Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. nyhedsbrev om iværksættere der rammer bunden.

Side 4 ud af 8 (73 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimi

Jeg kan spare dig ulejligheden, og fortælle at det er banken og realkreditten der betaler. Det er der ofte god fornuft i. Det er bare svært at forstå, hvis man er af den opfattelse at folk der går konkurs er nogle tåber.

Forretninger kan være utroligt komplekse, og hvis den person som har beskæftiget sig med forretningerne dagligt ved hvilke handler der vil kunne lukkes og under hvilke betingelser, vil udgiften ofte kunne tjene sig hjem rigtigt mange gange.

Alternativet er, at handlerne ikke bliver til noget og tabet endnu større.

Michael 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor nævner jeg at folk der går konkurs er nogle tåber ?

Jeg har stor medlidenhed med dem, og ikke mindst deres familie. Jeg har bare ikke set nogen beviser på at iværksættere skulle være den eneste folkegruppe i DK, som ikke har de samme rettigheder som alle andre.

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 26. Mar 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg mener, der blandes to problemstillinger sammen i det oprindelige nyhedsbrev:

1) Fattighjælp. Selvfølgelig skal vi hjælpe folk i nød, og ingen skal gå sultne i seng i Danmark, uagtet at de har kørt en forretning ned eller levet over evne. Når det er sagt, er det altid en god idé at lægge penge til side i gode tider. Hvor mange håndværkere har ikke måttet sælge deres leasede Porsche'er efter nedturen, hvor de kunne tjene 100.000 om måneden.

2) Bankerne, støttemuligheder osv. Jeg kan kun tale ud fra egne erfaringer (dvs. egen virksomhed) og min hjælp til virksomheder med at udvikle forretningsplaner etc. Det skal siges, at jeg ikke er økonom, men sprogmand/tekstforfatter primært (selvom jeg er uddannet i en bank). Jeg er i din forstand en sælger, der vender og drejer hvert et ord, så bankfolkene overbevises bedst muligt ud fra etos, patos, logos, og hvad det ellers hedder inden for mit fag. De vil have noget ordentligt på skrift, og det er der for få, der giver dem! Desperate opkald om belligede overtræk er at grave sin egen grøft.

Der er alt for få, der overhovedet laver ordentlige budgetter/kommunikationsplaner etc.

Der alt for mange, der går med hatten i hånden til banken - og banken er ikke et socialkontor. Det handler om at lave en ordentlig revurdering/forretningplan/redningsplan, som er professionelt strikket sammen og kan overbevise bankrådgiveren om, hvorfor de skal kaste penge efter projektet eller ikke opsige lånene. Bankerne får som oftest ikke meget ud af at opsige et lån - så står det grelt til. Og med omtalte virksomhed i nyhedsbrevet lyder det som om, at der ikke var de store vækstmuligheder/argumenteret for dem.

Det undervurderer rigtig mange, og selv om man er en dygtig forretningsmand, er det ikke sikkert, at man er i stand til at sælge den ordentligt - heller ikke i krisetider.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Højgaard Roth

Der synes jeg du rammer præcis ind i kernen af hvad man kunne opnå på et forum som Amino, og den ambition ville jeg have haft på Aminos vegne.

Som denne tråd dog viser, så er uvidenhed årsagen til mange af de fordomme der er. Det er også en uvidenhed der kan skubbe en virksomhed ud over kanten.

Michael

Fra Pattaya, Thailand
Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg syntes virksomhedsejere der fejler skal straffes så hårdt at de aldrig mere kan starte en virksomhed. De skal ikke ha økonomisk hjælp lige som de får i Asien, eller konkurs tilgivelse som de får i USA. De skal ikke ha en skid! - De skal tværes helt ned i mudderet til de ender som bistandsklienter!

Når de så er blevet bistandsklienter, så skal de ha det hele!  De skal ha bolig støtte, uddannelses støtte, kontanthjælp, børnepenge, sygesikring, transport tillæg osv osv..  Så sikrer vi os nemli at de ALDRIG nogensinde starter en virksomhed igen!

Hva faen skal vi også med alle de virksomheder? Hvad skal vi bruge alle de iværksættere til? Har vi virkeligt brug for alle de nye jobs og nye investeringer? Var det ikke meget lettere hvis vi alle var lige svage og alle suttede på stats-patten? Grunden til vi lavede dette fantastiske velværdssamfund er sgu da for at folk skal bruge det, ik?

Angry Sad

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i øvrigt lige læst at man kan få 80 % af normal dagpenge udbetaling, under opgørelse af et konkursbo, hvis man har tegnet en tillægsforsikring.

Jeg vil ikke kopiere teksten herinde pga ophavsrettigheder, men den er god nok.

Og undskyld hvis jeg har lydt lidt for smart og hård i det, det ikke det man har brug for at høre når man er på røven, det ved jeg selv.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Hyldig:

Selvfølgelig er der ikke nogen i Danmark, der uanset deres situation ikke bør kunne få mad. Det forholder sig heller ikke sådan, eftersom man altid blot kan gå på kontanthjælp. Så er det andre ting end mad, man ikke har råd til - men dem har man jo heller ikke lige så stort et behov for.

Men hvad skulle alternativet ærlig talt være - at hver eneste gang en iværksætter går på røven, så skal en oprettet pengekasse spytte penge ud til den ramte person, så vedkommende kan opretholde nogenlunde den samme livsstil?

Jeg synes ikke umiddelbart, at der er noget galt med behandlingen af den omtalte konkursramte kvinde. Iværksætteri er på eget ansvar, hvilket det også bør være, da det ellers vil ødelægge branchen med en overflod af ligegyldige virksomheder.

Det er selvfølgelig altid let at være gammelklog, men hvorfor valgte den pågældende person ikke at investere i et Aps - eller endnu bedre et A/S - i stedet for eksempelvis at købe et tredje hus? Eller tilmelde sig en A-kasse, der tager godt imod selvstændige.

... jo mere succes, desto vigtigere er det også at dække sig selv mod sådan en situation.

 

Så vidt jeg er orienteret udbetales der ikke kontanthjælp og dagpenge til en der står som ejer af en viksomhed uanset at egenkapitalen er negativ og virksomheden er under konkursbehandling

Virksomheden skal være total afviklet for at der kan modtages dagpenge, hvor man så går tilbage og ser på de seneste lønudbetalinger som sikkert er minimale da iværksætteren på denne måde har reduseret udgifterne.

Ja Ja man kan bare tegne en forsikring og få 20000 om måneden, Hvad er forsikrings præmien for den forsikring, mon ikke den bliver sparet hvis økonomien er stram.

Hvis en lønmodtager bliver fyret eller brækker en arm eller får ondt i hovedet får han penge i hoved og røv Han må sandelig ikke mærke forskel selvom 2/3 del af understøttelsen kommer fra staten og ikke som mange tror fra a-kassekontingentet

Hvis det skranter for en selvstændig (bortset fra dem der kun skal investere i en sofa og en computer) eller han brækker en arm så må han klare sig selv,  og kan først få hjælp når hele hans virksomhed er afviklet, hvilket ved en tvangssituation vil sige at varelager og maskiner bliver solgt for en slik,

Der blev for nyligt talt meget om en fattigdomsgrænse men det var vist kun for dem på overførselsindkomster og ikke for den lille købmand eller lille iværksætter der sparer for at få det op at køre

Du spørgwr hvorfor den pågældende person ikke valgte at invester i et aps eller AS, det har hun sikket også gjort og da banken krævede det har hus stillet personlis sikkerhed i husene m.m.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Har i øvrigt lige læst at man kan få 80 % af normal dagpenge udbetaling, under opgørelse af et konkursbo, hvis man har tegnet en tillægsforsikring.

Jeg vil ikke kopiere teksten herinde pga ophavsrettigheder, men den er god nok.

Og undskyld hvis jeg har lydt lidt for smart og hård i det, det ikke det man har brug for at høre når man er på røven, det ved jeg selv.

Hej Jimi;

tak fordi du har tjekket, måske et link? Jeg vil nemlig sikre mig at jeg ikke binder nogen noget forkert ind. Gælder det så også de som ikke har betalt sig selv løn i mdr. op til?

Annette

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Rudgaard du har fuldstændig ret,  det er bedst hvis vi alle blev bistandsklienter så har staten styr på os.    Sådan fungerer systemet allerede og de offentlige skrankepaver gør alt for at det ikke skal lykkes at drive virksomhed  ikke engang grundloven overholder de. Den Private ejendomsret er Ukrænkelig

Den kommende Erhvervsminister betonkommunisten Ole Sohn ( ham der mundkysses med Erich Honecker) ønsker al privat virksomhed afviklet og det er enda meget simpelt man lægger blot større afgifter , miljørestriktioner og lignende på virksomhederne så vi alle an komme på overførselsindkomst og får græske tilstande 

Side 4 ud af 8 (73 indlæg)