Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Factoring

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Er der nogen af jer der har erfarring med Factoring. ( Fakturabelåning )

Hvad kræver det at få sådan noget igennem. Særlige krav??

 

Aarhusmedia

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne artikel beskriver det faktisk meget godt:

http://www.startvaekst.dk/intfactoring

 

Hvilke krav der stilles, er meget individuelt fra selskab til selskab - men du skal tænke dig grundigt om, inden du overvejer at gøre brug af det. Især hvilke signaler du sender overfor dine kunder mv. Det har selvfølgelig en lang række fordele, men disse skal navnlig vægtes i forhold til eventuelle ulemper. 

Jeg kender til teorien bag factoring, men ikke noget jeg har praktisk erfaring med. 

Ring evt. til nogle forskellige facoringsselskaber og hør, hvad de kan tilbyde dig. Hvilke overvejelser har du selv gjort dig, siden du overvejer at gå den vej?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Kunne tænke mig, at du ønsker et bedre cashflow.

Du skal nok være opmærksom på gebyret, idet dette svinger en del fra selskab til

selskab.

 

MvH

Peter

Fra Hobro
Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 30
Fra  Handest EL-Teknik Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selv ved at etablere fakturabelåning fordi jeg har nogle kunder der har været krakket flere gange og derfor er risikable.

Det er faktisk kunderne selv der har foreslået det fordi de selv bruger det overfor deres kunder.

Det koster omkring 5000 kr om året i fast gebyr + 4% af fakturaens pålydende.

Procentsatsen svinger imellem 3-6% ud fra en vurdering som kreditfirmaet laver af den aktuelle kunde.

Vær opmærksom på at de som regel kræver at man skriver under på en selvskyldner klausul også selv om man har et selskab. Det kan give et problem hvis du f.eks sender en vare til en kunde og får pengene fra kreditfirmaet. Efterfølgende vil din kunde ikke betale for varerne fordi de ikke er tilfredse med kvalitet eller lignende. Hvis der opstår tvister på baggrund af dette vil kreditfirmaet hente pengene i din privatøkonomi.

Jeg synes at 4% er rimeligt i forhold til risikable kunder.

Hilsen Jacob

Jacob Viberg Nielsen

https://www.kontorel.dk  - Salg af stikdåser, kabler og adapterer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)