgivning på Amino. Det skræmmer mig lidt at se indlæg, hvor man med et budget på 2-3 mio. kr. søger om gratis rådgivning til dit og dat. Det skræmmer mig ligeledes at nogle tilbyder ydelser eller udtaler sig om emner, som kræver at man i den grad har indsigt i problemstillingen.

At man kan hjælpe hinanden med mindre problemstillinger synes jeg er en rigtig fin ting. Jeg fik som ung iværksætter rigtig meget hjælp fra erfarne mennesker ganske gratis, derfor vil jeg også gerne give hjælp videre til andre. Man må efter min mening bare ikke tro at man får alting foræret. 

Lad mig med dette opfordrer til at man ikke går med skyklapper på når man søger hjælp, og ikke mindst at man ikke overvurdere sine evner i forhold til en given problemstilling. Det er okay at man giver udtryk for sin mening eller kommer med input.

Amino skal og kan efter min mening ikke erstatte rådgivningsbranchen.

 

Med venlig hilsen

Marc Nökel

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Velkommen til Amino, Marc.

Marc Nökel:

Amino er en fantastik platform for udveksling af synspunkter og erfaring med forskellige problemstillinger og udfordringer. 

Det kan jeg kun være 100% enig i Yes


Marc Nökel:

Man skal dog også være i stand til at kunne vurdere om den feedback man får på sine indlæg er skrevet af en kompetent person, og dermed om man kan bruge feedbacken til noget. 

Det er voksne mennesker, der er herinde. Fordelen ved Amino er, at hvis nogen siger noget sludder, så bliver det med det samme registreret aalle de, der læser indlæggende.

Marc Nökel:

At drive en virksomhed i en globaliseret verden, er noget mere kompleks, end at det hele kan ordnes ved hjælp af lidt gratis rådgivning på Amino. Det skræmmer mig lidt at se indlæg, hvor man med et budget på 2-3 mio. kr. søger om gratis rådgivning til dit og dat. Det skræmmer mig ligeledes at nogle tilbyder ydelser eller udtaler sig om emner, som kræver at man i den grad har indsigt i problemstillingen.

Igen: Det er voksne, selvstændige mennesker, der kommer her. De ved godt, hvad de skal lægge i de enkelte råd der kommer. Hvis beløbene er store kan du være forvisset om, Amino ikke er den eneste kilde til indhentning af information. Men nogle gange han hurtigheden hvormed man kommere videre fra A til B og diversiteten af svarene opveje, at ikke alle forslag er lige gode.

Så jeg vil anbefale at lade være med at blive skræmt; men i stedet tage imod alt det gode som Amino byder på.

Marc Nökel:

At man kan hjælpe hinanden med mindre problemstillinger synes jeg er en rigtig fin ting. Jeg fik som ung iværksætter rigtig meget hjælp fra erfarne mennesker ganske gratis, derfor vil jeg også gerne give hjælp videre til andre. Man må efter min mening bare ikke tro at man får alting foræret. 

Måske er der nogen nystartede selvstændige der kunne få denne tanke. For dig og mig og en masse andre, der hjælper virksomheder er det langt vigtigere at VISE at vi har de rette kvalifikationer til at kunne hjælpe en blot at FORTÆLLE at vi kan hjælpe.

Og her er Amino et fantastisk medie.

Ved at give små "smagsprøver" på vores viden har vi alle muligheden for at blive kontaktet af de rette virksomhedsejere netop når de har brug for en der har de kvalifikationer vi besidder.

Marc Nökel:

Lad mig med dette opfordrer til at man ikke går med skyklapper på når man søger hjælp, og ikke mindst at man ikke overvurdere sine evner i forhold til en given problemstilling. Det er okay at man giver udtryk for sin mening eller kommer med input.

Hverken du eller jeg hverken kan eller skal bestemme hvad Amino skal bruges til og hvordan.

Amino har sit eget "liv", nemlig debattørenes mening.

Marc Nökel:

Amino skal og kan efter min mening ikke erstatte rådgivningsbranchen.  

 

 

Og hvorfor så ikke det? Hvordan vil du hindre det?

Jeg betragter mig selv som rådgiver.

Og jeg lever fint med, at Amino tager nogle af de fundamentale rådgivningsopgaver.

Du bør bare gøre op med dig selv om du er imod det, som Amino gør for de danske iværksættere - eller om du er med.

Jeg vil anbefale (for din egen skyld) at du er med. For det her tog, det kører, med eller uden dig og mig.

Og blot for at være helt tydelig: Iværksættere på Amino ønsker IKKE at få fortalt hvad de kan og må bruge Amino til.

Det er en rød klud i hovedet på mange at få denne besked. I stedet vil jeg opfordre dig at bidrage på lige fod med andre og VISE hvad du kan.

Endnu en gang: Velkommen til Amino Wink

Venlig hilsen,

Christian


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Bizart synes jeg det bliver, når udbydere af div. ydelser eller produkter forvandler en tråd til en kamp om kunder. Dermed henviser jeg til diverse tråde, hvor dårlig amino-karma tildeles "konkurrenten" og grimme ord bliver slynget ud.

Mvh

Linnart S Felkl

Kontakt Tyskland

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Linnart

Det er nu meget sjældent der bliver delt dårlige stjerner ud til konkurrenter m.m. Der bliver oftest delt dårlige stjerne ud hvis folk kommer med dårlige eller skadelige råd, og det er jo fint nok.

/Thomas

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)