Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbent brev til Post Danmark

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 1/3/2006 3:37:35 PM Forfatter: Mikkel deMib
Dagens konkurrence er så følgende: Har jeg fået et forkert brev ind ad postkassen i går? Hvis jeg har, kan PostDanmark i hvert fald være helt sikker på, at jeg ikke afleverer det i en af deres postkasser. Jeg ser i alle fald frem til en retssag fra deres side, hvori de jo så skal BEVISE at de har afleveret brevet forkert til mig :)


Mikkel. Jeg forstår så udemærket din holdning til postdanmark, postgebyret - ja deres generelle service. Men må give dem ret i det er din borgerpligt (om end ikke lovmæssigt så moralsk) at sørge for forkert post i det mindste kommer i postkassen igen!

Hverken afsenderen eller den korrekte modtager fortjener at blive blandet ind i dine (og andres) problemer med Postdanmark. Det kunne jo være en sød mormor der bare ville sende en hilsen til et barnebarn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg føler ingen forpligtelse til at hjælpe Post Danmark - de er velkomen til at banke på en gang om ugen og selv samle deres forkert afleverede post op. Post Danmark er et privat Aktieselskab og mine moralske forlpligtelser overfor dem er ikke anderledes end for McDonnalds. Post Danmark har sendt mig et tilbud og jeg har sendt dem et. Ingen af os har accepteret - og så er den ikke så meget længere.

Om det så er lovligt eller ej skider jeg på. Jeg glæder mig som sagt til at Post Danmark anlægger sag mod mig, hvor de jo så skal bevise at de har afleveret brevene forkert. Det kunne blive helt sjovt. Gad vide om de ligefrem fører et "hemmeligt" arkiv over hvor de forkerte breve er afleveret? hehe
 
Om de faktisk HAR afleveret breve forkert til mig eller ej, siden vi udvekslede tilbud, vil jeg ikke fortælle her. Det skal Post Danmark næsten selv have lov til at finde ud af ...
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej du skylder ikke Postdanmark noget - det er jeg helt enig med dig i. Og du skylder vel egentlig heller ikke os andre at sende vores post videre. Men når du så åbenbart sender så meget post hver dag, betyder det vel ikke noget at skrive leveret forkert på brevet og tage det med ned i postkassen, (eller sende ungarbejderen ned) næste gang I selv sender noget.

Så får du i hvert fald denne smiley herfra
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sender stort set aldrig post med Post Danmark - der kan gå uger imellem jeg kommer forbi en postkasse. Så hvis jeg skal aflevere breve kræver det at jeg sætter mig ind i bilen og kører til posthuset eller nærmeste postkasse, der ligger et stykke vej herfra. Det kan jeg ikke spilde min tid på, når Post Danmark samtidig pisser os alle ned ad ryggen. Så må de sgu selv håndtere de eventuelt sure kunder de får - jeg gider ikke tørre op for dem.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Det skal jeg jo selvfølgelig synes er lidt ærgerligt, så du får en anden smiley

Men held og lykke med din aftale med Postdk.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/3/2006 3:01:37 PM Forfatter: LaikaGroup
 
Uddrag af den flinke postdirektørs brev:
 
Post Danmark håndtere hver dag over 4 mio. breve og mange tusind pakker, så det er ikke muligt helt at undgå leveringsfejl og skader. Men vi arbejder hårdt på at minimere problemerne og har et eksternt firma til at overvåge kvaliteten. De sender hver uge 1.200 breve, hvor af cirka 95 prcoent når frem fra dag til dag til rette modtager.
 
 
Et hurtigt regnestykke viser, at med 4 mio. daglige breve, og med 95% korrekt leverede breve, er der ikke mindre end 200.000 breve der dagligt ikke når frem til tiden!
 
Mht. pakkeskader, så er Post Danmark trods alt stadig bedre en flyselskabernes kuffertknuserservice. Jeg har engang stået i Oslo med en kuffert der havde fået så mange tæsk at den skulle brækkes op - jeg rejste endda på business class med en billetpris på 6.800 kr. Men det er en helt anden historie...
 
mvh Carsten
 
 
 
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

 
Vi har fuldstændig samme problemer og frustrationer her på vores kontor, som i oplever. Præcis det samme..... Sommetider har jeg PostDanmark mistænkt for at være pisse ligeglade, rent ud sagt.
Dagligt modtager vi post, der ikk er til os - savner post fra kunder, som verficerer at brevet er sendt forlængt. Jeg har også, som dig, klaget til den lokale postmester, skrevet og ringet til PostDanmark..... intet, absolut intet et sket.
Så forleden åbnede jeg en pakke (som ikke var til os) med tanken, sæt der var en pung i med penge. Det var der ikke.... og havde nok slet ikke beholdt den, hvis ikke. Ejeren, 2 sal to opgange væk blev i hvert tilfælde meget glad for smykkerne, som var retuneret fra reperation.....
 
Hvad fanden gør vi - fælles front anyone!!!
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/10/2006 3:13:59 PM Forfatter: Opstarteren
Hvad fanden gør vi - fælles front anyone!!!


Vi starter med ikke at åbne andres pakker/breve!! Derefter sendes pakker og breve retur, så de rigtige modtagere ikke lider under post danmarks inkompetence 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil give dig ret i at man ikke skal åbne post sendt til andre, men jeg gider fandme ikke lege postdame for et privat kommercielt selskab som Post Danmark - særlig ikke når de samtidig pisser os op og ned ad nakken.
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Her er lige lidt info og en efterfølgende tanke til en business-case (alternativ til Post-DK):
 
Jeg kender et firma som sender ca. 12.000 pakker med Post-DK (B2B) og de har en aftale med Post DK at hvis ikke pakken er fremme dagen efter afsendelse, så refunderes hele pakkeprisen for den pågædende forsendelse. Dvs. at man som erhvervsdrivende kan give den sparede fragt videre til sin kunde som plaster på såret. Det er sgu en god løsning hvor Post-DK erkender at man ikke har fået det produkt man har bestilt og skulle have betalt for.
.
Hvis I ikke har en ligende aftale med Post-DK vil jeg opfordre til at I for lave dette. Når en pakke ikke er nået frem til aftalt tid har man jo ikke fået det produkt man har betalt for og skal derfor ikke betale for ydelsen.
 
Mht. breve er der nok ikke noget alternativ men denne lange trå får mig til at sammenligne Post-DK med TDC.
 
Da TDC havde monopol da var de også ejet af staten.
For at bryde monopolet blev TDC pålagt at udleje det rå kobber til konkurrerende selskaber og lade mobilselskaber leje sig ind på antennemaster. Telmore har f.eks. købt mobil-kapacitet hos TDC og forpligtet sig til en eller anden volumen mod at få den en hel del billigere. Dette fordi TDC har meget ledig kapacitet og derfor ikke har nogen reel omkostning ved at sælge ydelsen.
 
Kunne man ikke tænke sig at Post-DK kunne blive pålagt at skulle sælge større mængder post til lavere priser ligesom TDC sælger kapacitet. Post-DK har alligevel bude på gaden hver dag til alle adresser og kan derfor nok klare noget mere volumen. Somspeditionsvirksomhed må man kunne købe denne brev-volumen for en stærkt reduceret pris, for derefter at sælge den videre som en slags discount forsendelse uden samme servicegrad (dag-til-dag levering). Denne tanke udmønter sig lige i en business-case:
 
Firmate "Post-mesteren" indgår en aftale med Post-DK om at købe og forpligte sig til f.eks. 20 mio. brev-forsendelser det 1. år til en pris på 2,50 kr. pr. alm. brev. Der bliver lavet et særligt frimærk som identificerer denne brevtype og derfor ikke takseres med Post-DK''s takst men som fortsat kan indleveres i postkasserne og på posthuset.
 
Denne brev-forsendelse er at opfatte som et discount-produkt ligesom tank-selv mobilselskaberne hvor der ikke er nogle added values med. Dvs. at brevet er garanteret fremme inden 2 eller 3 dage mod den reducerede pris og disse kan kun anvendes til indlandske forsendelser. Omvendt vil Post-DK kunne udskyde leveringen af ens afsendte brev i 1 eller 2 dage i tilfælde af at postbudet har ekstra normal-post eller af en anden uforklarlig årsag. Dette øger arbejdsfleksibiliteten for PostDK og bør gøre produktet meget billigere end deres normale brev-forretning.
 
"Post-mesteren" sælger nu denne brevservice videre til alle som vil købe det langsomme brev for 3,5 kr. og har derfor reelt en avance på 20. mio. kr. hvis alle brevene bliver solgt (porto er momsfri og er i disse beregninger også betragtet ligeså). "Post-mesteren" indgår en aftale med hhv. DS, Coop samt div. tankstationer om at disse frimærker kan købes i alle deres forretninger mod at de får 25 øre pr. solgt frimærke. Derved er distributionen på landsbasis etableret. Dissse forretninger vil nok synes at det er en meget lille avance men vil måske af mere politiske årsager gerne bidraget til distributionen af denne post-ydelse, da de selv kan gøre brug af denne og derved spare mange porto-kroner. For enkelte forretninger vel det måske øge antallet af kunder som måske køber andet samtidig (smøger, blade mv.).
 
Jeg vil gerne væde rigtig mange penge på at mange firmaer vil købe denne reducerere post-løsning for deres brevforsendelse til deres kunder til f.eks. 3,5 kr. for
Side 4 ud af 5 (43 indlæg)