Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. nyhedsbrev om iværksættere der rammer bunden.

Side 1 ud af 8 (73 indlæg)
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har netop læst Martin Thorborgs introduktion til det nye debatområde for iværksættere der rammer bunden. Umiddelbart er det ikke de personer som Martin Thorborg beskriver i nyhedsbrevet, som jeg føler medlidenhed med. Hvis hun sidder med tre huse, biler og livsstil, så har hun ikke været i stand til at holde begge ben på jorden.

Jeg har mere sympati for de iværksættere der knokler på for at få noget op at køre spartansk og organisk, og som møder modstand hos diverse institutioner m.f. OG jeg synes at de skal have fokus i stedet. Det er dem der står overfor de største barriere.

Hvem var det der sagde: Entreprenuership isn't about using a big bag of money to start a company, It's about creating that big bag of money...

Fokus er ikke på dem der har skabt succes, men dem som står overfor opgaven...

//Klaus

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Klaus

Jeg er enig med dig.

Det er ikke problemet, der er problemet.
Det er måden, hvorpå vi forholder os til problemet, der er problemet.

Jeg mener at der skal tre ting at starte en selvstændig virksomhed:

  1. Et produkt eller en serviceydelse (en oplevet værdiforøgelse for kunden), samt færdigheder.
  2. Et netværk eller et system (til at gøre omverdenen opmærksom på produkt og serviceydelse). En markedsføringsmetode.
  3. Samt den mest hensigtsmæssige holdning hos virksomheds-indehaveren (den selvstændige erhvervsdrivende).

De to første punkter har Robert Kiyosaki beskrevet i sin bog ”Rich Dad, Poor Dad”, og disse to punkter er også hvad de fleste iværksætterkurser beskæftiger sig med.

Det tredje punkt er udsprunget af min erfaring som psykoterapeut og coach, primært i samarbejde med mine klienter gennem de sidste 16 år som selvstændig.

Punkt 1) Et produkt (eller serviceydelse) er selvfølgelig nødvendigt. Det kan man ikke komme uden om med en selvstændig virksomhed. Man skal have noget at tilbyde andre mennesker. Man skal også kunne mestre sit område. Man skal have erhvervet sig nogle færdigheder og være dygtig til et vist niveau.

Punkt 2) Et netværk (eller system/markedsføring) skal gøre kunderne er klar over produktets eksistens. Hvis du har verdens bedste produkt, men ingen ved noget om det, så har du ingen kunder til at købe dit produkt, og så har du ikke en selvstændig virksomhed ret længe.

Punkt 3) Sidste og vigtigste punkt er holdningen og overbevisningerne, som er altafgørende for at de to første punkter giver mening, og at man kan få succes som selvstændig.

Med venlig hilsen
Mikael Hoffmann

 

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som en opskrift på succes, og hvor det vel er vigtigt at pointere, at de er indbyrdes afhængige.

Det sidste punkt kan knyttes til min mangel på sympati overfor iværksættere der sætter det hele over styr pga. at deres virksomhed ikke er gearet til at fungere i tider med krise.

Alt muligt respekt for deres resultater, så længe der også tænkes langsigtet.

//Klaus

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver nødt til at rette ovenstående udtalelse til:

Det lyder som en opskrift på succes, og hvor det vel er vigtigt at pointere, at de er indbyrdes afhængige.

Det sidste punkt kan knyttes til min mangel på sympati overfor iværksættere der sætter det hele over styr fordi overstyre i forhold til virksomhedens formåen. Kan virksomheden ikke bære tre huse i krisetider, så har ejeren været ude af stand til at forholde sig til de udsving i markedet, der uomtvisteligt vil opstå.

Alt muligt respekt for deres resultater, så længe der også tænkes langsigtet.

//Klaus

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Knoerregaard

Jeg kan godt forstå at du vil have fokus på nye iværksættere og deres vej til succes og rigdom. Det er jo der hvor du står lige nu.

Jeg kan ikke få øje på de barrierer du nævner, faktisk har jeg ved et lille e-bogs projekt her på Amino nu omsat for 500.000 kr.  med en startkapital på 1.000 kr. - på 9 uger. Hvad er problemet?

Virkeligheden som iværksætter vil være meget anderledes end du forestiller dig. Det kan tage måneder at sælge et hus, - og banken er ligeglad. Du får 30 dage.

Vidste du, at dine egne lån i banken kan blive opsagt med kort varsel, - selvom du betaler dine afdrag? Hvis du kunne betale lånet tilbage inden 30 dage, - hvad har formålet så været med at låne dem?

Jeg finansierer selv alle mine projekter, men så har det også taget mig 35 år at komme til hvor jeg er nu. Det er ikke specielt smart.  Snarere lidt dumt, - men jeg havde intet valg. 

Nu i disse finanskriser kunne jeg godte mig over at kunne gå i banken med penge, mens mine naboer går i skoven og hænger sig. Det gør jeg ikke, fordi jeg har mange års erfaring i at drive virksomhed og kender realiteterne.

Nogen gange er det flot at kunne udtale sig som du gør, - men det virker ret teoretisk på mig. Disse ulykkelige menneskers situation er alt andet end teoretisk.

Held og lykke med dine projekter.

Michael

Fra Kraslava
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

kære Klaus

du mener altså at dem der har kæmpet og stadigvæk kæmper og har fået noget bygget op, ikke skal have focus, fordi de er ved at gå ned pga af at de ikke kan få solgt deres vare til en ordenlig pris eller at de ikke kan få de nødvendige garantier fra banker, det kan jeg godt se lad en virksomhed med ansatte gå konkurs.

den med biler og hus er så typisk i Danmark, det er jo nok fordi du ikke selv har haft så stor succes.

jeg mener at alle skal have den samme focus når de er ved at gå ned. alle skal have de samme muligheder.

For mange år siden flyttet jeg til letland for at få mig en virksomed, men det viste sig at være umuligt at rejse kapital via banker så jeg fik kontakt med en Russisk investor, og de Russer kan noget som ingen andre kan, så hvis der er nogle der har brug for kapital så kan de gå ind på www.samart.eu men forvent ikke en smart hjemmeside.

Men hvis Amino virkelig vil gøre noget for dem der er ved at g ned med flaget, så skulle de lade investore eller firmaer som mig få gratis adgang til at lægge en lille reklame ind på amino

 

Med venlig hilsen

Brian Vendelboe

samart@samart.eu

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det skønt med et forum for folk der er konkurs ramte. Jeg har tidigere skrevet et indlæg om manglen på de "gode" historier her på amino. 

http://www.amino.dk/forums/t/102803.aspx?PageIndex=1

Jeg håber at der kommer masser af kød i dette forum og ikke fordømmende og salgsprægede indlæg, som man kan have fornemmelsen af, vil være resultatet. 

 

Fra Kraslava
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Michael

Hammer godt skrevet.

er lidt misundelig på jer der har så lang erfaring

 

Med venlig hilsen

Brian Vendelboe

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kære Brian

Tak for din feedback. Du behøver nu ikke at være misundelig på dem/os med lang erfaring. Det er ikke svært at få mentoring og coaching i dag, så man lettere kan navigere uden om de farlige skær. Det er altid godt med en stedkendt lods om bord på sit skib, og det er jo stadig kaptajnen (dig selv) der har det sidste ord og ansvaret.

Med venlig hilsen
Mikael Hoffmann
www.MikaelHoffmann.dk

 

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Jeg er også lige blevet færdig med min uddannelse, så det er teoretisk. Og nej, Jeg har ikke selv erfaring med at forgælde mig op over alle øre og investere i tre huse, biler og livsstil m.m., så det har jeg til gode.

Kræver din virksomhed at du skal have store gældsposter for at den skal kunne løbe rundt, så er jeg indforstået med det , men konkursramte der ender således pga. et privat overforbrug er vel selv ude om det? eller hva'?

Jeg fordømmer ingen i øvrigt og håber alle overlever krisen, men samtidigt håber jeg også at iværksættere der står overfor et gennembrud bliver tilgodeset i højere grad.

 

/klaus

 

Side 1 ud af 8 (73 indlæg)