Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. nyhedsbrev om iværksættere der rammer bunden.

Side 8 ud af 8 (73 indlæg)
Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Frøken Laursen:

Hej Martin og Anders.

Har skimmet de forskellige indlæg, og begynder at undre mig over hvorfor ingen rigtigt taler om en arbejdsløshedsforsikring. Det gør du så også, Anders. Men der bliver ikke rigtigt fulgt op på den. Jeg synes historien om denne iværksætter er beskæmmende - og rigtig trist. Vi har brug for alle de virksomheder vi kan få rejst i Danmark  - af gode initiativer. Men det undrer mig stadig, at man ikke tænker på at tegne en ganske almindelig arbejsløshedsforsikring hos ex.vis ASE. Hvorfor dog ikke? Vi har jo alle en forsikring på vores indbo og vores biler, og sågar også vores cykler ;-) Så hvorfor ikke også forsikre sig mod en konkurs?

Som I sikkert kan læse, så er jeg også liberal. Jeg er blot social-liberal  ;-) og jeg mener virkelig ikke at skatten burde være en garanti for at hjælpe denne familie. Det er altså en forsikring, der skal til. Og de findes - og så dyre er de altså ikke....

....Men synd for dem, dét er det..... Meget. Synes ikke, at man kan sige, at de selv er ude om det. Foragt eller hån hører ingen steder hjemme......De tog en chance....

Bedste hilsner

Bettina Laursen

 

Ja hvorfor tegner alle iværksættere ikke en arbejdsløshedsforsikring når de starter. ?

Svaret er simpelt, hvis man er iværksætter er man født optimist og er klar over at penge fra a-kassen får man først når ens firma eller livsværk er totalt afviklet. Hvem planlægger eller tænker på det når man har energi og store fremtidsplaner for sit firma.

Det svarer nøjagtigt til, Hvorfor får man ikke lavet en ægtepagt når man er forelsket og skal giftes. De fleste planlægger jo ikke at de skal skilles senere (undtagen hende den uformuende pige der gifter sig med en virksomhedsejer for senere at score kassen)

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg tror du har totalt misforstået den omtalte persons situation. Det lyder ikke som om du har megen indblik i de mekanismer der er mellem bank og en privat virksomhed. Som anstændig iværksætter gemmer man ikke bare nogle penge væk for kreditorerne, men forsøger at redde sit firma uden at andre (leverandører m.fl) får tab derved.

Fordi man står som ejer af 3 huse kan man ikke få kontanthjælp selvom gælden på huseneer større end den aktuelle salgsværdi . husene er sikkert belånt for at få likvid kapital til det nu konkursramte firma ( der måske led et knæk da deres største kunde gik i betalingsstandsning)

som papirmæssig ejer af fast ejendom (selvom gælden er større end handelsværdien) og et firma under en langvarig konkursbehandling  kan man hverken få kontanhjælp eller a-kasse understøttelse

Hvis man ikke tror at ejendomsmarkedet retter sig op, kunne man vælge at sælge husene eller lade dem gå på tvangsauktion (som også tager mange måneder) og dermed få en kæmpe gæld til kreditforening og banken.

Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:

Hej Anders

Jeg tror du har totalt misforstået den omtalte persons situation. 

...

Det er gået op for mig, som tråden er skredet frem, at vedkommende tilsyneladende ikke kan få tilskud fra kontanthjælp eller dagpenge (skulle hun have optjent disse). Det nævnte jeg også i forrige indlæg, er et stort hul i systemet. Smile 

Men det er nu ikke mekanismerne mellem bank og den private virksomhed, men i stedet samarbejdet mellem den private virksomhed og det offentlige system - eller manglen på samme, kan man jo sige.

Side 8 ud af 8 (73 indlæg)