Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sørg for at dit firma registreres som APS ved start.

Side 2 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejdede i en virksomhed hvor vi producerede et stykke software for en amerikansk distributør. Vi leverede et godt stykke arbejde, der blev en økonomisk succes, men undervejs i processen blev der foretaget store ændringer hos vores distributør, hvilket endte med at vi fik en ny kontaktperson derover (i USA). Da vi skulle til at have betaling (andel af salget) opstod der pludseligt uenighed om ordlyden i vores kontrakt, som vores nye kontaktperson prøve at udnytte.

Resultatet blev at vi ikke fik udbetalt en brøkdel af det vi havde regnet med (de ville først betale os efter XX tusinde solgte kopier) og vi havde ikke råd til at tage en retssag i USA på daværende tidspunkt.

Det endte med en konkurs og jeg har svært ved at se hvorledes firmaet kunne have gjort det anderledes, medmindre vi havde ansat en advokat til at tjekke vores advokat - men fejl kan ske, selv for kompetente folk man stoler på.

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:

Jeg taler slet ikke om besvigelser...men jeg vil påstå, at man altid selv er skyld i,

når noget går galt.

Ja..har set og ser mange tilfælde, og det er ikke et tilfælde, hvor den "uheldige" kan sige.

Det er ikke min skyld/Det er de andres skyld.

 

MvH

Peter

Ikke fordi jeg vil blande mig, men jeg tror næppe mange af Roskilde Bank kunderne er helt enig med dig Peter.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej..det har du da ret i Tonny.

Men ellers..i mange situationer er man vel herre over sin egen skæbne!

 

MvH

Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det holder jo ikke helt Peter: Du driver en virksomhed indenfor et bestemt område. Området bliver udkonkurreret på grund af udviklingen/ydre omstændigheder. Selvfølgelig kan du altid hævde at man selv skulle have fulgt med og kunne vurdere at udviklingen gik den vej og derved omstille sig men......

Vedr. trådstarters budskab så er det lidt naivt. Start et ApS, gå i banken og lån nogle penge. Du kan være stensikker på at banken vil kræve personlig kaution. Der hvor budskabet holder er de eksempler som Nextman nævner: Byggeentrepriser m.v. hvor man kan ifalde personligt ansvar.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Må altså grine.

Det meget snævert jeres syn, peter og navnet jeg ikke kan huske.

Så du mener også at KMPG udelukkende var skyld i deres fald i popularitet ?
Altså Steen havde en god skyld uanset hvordan man vender og drejer den.

Det kunne/kan koste dem mange penge som i værste fald gøre bankerne ikke tror på dem = fjernelse af kassekredit. Aner by the way intet om deres likviditets forhold.

Men nok om det, håber i alle vil få en dejlig aften :).

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Stein Bagger eller ej så mener jeg faktisk ikke at KMPG's popularitet er faldet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle her på Amino endelig et emne som jeg har en klar mening om.

Jeg er selv i en mere eller mindre uforskyldt situation som er ved at tvinge mig ud i konkurs. senariet er følgende.

Det starter med at jeg får en ny kunde som har akut behov for hjælp. vi aftaler en pris på arbejdet som han skal have udført og jeg stiller 2 dage senere med 2 mand som så arbejder 12-14 timer om dagen i 3 uger. herefter nøjes de med 10 timer om dagen i yderligere 14 dage. hele forløbet er uden at holde weekend. Der skal ikke meget hovedregning til for at se at det allerede på det her tidspunkt er et pænt beløb for en lille 2 mands virksomhed. som på tidspunktet kun er 1 år.

Jeg fremsender faktura med 8 dages betalingsfrist som aftalt. hvorefter kunden ringer og spørger om han kan nøjes med at betale halvdelen nu og så vente med resten i ca. 2 måneder. til han får pengene fra hans kunde. Det så jeg på tidspunktet som en investering i at få mere arbejde ind.

så går der de 2 måneder og yderligere 2 inden jeg rykker 1.-2. og 3 gang. med fogedretten i ryggen. hvorefter jeg får en mail om at firmaet er taget under konkursbegæring. 3 dage tidligere har samme mand oprettet et nyt firma med samme navn blot et ApS istedet for et A/S.

Så står jeg nu tilbage med ca.150 000,- i minus da lønnen til de 2 mand jo er betalt.

Selvforskyld ? hvad mener i.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Morten:

Selvforskyld ? hvad mener i.

Hej Morten

Det er noget møg, og det er pisse tarveligt af kunden. han vidste det jo godt!

Men, det er altså også din egen forbandede pligt at tænke lidt frem. Det er en voldsom stor kredit du giver... Og når kunden allerede kommer med den kendte "kan jeg dele regningen, jeg har ingen penge" så skal alarmerne ringe! Så er det med at finde en passende ordning. 

Og du skal da aldrig nogensinde vente 2 måneder med at rykke for pengene! De 2 måneder betød jo at firmaet nået at gå konkurs. 

Så desværre, det er dyre lærepenge, men det er din egen skyld. Du har været lidt for ivrig efter at please kunden i håb om mere forretning.

Mvh

Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Jeg ved at det er for meget kredit og at fristen er for lang men arbejdet var udført for en stor dansk detail kæde og han fik ikke pengene før projektet var køreklar. samtidig havde jeg fået lovning på abejde for ca. 600 000,- hvis jeg kunne hjælpe lidt med likviditeten. så min risikovurdering var simpelthen ikke god nok. selvom jeg havde resarched på virksomheden og min egen bank have tukket oplysninger om både hans firma og holdingselskab. så jeg kan ikke andet end at advare mod al forretning med <navn> fra <firmanavn> tidligere <firmanavn>.

Det sidste jeg har hørt fra hans advokat er at han skyldte godt 3 mill. til forskellige kreditorer.

Virksomheden kører dog videre med samme personer ansat. Hmm

MVH Morten

<Navne slettet af moderator>

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Skattekonsulenterne:

Stein Bagger eller ej så mener jeg faktisk ikke at KMPG's popularitet er faldet.

Jo den er. Endda kraftigt. Det ligger en opgørelse af 3 mand jeg har set. Kan ikke komme nærmere end på det :)
Side 2 ud af 3 (30 indlæg)