hej alle. Jeg har kastet mig ud i at skrive en forretningsplan til en eksamen, og i denne planlægger jeg at bruge Facebook som reklamemedie..
men hvordan %&#¤%¤% finder man ud af priserne hos Facebook?
Jeg skal forsvare forretningsplanen på fredag, og der vil HELT sikkert komme spørgsmål om priserne for facebook reklamer..
Er der nogen der kan komme med nogle tal eksempler.. noget jeg kan give censor at tygge på.. Jeg kan IKKE bruge noget diffust om at det kommer an på 1000 forskellige ting.. Hvis det gør det, så evt. et teoretisk eksempel, med tal, som jeg kan forholde mig til :-)
på forhånd ... taaaaaaark! |
Facebook er interesseret i at få den højeste pris pr. 1000 visninger (CPM). CPM afhænger af hvad du vil give pr. klik og hvor mange som klikker på dine annoncer. Er du god til at segmentere dine annoncer, og få folk til at klikke på dem, så kan du sætte en lav CPC - pris pr klik.
Er dine annoncer ikke gode, så må du have en betale en høj CPC, så det kan opveje den lave CTR - Hvor mange procent som klikker på din annonce, Click Thrugh Rate.
Er dine annoncer ikke gode og vil du ikke btale en høj CPC, så bliver de ikke vist.
Jeg kørte en kampagne i går. Den startede på 0,95$ pr. klik, i går aftes sluttede jeg på 0,21$ pr. klik og havde en CTR på 0,22%.
Med venlig hilsen
Casper Schneidereit