Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbent brev til Post Danmark

Side 1 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg modtog i går et venligt brev fra Post Danmarks vicedirektør, Søren Ravn Jensen (Ja, han har selv underskrevet!), med deres generøse tilbud om ”en bedre service”. Som den rare mand jeg er, skal han naturligvis have et svar, og da jeg ikke er sikker på at posten når frem til ham (til tiden), så må jeg heller ligge en kopi her også.

 

Kære Søren,

Vi takker for det fremsendte tilbud på levering af post til tiden. Vi har kigget materialet igennem, men må desværre takke nej, da vi ikke har tillid til at I kan administrere ordningen forsvarligt.

Igennem de senere år har vi oplevet en stadig faldende kvalitet i jeres produkter og service. Mange gange dukker posten ikke op indenfor den eksisterende leveringsgaranti, og vi er aldrig blevet kompenseret for dette. Ydermere oplever vi ofte at breve, selv med tydelig angivelse af modtager, afleveres hos de forkerte. Når breve og pakker så endelig dukker op, ser de ofte ud til at have ligget lidt for længe i jeres moderne pakkeknusermaskiner. Alt dette, og mere til, gør os generelt meget utrygge ved jeres produkter og services.

I forlængelse af jeres venlige brev, vil vi gerne understrege at vi også har indført en ny politik og nye service former. Vi har tidligere sendt et brev til jer, med en varsel om at dette ville komme, men det er sikkert ikke nået frem. I hvert fald har vi aldrig hørt tilbage på vores henvendelse.

Kort fortalt tilbyder vi nu, mod et årligt gebyr på 1.800 kr. (+moms) at aflevere de mange forkert afleverede breve der dumper ind hos os, til de rette modtagere blandt vores naboer – ellers hvis de bor længere væk, smide posten i nærmeste postkasse. Dette sker næsten dagligt, så vi mener det er et yderst attraktivt tilbud.

Vi vil meget gerne have et svar på om I ønsker at tegne denne aftale med os. Vores nuværende gratis service, ophører med virkning fra 6. februar 2006. Herefter vil forkert afleverede breve ikke længere blive afleveret til de rette modtagere, men i stedet blive anvendt som tilskud til vorres økologiske varmeanlæg.

Vi har tidligere snakket med en af jeres medarbejdere om denne ordning. Han påstod at det var vores ”pligt” ifølge loven at returnere forkert afleverede breve. Sjovt nok troede vi også at det var Post Danmarks pligt at aflevere brevene til tiden – og til de rigtige modtagere. I alle tilfælde må vi fastholde indførelsen af vores nye ordning pr. 6. februar 2006. Såfremt Post Danmark mener dette strider mod loven, ser vi frem til at I leverer dokumentation på de breve i har afleveret forkert til os.

Svar udbredes senest 1. januar 2006

Med venlig hilsen,

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lystig formiddagslæsning, Mikkel.

Jeg er nu rigtig tilfreds med Post Danmarks service herude hos os. F.eks. spurgte min lokale post på et tidspunkt, om min morfar var kommet på hospitalet - for hans postkasse blev ikke tømt. Hvad mon Falck-Securitas ville have faktureret mig for den samme oplysning?
 
mvh Hans
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Haha Mikkel, det er da et for fedt brev.. Jeg giver dig dog fuldstændig ret. Post Danmarks service er ikke særlig god. Jeg driver postordre virksomhed, og mange gange når jeg sender noget her fra Midtjylland, ryger pakkerne lige en tur forbi KBH, inden de bliver afleveret i nordjylland - Så deres produkt/service er af knap så god kvalitet.

Synes det er noget svineri at de misbruger deres monopol til at tjene endnu flere penge. De har allerede et overskud på 800 mio om året - sidst jeg tjekkede.. Så det er ikke fordi de har en økonomisk krise.
Tilmeldt 2. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Det er så godt skrevet!!!

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu ikke noget i mod det nye gebyr som sådan, om det er 10:00 eller 14:30 er mig ligegyldigt, men god damn hvor er det svar der lækkert! At Post Danmark så har mange ting der bør forbedres, er jeg helt enig i at de burde få gjort noget ved.

Håber du får svar, hold os endelig opdateret ;)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg forventer ikke at få svar, og hvis jeg gør bliver det sikkert i form af et påbud eller politianmeldelse for overtrædelse af lovgivning på postområdet. Det ser jeg frem til. Det er nemlig ikke ulovligt at SIGE at man vil bryde loven, kun at man GØR det. Så, i dette tilfælde skal Post Danmark så BEVISE at de har afleveret forkerte breve til mig, hvilket jeg ville finde meget interessant. Holder de mon styr på hvilke breve de afleverer forkert? Måske har de ligefrem en computer der beregner hvor og hvornår hvilke breve skal afleveres forkert...? Who knows :)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Det minder mig om når man kommer til at underfrankere en forsendelse, så får man sådan en lille kuvert med et scan af det underfrankerede element samt et girokort.

At de så overhovedet gider gøre det for 25 øre går over min forstand - det koster med garanti mange gange mere for den administrative opgave det er at lave og sende denne opkrævning.

Det er sjovt, for de sender ikke en check når man overfrankerer. Det ville ellers være rimeligt..

Jeg har i øvrigt aldrig betalt de opkrævninger og det synes de at være ligeglade med?

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejdede tidligere i pladebranchen - her er mange gået helt bort fra Post Danmark til udsendelse af CD''ere til radio og TV stationer. Der forsvinder simpelt hen for mange med Post Danmark - nogle gabge over halvdelen! Der er ingen tvivl om årsagen: Deres medarbejdere stjæler dem og indtil videre har Post Danmark tilsyneladende ikke fundet det værd at gøre noget ved.

Kunne du forestille dig at drive en virksomhed hvor op imod halvdelen af kundens ejendom blev tyvstjålet hver gang de besøgte eller brugte dig? Nej, vel. Den slags går kun med et monopol.
 
Jeg synes Post Danmark allered HAR misbrugt deres monopol mange gange. Den seneste tilføjelse er blot den berømte dråbe .... Jeg fatter ikke at politikerne ikke har nosser nok til at gøre noget ved dette. Men måske er den nuværende regering i virkeligheden mere fokuseret på at beskytte de storkapitale interesser, frem for at skabe den reelle konkurrence på markedet som de hele tiden snakker om.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Æv bæv Mikkel

 
Jeg har da også fået et personligt brev fra Søren Ravn Jensen.
 
Tja i gamle dage kunne arbejderen i Østtyskland, ved en extra indsats på jobbet eller hvis han kendte de rigtige mennesker, komme frem i køen og få sin Trabant før planlagt. folk gad kun køre Trabant fordi der stort set ikke fandtes andet.
 
Og i dag kan man komme frem i postkøen ved at betale et gebyr,  grundlæggende synes jeg det er ok at man kan købe tillægsydelser, men lur mig de indkomne gebyrer går nok ikke til en udvidelse af medarbejderstaben, ergo er det den kunde der ikke vælger en tillægsydelse der må få sin post senere
end normalt, dette er også ok SÅFREMT man er i en situation hvor man har et alternativ, det er vi bare ikke.
 
 
 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop modtaget et brev, som er stemplet d. 27/10 - altså for 5 dage siden på Frederiksberg

Mit mellem navn er Stokholm, så man har derfor valgt at levere brevet til Stoholm - det er jo nok der jeg bor, når jeg hedder sådan.
Dér har man så stemplet brevet d. 28/10 kl. 6.20, hvorefter man har sendt det til Thyborøn - muligvis fordi min revisor bor der, eller fordi det ligger i nærheden af Harboøre, hvor min tipoldefar er født? Man kan også forestille sig, at postdistriktet Thyholm, hvor jeg bor minder så meget om Thyborøn, at man helt ovre i Stoholm (ca. 90 km væk) ikke kan kende forskel, selvom man må forventes at anstrenge sig ekstra meget, når man skal sende et fejlfremsendt brev videre. I Thyborøn lader man brevet hygge sig i weekenden, og i går d. 1/11 sender man det så videre til Thyholm. Men så havde jeg det også før kl. 13. ganske som jeg er berettiget til, når jeg bor på landet.
 
mvh Hans
 
Side 1 ud af 5 (43 indlæg)