Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbent brev til Post Danmark

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
  Så blev det MediaMouse's tur til at modtage ikke blot ét men tre breve fra PostDanmark:
 
Brev1: Det samme brev som alle I andre tilsyneladdende også har modtaget. Hvori der bl.a. står at man skal betale x-antal kroner hvis man ønsker posten leveret kl. 10:00 og ikke før kl. 15:00.
 
Brev2: MediaMouse har en postboks. Indtil videre har den ordning været gratis, da Post Danmark stilte det som krav til os. Grundetn til dette lå i, at MediaMouse ligger i et område hvor erhvervsposten ikke normalt kører og vores post derfor kommer ud med cykel postbud sammen med post til de private hustande i det område vi ligger i. Da det stakkels cykelbud ikke ønsker at slæbe på vores tunge breve, tryksager og pakker, har vi fået postboksen.
 
Den løsning har jeg fuldt forståelse for og den fungerer også fint for os - Indtil i går vel og mærke:
Nu har de sendt et brev (brev2) om at vores ordning herved er opsagt og hvis vi ønsker at bibeholder vores postboks - og derved muligheden for at få vores post - så skal vi inden for x-antal dage betale 750 kr. til Post Danmark i foreløbig leje af boksen. Hvis vi vælger ikke at gøre dette, så vil det blive set som et brud på kontrakten omkring leje af postboksen med det som der derved følger.
 
Brev3: I sammenhæng med postboksen har vi haft en ordning som gik på at vi kunne hente vores pakker i postboksen (tilbage til problematikken omkring cykelbudet). De vil nu have at vi betaler 1.700 kr. i årligt gebyr for at vi få lov til at hente vores pakker i postboksen om formiddagen. Ellers må vi vente på at de bliver bragt ud på et eller andet tidspunkt.
 
Hvad f...... bilder de sig ind? Er de blevet fuldstændig skingrende vanvittige? Hvis de er det - hvilket de tilsyneladdende er - så er det da i orden med mig. Men så har de også øjeblikkeligt at dumpe deres monopol, så der kan komme nogle andre spillere banen.
 
 Jeg vil give Mikkel ret i at Post Danmark sidder alt for godt i den varme stol, imens deres service bliver dårligere og dårligere. Vi sender en del til udlandet og sjovt nok så er det hver anden gang vi sender en pakke til lige præcis Grønland at Post Danmark laver totalt kuk i tingene. De siger selv at der går 2-3 uger før at pakkerne kommer frem - typisk går der 1 måned. I juni måned havde vi 4 pakker i træk som forsvandt sporløst. I august var de endnu ikke dukket op og kunderne begyndte at rykke (de er vandt til lange leveringstider oppe i Grønland - de er ihvertfald meget tålmodige mennesker). Jeg efterlyste pakkerne og fik i midten af september et brev om at de ville forsøge at finde pakkerne. I mellemtiden var den ene af dem så nået frem. I forrige uge modtog jeg så et brev fra Post Danmark om at de endnu ikke havde lokaliseret nogen af pakkerne - i mellemtiden var 3 af dem nu nået frem til kunderne. Så indtil videre er det kun 1 pakke der mangler, men Post Danmark kan tilsyneladdende ikke engang se I deres eget system at pakkerne er afleveret til modtageren. Jeg har dog været så flink at ringe til Post Danmark og fortalt dem at de godt kan afblæse eftersøgning af de 3 pakker - men lur mig om den information også er gået tabt i systemet og vi pludselig modtager et girokort på et eller andet nyinført "efterlysning-af-din-pakke-vi-har-kylet-væk" -gebyr.....
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tjah... Jeg synes det er for groft. De fleste af jer er også enige om det :)

Man burde gøre noget ved det.. De skal da ihvertfald ikke slippe uden brok. Det er nu deres monopol skal brydes så andre folk kan komme til, så skal de også nok få en masse kunder :-)
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Jesper, Post Danmark har leveringspligt både til private og erhvervsdrivende så jeg ved ikke om de overhovedet kan stille krav omkring en postboks.
 
Jeg synes at I blot skal annullere aftalen omkring postboksen og betale de 1.800kr for garanteret levering før klokken 10 som I alligevel bliver nødt til. Så har de gennem deres eget tilbud til jer forpligtet sig til at levere post og pakker før klokken 10, hvorvidt der er en postboks eller ej
 
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Her kan du finde "Lov om postbefordring":
 
Post Danmark har også et arkiv indeholdende deres forretningsbetingelser:
 
Måske kan du finde noget i ovenstående omkring hvorvidt en virksomhed kan påtvinges en postboks for overhovedet at kunne modtage post der ellers er omfattet af befordringspligten (§ 2, § 3 og § 4 i Lov om postbefordring). Det er Færdselsstyrelsen (www.fstyr.dk) under Transport- og Energiministeriet (www.trm.dk) der administrerer postvirksomheder i Danmark så måske skal du også spørge Flemming Hansen om det virkelig kan passe.
 
Jeg vil ihvertfald hygge mig med lidt lovlæsning og se om de forretningsbetingelser Post Danmark har fastsat indeholder punkter der strider imod deres befordringspligt - der er ingen kære mor overfor Post Danmark hos mig længere
 
 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja .................

 
Kan kun sige jeg FRYDER mig over det valg Post Danmark har taget med gebyr på at modtage posten inden kl 10.
 
For det er lige ind i mit KERNE KONCEPT de jager deres nuværende kunder, så jeg må huske at sende et JULEKORT til deres søde direktør ......... hvis det altså kommer frem i dette år 1000
 
Lige en fun lille opfordring :
 
Jeg håber jeg må tage en kopi at det åbne brev og så sende det med MAIL ..... eneste måde at Post Danmark kan få det på  ...... til deres kære direktør.
 
Tror de vil blive ret så trætte af at læse det brev hvis alle 340.000 virksonheder sender det til dem
 
 

Venligst

René Buch

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes også, at Post Danmark udnytter deres monopol på en urimelig måde.
 
Jeg har også et surt opstød omkring deres påståede kvalitet. Jeg har før haft et abonnement hos Digitarian.dk, og har netop fornyet det. I følge Post Danmarks brevkvalitet skal 95% af brevene omdeles dagen efter - det sker ihvertfald ikke med breve fra Digitarian. Det sker oftest, at jeg først modtager DVD''erne 2 dage efter de er afsendt. Så enten er det Digitarian, der direkte skriver en lodret løgn om, at de er afsendt, hvilket jeg ikke tror, ellers er jeg bare en af dem, der trækker gennemsnittet gevaldigt ned. 
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Digitarian.Jeg tror faktisk de afsender med delay på, prøv at tænk hvor meget de spare ved dette, det er ikke småpenge vi taler om.
 
Jeg er generalt ikke tilfreds med postdk.
MEN har faktisk svært ved at se det uretfærdige i deres nye betingelser, de er en virksomhed ikke en offentligt instans.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan selvfølgelig ikke udelukkes, at Digitarian gør det med vilje, men jeg har bare svært ved at tro på det.

Om deres nye tiltag er berettigede eller ej, kan diskutteres herfra og til i morgen. Uofficielt gør de det nok for at opretholde en vis omsætning/overskud på et ellers nedadgående marked - de henter trods alt 40% af omsætningen på breve. Staten tror jeg støtter deres nye tiltag, fordi de er nok mest interesseret i, hvordan Post DK performer på bundlinjen, så de kan sælge resten i løbet af nogle år. 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronnie

 
Jeps det er forretning for Post Danmark.
 
Jo grunden til de tager PORTO for at vi kan benytte dem.
 
Hvis denne høje porto ikke er nok for dem, så må de sætte den yderliger op, så vi der ikke bruger dem ret meget ikke kommer til, at betale for dem der bruger dem meget. Altså ENDNU en forringelse for kunden som er dig og mig. Jeg personligt vil gerne have min FYSISKE POST inden kl 10.00 for det giver mig hele dagen til, at give svar til afsender eller sætte andet i værk.
 
MEN jeg vil fanme ikke give 2.250,- for noget som AFSENDEREN har valgt jeg skal modtage.
 
[edit]
 
får lige tanken om begrebet P&P
 
De nye priser fra Post Danmark kan jo kun gøre ondt værer for eks. et postordre firma de er jo nød til at forhøje deres P&P
 
Husk skal i sende større pakker / masse forsendeler så findes der i dag godt alternativer men kun firma til firma som eks. GLS UPS bl.a. bl.a. og snart MIG

Venligst

René Buch

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

> de er en virksomhed ikke en offentligt instans.

Nej, de er en virksomhed med et ganske særligt statsautoriseret monopol. Sådanne virksomheder reguleres af lov og overvåges for at sikre at de ikke udnytter deres monomol. Vi er rigtig mange der med de nye gebyrer mener at de netop misbruger deres monopolstatus. Jeg kender ikke ret mange andre brancher med en fri konkurrence, hvor de førende virksomheder kan slippe afsted med højere priser og dårligere service. I hvert fald ikke længe.

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)