Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsradio.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil høre om der findes en erhvervsradio. Enten på nettet eller fm-båndet.

Selv har jeg tænkt på at starte en erhvervsradio på nettet som tager udgangspunkt i små- og mellemstore virksomheders behov og interesser.

Jeg forestiller mig at levere udsendelser i samarbejde med andre interesseret, men også lade erhvervsdrivende i et eller andet omfang også selv komme til orde.

Det kunne være virksomhedsportrætter, debatter, undervisning og meget andet. Dog ved jeg ikke om det er en idé at spille musik, da der skal betales penge til KODE/GRAMEX, som jeg slet ikke har styr på.

Er der nogen der har erfaring med (erhvervs)radioer på nettet?

Kunne det være en idé.?

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville aldrig lave det som radio, derimod som podcast og der findes flere.

Fra Helsinge
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jyllandsposten har JP Radio som primært er om erhverv og investering, men den er ikke specielt ophisende. Ellers må jeg melde mig 100% enig med Niklas.

Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også tænkt at lave udsendelserne som podcast. Men jeg kunne også godt tænke mig at lave korte nyhedsindslag, evt. sponsoreret af et andet medie samt evt. Ellers skulle det være en erhvervsradio ala P1, hvor man netop kan downloade de fleste udsendelser som podcast.

Finansiering skal ske ved sponsorater og korte reklameblokke.

De podcast der her i tråden henvises til ligger spredt runder for forskellige sites.

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

henrik_andersen86:

De podcast der her i tråden henvises til ligger spredt runder for forskellige sites.

Du kan jo lave et site hvor der er samling på erhvervspodcast ? Smile

 

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er bestemt ikke nogen dårlig idé. Jeg har tænkt over at samle disse med rettighedshavernes tillladelse + de ting jeg selv kunne tænke mig at lave.

Er der nogen der ligger inde med andre gode idéer. Også til finansiering af sitet mm., er jeg lydhør.

/Henrik

Fra København V.
Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

henrik_andersen86:

Jeg har tænkt over at samle disse med rettighedshavernes tillladelse

Naturligvis! Smile

Jeg tænker at du måske kunne lave siden med forskellige feeds som fx;

- Online marketing / sociale medier
- Personlig udvikling og ledelse
- SEO
- Generelt iværksætteri

Og hvad du ellers kan finde relevant af feeds...

Så kan jeg som bruger tilmelde mig de feeds jeg gerne vil følge med i ét sted, og være sikker på ikke at gå glip af gode podcasts om netop de emner!

Du kunne du jo også lave det sådan at man kunne oprette sig som podcaster på dit site, og så selv uploade sine podcast i de relevante kategorier...

På sigt burde der kunne være udsigt til annonce indtægter på et sådan site!
- men det er klart at du vil have opstartsudgifter til design, programmering, annoncering m.v. der skal finansieres... 

Med øvelokale.nu kan du leje øvelokale på timebasis. Så betaler du kun når du rent faktisk skal øve, og slipper for de faste månedlige udgifter. Du kan booke online hele døgnet rundt. Se øvelokaler i dit område i øvelokale oversigten.
Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt det indgår helt sikkert i mine overvejelser, og jeg er rigtig glad for gode inputs!

v/H

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)