Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkursbo arbejder videre på komunalt projekt, hva synes i ?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

i nedenstående artikel arbejder et konkursramt firma videre på en opgave i et af kurator stiftet firma ?

Er det helt efter bogen ? I så fald kunne man da med fordel byde lavt på opgaven og så lade konkursboet tage skraldet ?

 

http://aoh.dk/artikler/konkurs-i-herning-under-lup

 

Personligt finder jeg det forkasteligt, jeg kender flere som havde budt på den opagve som var meget tvivlende på det vindende bud, det forstår de nok bedre nu.

 

God mandag Stick out tongue

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Olesen:

Er det helt efter bogen ? I så fald kunne man da med fordel byde lavt på opgaven og så lade konkursboet tage skraldet ?

http://aoh.dk/artikler/konkurs-i-herning-under-lup

Personligt finder jeg det forkasteligt, jeg kender flere som havde budt på den opagve som var meget tvivlende på det vindende bud, det forstår de nok bedre nu.

Ja det er helt efter bogen, det kan du også læse i artiklen.

Der er ingen fordel i at lade en virksomhedkonkurs efter man har vundet en opgave, det er ikke noget der borger for soliditet.

Når kurator har modtaget betaling i konkursboet for entreprisens overdragelse, så synes jeg faktisk det nærmere er en meget positiv handling, da den konkursramtes virksomheds medarbejdere så måske har beskæftigelse.

Men da man ikke kender indholdet eller årsagen til konkursen, så er tingene bare gætterier.

 

Køb ren argan olie her

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej men du må da medgive mig at det kan virke konkurence forvridende ?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Olesen:

Nej men du må da medgive mig at det kan virke konkurence forvridende ?

Ikke så længe jeg ikke kender forholdene omkring konkursen. Man må formode at når man vinder et offentligt udbud, så har man generelt haft orden i tingene og at der fra den rådgivende ingeniør samt udbudsgiver er tiltro til at opgaven kan løftes til alles tilfredsstillelse.

Såfremt licitationen skulle gå om, eller der skulle vælges en anden, så er der kun et resultat, og det er at det bliver dyrere for skatteyderne i kommunen.

Så for mig at se er det stadig en ganske god måde at værne om virksomheder på, da de så ikke bare sendes hen i arbejdsløshedskøen.

 

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)