Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. nyhedsbrev om iværksættere der rammer bunden.

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Klaus

Man behøver ikke at forgælde sig for at være selvstændig. Det er ofte et spørgsmål om hvordan man arrangerer sig, der adskiller succes fra fiasko. Det er i hvert fald min erfaring som selvstændig og psykoterapeut/coach gennem 16 år. Jeg har i øvrigt lige skrevet og udgivet en bog om emnet, for hvis man ved hvad man skal gøre, behøver det ikke at være så svært.

hilsen
Mikael

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael Hoffmann:
Man behøver ikke at forgælde sig for at være selvstændig.

Mikael Hoffmann:
Det er i hvert fald min erfaring som selvstændig og psykoterapeut/coach gennem 16 år.

Undskyld men nu har du en virksomhed der hvad? Beskæftiger dig selv? og her sælger du viden.... så er det da klart man ikke behøver at forgælde sig. 

Sådan fungere verden altså ikke i mange andre brancher, hvor du bliver nød til at have bygninger m.m. fra start....alt er jo altså ikke webvirksomheder og coach konsulenter.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 29. Sep 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen

Selv om man beslutter sig for fx at fabrikere dippedutter, behøver man ikke at stifte gæld. Prøv at læse Robert Kiyosaki www.richdad.com. Det er en fantastisk god bog. Han beskriver hvad du skal gøre, hvis du skal bruge penge: Brug andres penge i stedet for dine egne. Selvfølgelig på en etisk og korrekt måde, hvor alle vinder og ingen taber. Der ER andre måder at gøre tingene på, end hvad vi har gjort hidtil...

Hilsen
Mikael

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

knoerregaard:

Jeg har netop læst Martin Thorborgs introduktion til det nye debatområde for iværksættere der rammer bunden. Umiddelbart er det ikke de personer som Martin Thorborg beskriver i nyhedsbrevet, som jeg føler medlidenhed med. Hvis hun sidder med tre huse, biler og livsstil, så har hun ikke været i stand til at holde begge ben på jorden.

Jeg har mere sympati for de iværksættere der knokler på for at få noget op at køre spartansk og organisk, og som møder modstand hos diverse institutioner m.f. OG jeg synes at de skal have fokus i stedet. Det er dem der står overfor de største barriere.

Hvem var det der sagde: Entreprenuership isn't about using a big bag of money to start a company, It's about creating that big bag of money...

Fokus er ikke på dem der har skabt succes, men dem som står overfor opgaven...

//Klaus



Så du har ikke ondt af en person der har gjort det godt og har fået et godt og rigt liv, men så på et tidspunkt kommer i problemer og ender med ikke at kunne betale for mad til sine børn???

I guder....

Dbh Martin

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Knorregaard

Hvor er det nemt at være så teoretisk som dig. Men vær klar over at selvstændige erhvervsdrivende  i Danmark betragtes  som klasse C mennesker efter ;

A Offentlige ansatte og dem på overførsels indkomster,

B Privat ansatte.

 C:Selvstændige erhvervsdrivende, iværksættere m.fl.

Glem alt om a-kasse eller andet social sikkerhedsnet  Det er kun for klasse A mennesker,

selvom du betaler til dem.

Med hensyn til banker er det som med paraplyudlejning, Når solen skinner står de alle og vil give dig en for næsten ingen penge, men så snart det bliver lidt overskyet vil de have dem ind igen eller mangedobler lejen (frit citeret efter Arne Bybjerg CarmenCurlers).

Hvis man skal have en virksomhed op at køre med stort varelager /lang omsætningstid stiller man som regel garanti for det ved pant til banken i sit hus. Men risikoen er der for at banken vil have pengene tilbage med kort varsel.

Til de uheldige med livsstil uden mad, læg livsstilen om og gør som mange fornuftige studerende skraldere,tag cyklen  kør forbi supermarkedets container.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael Hoffmann:

Brug andres penge i stedet for dine egne.

Det er hvad som sker i vores branche rigtig meget = det har kostet mange små mærker livet. Mærker der har taget produktion hjem fra østen, hvor der betales forud, men desværre ikke altid får deres penge ind. Hvad er så dit råd til alle de mærker, hvor andre har brug deres penge?

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig har jeg det. Jeg har da dyb sympati for dem som ikke har klaret skærene og som sidder i saksen på grund af at krisen har fjernet grundlaget for deres virksomhed.

Men jeg referere til dit eksempel i nyhedsbrevet, der fremhæver en kvinde som har tre villaer, flere biler, mv. hvilket ikke direkte medvirker til en omstillingsklar virksomhed.

Jeg generalisere ikke.. Min holdning er henvendt dem som skødesløst graver sig ned i et gældshul og bukker under i krisetider... Sikkert en lille procentdel af de konkursramte.

//Klaus

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

knoerregaard:

Selvfølgelig har jeg det. Jeg har da dyb sympati for dem som ikke har klaret skærene og som sidder i saksen på grund af at krisen har fjernet grundlaget for deres virksomhed.

Men jeg referere til dit eksempel i nyhedsbrevet, der fremhæver en kvinde som har tre villaer, flere biler, mv. hvilket ikke direkte medvirker til en omstillingsklar virksomhed.

Jeg generalisere ikke.. Min holdning er henvendt dem som skødesløst graver sig ned i et gældshul og bukker under i krisetider... Sikkert en lille procentdel af de konkursramte.

//Klaus

Klaus, vi kender ikke de nærmere omstændigheder, men er du stolt af at bo i et land, der efterlader folk på gaden?
For det er faktisk det der sker lige nu for iværksættere der går på røven og ikke har haft indtægt i nogle måneder før de drejer nøglen og det uanset om de har betalt til en A-kasse eller ej.

Dbh Martin

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forholder mig til det konkrete eksempel i nyhedsbrevet og hengiver mig ikke til problematikken omkring manglende sikkerhedsnet for de berørte. Men det er nok nærmere den problemstilling du vil belyse.

Jeg tænker at det må være familiens forrige årsopgørelse (som nok er positiv) som danner grundlag for kommunens modvilje til at give familien understøttelse. Og eftersom kvindens indeværende årsindtægt ikke beretter noget endnu, så sidder hun i suppedasen... eller noget.

//Klaus

 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

det er såmænd udemærket Hr. Knoerregaard - MEN

når man har drevet en produktionsvirksomhed i DK, hvor man vil være med i forhold til konkurrenter, så er man nødt til at have opdaterede maskiner, Og de er dyre... og udvidelse af bygninger for at følge en produktion.

Så skal der tænkes langsigtet når man investere i den maskinpark. Og den giver gode resultater. Men der skal ikke sparkes på den iværksætter der har sparet det hele op og bagefter gået konkurs fordi flere store debitorer undlader at betale og har flyttet deres aktiviteter over i nye selskaber...og forsætter som intet er hint...

-og ja - jeg er gået konkurs med selskabet - men ikke personligt og skal starte op for kr. 0,00

så med dit indlæg rammes der ved siden af - fuldstændig.. Nogle virksomhedsformer er omkostningtunge  - andre ikke.

Side 2 ud af 8 (73 indlæg)