Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde fra Ghana

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey

 

Her kl 10 i morges fik jeg en ordre på næsten 5000kr.

Jeg kunne ikke helt tyde hvor den var fra, men slog nogle at ordene op på google og fandt ud af at den var fra Ghana.

Den er betalt med "Andre kreditkort"

Jeg overvejer at skrive en mail til ham, men ved bare ikke hvad jeg kan skrive for at jeg kan høre om den måske er rigtig?

Og i morgen vil jeg selvfølgelig kontakte PBS for at høre om de kan tjekke op på kortet.

Men hvad skal jeg mere gøre? Ville i have sendt sådan en stor ordre?

 

Mvh. Troels Burmølle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-01-2007 12:15:04
Forfatter:Troels Burmølle
Men hvad skal jeg mere gøre? Ville i have sendt sådan en stor ordre?




Det der lokker er jo at ordren af mystiske årsager altid er meget større end dem man normalt får. Hvis du kan give mig (og dig selv) et logisk svar på hvorfor en Ghanesisk kunde skulle vælge at købe præcis denne vare ved dig, er det værd at undersøge det lidt nærmere. Ellers så lad være med at bruge mere tid på det :)
Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :
ja, det virker godt nok underligt at den er så stor.

Men altså han har taget alt tøjet i samme størrelser.

Har søgt navnet på google, og fandt ud af at der var en Basketball spillet fra USA der hed det.

Man ved jo aldrig om det er ham som vil købe noget til et familie medlem.

Men ved godt det er langt ude, Hehe.  

Det er bare træls hvis ordren er rigtig nok og så gå glip af den.

Men må høre PBS hvad de siger imorgen.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
PBS kan ikke give dig nogen garantier. Jeg ville helt klart annulere den ordre og glemme alt om den.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-01-2007 12:34:28 Forfatter: Troels Burmølle

ja, det virker godt nok underligt at den er så stor.

Men altså han har taget alt tøjet i samme størrelser.

Har søgt navnet på google, og fandt ud af at der var en Basketball spillet fra USA der hed det.

Man ved jo aldrig om det er ham som vil købe noget til et familie medlem.

Men ved godt det er langt ude, Hehe. 

Det er bare træls hvis ordren er rigtig nok og så gå glip af den.

Men må høre PBS hvad de siger imorgen.







 



Hej nu skal du høre.

Jeg har efterhånden prøvet det en del gange.

Når du ringer til PBS siger de: ja vi kan se kortet ikke er stjålet, men derud over kan vi ikke give dig nogen oplysninger, du kan evt. bede kunden om noget dokumentation om at personen er ejeren af kortet, i form af et billed måske. Vi kan ihvert fald ikke garantere noget som helst, farvel og fortsat god dag.

Men det vil sådan set bare være spild af tid, og ringe til dem, skriv hellere til kunden at han/hun kan betale med bank overførsel, og pga. af besværet vil du give ham 5%.. Så er jeg helt sikker på at du aldrig nogen siden høre fra ham igen.

De er altid falske når det er mange af den samme vare, og når det er ordre på en hvis størrelser. (i følge min erfaring)



Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har også lige modtaget en ordre fra Ghana på to ure af ialt kr 1500. De velbeslåede danskere køber sgu altid kun et af gangen.

Jeg gør som foreslået ovenfor og tilbyder 5% rabat for en bankoverførsel. Det burde skræmme ham væk.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 96
Fra  Nooda.dk Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var sku snedigt. Det skriver jeg til ham, så ser jeg hvad han vil bagefter.

 

Tusind tak for hjælpen.

 

Mvh. Troels Burmølle

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Spild ikke tid på det!

Medmindre man decideret markedsfører sig mod Afrika, så er den slags ordrer næsten altid svindel. Det er mine erfaringer, men er da nysgerrig for at høre, om der er andre der sender varer til Ghana.

I Ghana vil jeg skyde på, at pengene rækker ca. 25 gange længere end i Danmark. Så hvorfor skulle en Ghaneser handle hos os, medmindre det er noget ufatteligt unikt du tilbyder?

 

Derudover har jeg pudsigt nok også modtaget en ordre fra Ghana idag. Så er vi 3, plus alle dem der ikke læser på Amino. Tilfældigt? Næppe!

Faktisk havde jeg overvejet at lægge en advarsel her på Amino, idet jeg har oplevet en sjov lille detalje, som jeg ikke har oplevet før, nemlig at ordren var "forklædt" som en ordre til Grønland.

Mange danske webbutikker sender til Grønland, så derfor er man nok ikke så skeptisk her. Jeg lagde dog straks mærke til at navnet absolut hverken var dansk eller grønlands, og var derfor ikke et kvart sekund om at fatte mistanke.

Min kunde skrev iøvrigt adresse således:

 

dean sowah
p.o box os 109
osu
23321 accra-ghana
Greenland
peter_quist111@yahoo.com

 

Nogen sammenfald med Jeres? Han købte iøvrigt kun 2 ens karaokeafspillere til 1400 kr. i alt.

 

Iøvrigt burde PBS advare alle webbutikker hvor en svindler har handlet, når kortet bliver spærret. På den måde kunne mange webbutikker nå at stoppe ordren, hvis den ikke var afsendt. Men så ville de jo ikke tjene X * 250 kr.

Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg melder mig også... To ordrer fra Ghana i dag - begge til en postbox-adresse...

 

De er allerede annullerede - gider ikke engang chekke op med PBS.

 

Jeg har et par gange været ude for at PBS har ringet til mig og anbefalet mig at annullere ordrer, som så mærkelige ud.

 

mvh

 

Henrik

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Minder mig om en dag jeg modtog en e-mail fra Nigeria. De ville have en pris på 300 blækpatroner, og 100 Harddiske.

 

Det er nu ikke noget jeg decideret handler med, men jeg smurte tykt på, og gav dem et tilbud på knap 50.000 EURO incl. moms, fragt osv. Han ville kun betale med check, og det kunne jeg ikke acceptere. Jeg sagde at jeg sendte ingenting før jeg havde pengene.

 

Jeg modtog 2 uger senere en check på de knap 50.000 EURO. Jeg gik i banken, og de ville heldigvis ikke acceptere den før den har været til udenlandsk inkasso (tror jeg nok det hed).

 

Der gik ca. 3 uger, og checken var naturligvis falsk.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)