Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af koncept virksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har tænkt mig at gøre min lille passion til en virksomhed, jeg elsker at produkt udvikle og vil derfor starte min egenvirksomhed omkring dette.

Da jeg studere og har tænk mig at gøre det i en del år endnu, er det primært tænkt som en fritidsforretning, derfor forbliver det en enkeltmandsvirksomhed.

Jeg er dog dybt i tvivl om hvad jeg skal gøre vedrørende registrering m.v. jeg har hørt noget om at hvis man tjener under 50.000 kr på et år så skal man ikke momsregistreres, og da jeg ikke regner med at komme noget nær det tal så lyder det ideelt, men passer det?

Jeg er også i tvivl om alt det med CVR, SE-numre osv. hvad skal jeg være opmærksom omkring?

Jeg har forsøgt mig med at læse nogle af statens guides, men de virker alle forvirrende og er stærkt i tvivl om hvad er nord og hvad er syd.

 

Tak på forhånd for alt hjælp. :-)

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej OotBS

Du kan selvfølgelig altid få vejledning på amino, men ved ikke hvad sider du har kigget på? I hvert fald er startvaekst.dk et godt sted at starte :) 

Og kan med det samme sige at der ingen krav om registrering forefindes hvis det er under de 50.000 vi snakker :)

Med venlig hilsen

Jonas Sthur Brøchner-Nielsen

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

www.v-bf.dk kan du bestille tre guides der vil besvare de fleste af dine spørgsmål omkring start af egen virksomhed.

mvh

Michael

Tilmeldt 4. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er især startvaekst.dk jeg har kigget på og selvom deres guides er gode har jeg stadig svært ved helt at forstå det.

 

Det var en glædelig bekræftelse. :)

 

@Michael

Tak for tippet, det vil jeg kigge op på. :)

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Også kan jeg klart anbefale at tage tyren ved hornet og ringe til nogle af dem der ved aller mest om det i økonomiske tvivlsspørgsmål, nemlig SKAT :)

Derudover har du også altid mulighed (som du måske nok ved hvis du har kigget på www.startvaekst.dk) for at ringe til dit lokale væksthus :)

Tilmeldt 4. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for svaret! Jeg kan se at jeg er så heldig at min lokale væksthus ligger ved mit universitet så lettere bliver det ikke, mange tak. :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)