Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. "Iværksættere der rammer bunden"

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Aug 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksættere behøver ikke gå sultne i seng

Det er rigtigt, at som selvstændig iværksætter er der ikke noget at hente hos A-kasse eller kommune, hvis man går neden om og hjem - HVIS man altså fastholder, at man er selvstændig og ikke er til rådighed for arbejdsmarkedet. Det gælder også, hvis man er ansat i et A/S eller aps., hvor man selv eller ens samlever/ægtefælle har bestemmende aktier/anparter.

I de situationer er man nødt til at opløse eller sælge selskabet for at kunne modtage dagpenge eller kontanthjælp. Derefter er der intet til hinder for at man kan modtage kontant underhold på lige fod med alle andre arbejdsløse borgere, der som modydelse stiller sig fuldt til rådighed for arbejdsmarkedet. Det er vel fair nok. Noget for noget.

Har selv prøvet processen, og kom ikke til at gå 'sulten i seng'. Og at man indstiller sin virksomhed forhindrer på ingen måde at man kan starte igen senere. Det har jeg også gjort.

Mange hilsener

Niels Erik Ramhøj

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels Erik;

Mange af sagerne er vel ikke så ligetil som det var for dig? Jeg er ikke ekspert, og vil gerne lære mere herom, fordi mange i min brache er presset og kan jeg på en eller anden måde hjælpe med et par gode råd el.. .

En virksomhed går jo ikke konkurs over natten så dagpengene er sikret fra næste dag. En konkurs er jo often en lang pocess som kan tage mdr. og i den periode kan jeg ikke se at der er noget at hente? og værre endnu hvis ejeren for at redde virksomheden har udladt at betale sig selv løn de sidste måneder er der vel ikke så meget at hente på dagpengekontoret? el. kommunen.

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)