Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. nyhedsbrev om iværksættere der rammer bunden.

Side 7 ud af 8 (73 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

I bund og grund er det jo hamrende trist at iværksættere og selvstændige ikke kan få mere støtte, og her tænker jeg både når det er gået galt og i en start op fase. Gad vide hvor mange arbejdsløse, som dropper iværksætteriet pga kontanthjælp og løntilskud ikke gives til dette...

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Neodias.dk

Det er skam muligt helt at undgå disse situationer. Problemet er at de holdninger der gives udtryk for i denne tråd ikke bidrager til at nogen gider fortælle om det.

Det var mit håb, at Aminos nye tiltag kunne hjælpe i den retning, men det kommer nok ikke til at ske. Jeg ville gerne hjælpe, men ikke hvis jeg skal forsvare alm. anstændighed. Det tror jeg heller ikke andre erfarne iværksættere gider. Vi ved jo, at de andre bliver klogere :-)

Michael

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Det lyder ikke som om du kan sætte dig ind i situationen og fair nok.

Lad os lege at det her skete:

...

Jeg er ikke opmærksom på, at det slet ikke er muligt for en konkursramt person, at få støtte i en eller anden form. Men hvis det er tilfældet (er der nogen der kan bekræfte dette), så er der naturligvis et stort hul i "verdens bedste velfærd", som politikerne nogen gange refererer det danske velfærdssamfund som.

Min diskussion går mere på selve skridtet at gå konkurs med sit firma, og hvorvidt der bør foretages tiltag, der kan forhindre dette ved at oprette eventuelle fonde til formålet - hvilket også bliver diskuteret her.

Med andre ord finder jeg ikke hendes behandling i forbindelse med konkursen uretfærdig, men i stedet den manglende mulighed for at kunne få eksempelvis kontanthjælp eller dagpenge, i led med at hendes firma skal afklares helt først - såfremt det naturligvis er tilfældet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Dyrebil:

Neodias.dk

Det er skam muligt helt at undgå disse situationer. Problemet er at de holdninger der gives udtryk for i denne tråd ikke bidrager til at nogen gider fortælle om det.

Det var mit håb, at Aminos nye tiltag kunne hjælpe i den retning, men det kommer nok ikke til at ske. Jeg ville gerne hjælpe, men ikke hvis jeg skal forsvare alm. anstændighed. Det tror jeg heller ikke andre erfarne iværksættere gider. Vi ved jo, at de andre bliver klogere :-)

Michael

@Michael. Hvordan er det muligt? nu blev jeg nysgerrig..

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Tak for det uddybende svar.

Jeg har selv aldrig haft brug for at afvikle så meget, så har ingen viden om langvarigheden , eller omstændighederne ved det.

Det var også derfor jeg bad om at blive belært, og det er jeg nu. Tak

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvis det kan hjælpe, er jeg gerne den første der vil ligge 1000 kr for at støtte den familie.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Neodias.dk

Først og fremmest præventivt.

Hovedsageligt handler det om at man rent faktisk skal regne med den mulighed at man kan komme i den situation. Der findes helt legitime måder at have kapital der ikke kan gøres til genstand for kreditorforfølgelse jf. lovgivningen, medmindre man selv har gjort det muligt.

Hvis man er havnet i en situation, hvor det er åbenlyst at det lakker mod enden, skal man frigøre midler til rådgivning, - ikke til at lappe ét hul i en synkende skude med 100 huller.

Sådan kunne jeg blive ved.....

Michael

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Dyrebil:
Sådan kunne jeg blive ved.....

Og det håber vi du gør...

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Dyrebil:

Neodias.dk

Først og fremmest præventivt.

Hovedsageligt handler det om at man rent faktisk skal regne med den mulighed at man kan komme i den situation. Der findes helt legitime måder at have kapital der ikke kan gøres til genstand for kreditorforfølgelse jf. lovgivningen, medmindre man selv har gjort det muligt.

Hvis man er havnet i en situation, hvor det er åbenlyst at det lakker mod enden, skal man frigøre midler til rådgivning, - ikke til at lappe ét hul i en synkende skude med 100 huller.

Sådan kunne jeg blive ved.....

Michael

 

interessant. Tak foir videndeling.

Der er nok ikke mange nye iværksættere der tænker i de baner, at de kan blive tvunget til at lukke butikken en dag

 

flemming

Fra Odense
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg gik selv konkurs ultimo 2008 og er forhåbentlig snart ude af helvedes forgang, så jeg kan komme igang igen.

Nogle af de foregående indlæg bærer meget præg af, at være akedemikere der har læst en del, men næppe prøvet meget på egen krop - endnu.

Jeg selv har drevet selvstændig virksomhed i 20 år, indenfor flere brancher og startede i foråret 2008 en ny virksomhed op. Alt var gennemarbejdet til det inderste - troede jeg. Alle incl. mine rådgivere var overbevidst om at projektet kun kunne blive en succes.

Et halvt år efter stod jeg undrende og så mig tilbage, for at forstå hvad der skete...

Rent faktuelt er det muligt at få understøttelse, såsnart virksomheden er erklæret konkurs, hvis man vel at mærke er meldt til jobnet.

Men vær opmærksom på ikke at acceptere en formløs opløsning i skifteretten, som det skete for mig, da jeg solgte alle aktiver selv, med henblik på at gnave gæld af til banken. Herefter står man i et ingenmandsland og fagforeningen kan f.eks. ikke udbetale dagpenge. 

I mit tilfælde gik jeg 3½ mdr. uden nogen indtægt overhovedet, men min revisor havde heldigvis forberedt mig, så jeg fik lagt nogle penge fra salget af aktiver tilside. Dette er helt lovligt, man lægger blot en seddel i sit regnskab, hvor man skriver hvad man har taget.

Såsnart man er erklæret konkurs, er det muligt at søge gældssanering under konkurs for iværksættere. En ordning hvor man kan søge gældsanering inden konkursen er afsluttet og hvis det bevilges, skal der afdrages i 3 år, istedet for de normale 5 år.

Det lyder meget nemt, det er det bestemt ikke altid. I mit tilfælde har det nu stået i 1½ år, hvor man normalt skal have afsluttet en gældssanering indefor 3 mdr.

Er man i krise med sin virksomhed er det en rigtig god ide, at henvende sig til Væksthusene i sin region. De har alle en afdeling tilkoblet - kaldet "Early Warning". En organisation hvor man først bliver screnet af en af konsulenterne, for derefter at blive tilkoblet en frivillig rådgiver.

Disse rådgivere arbejder alle gratis og bidrager med en kæmpe videnbank, hvoraf enkelte som jeg selv, har prøvet turen på egen krop.

Jeg opledede der i den grad mangler info til de iværksættere det går galt for. Hvad skal man forberede sig på, praktisk, økonomisk, mentalt og fysisk... derfor har jeg igennem hele forløbet skrevet ned hvad der er sket og påtænker at færdiggøre det til en bog.

Bogen er tænkt som en opslagsbog. Første del med personlige historier fra iværksættere, anden del udformet som fakta med alle de juridiske aspekter. 

 

 

Side 7 ud af 8 (73 indlæg)