Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal læse til markedsføringsøkonom

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal læse til markedsføringsøkonom til februar på Roskilde Handelsskole. Så vil jeg høre om der er nogle herinde der har læst det og høre lidt om jeres erfaringer og hvordan jobmulighederne er, er stoffet svært, brugbart mm. Og skal man være skrap til matematik osv.

Endelig vil jeg høre om der er nogen der vil sælge deres gamle lærebøger.

På forhånd tak.

 

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste til markedsføringsøkonom for 3,5 år siden og var glad for min til På CBC i KBH hvor jeg læste, men jeg ved at der var delte meninger om forløbet. Jeg synes ikke det faglige niveau var vildt højt(tror mange at de bedste lærere var gået til CBS), men i stedet for at læne sig tilbage og være tilfreds med det, så må man bare læse sine lærebøger endnu bedre igennem.

Jeg fik et fuldtidsjob indenfor online marketing efter endt studie, men generelt havde alle meget svært ved at finde job. I dag læser næsten hele min gamle klasse videre, og ca. 50 % gør det fordi de har haft svært ved at finde et job efterfølgengde.

Jeg er ked af at give dig lidt triste udsigter, men du kan jo være heldig at jobmarkedet ser helt anderledes ud om 2 år... Hvis min klasse var blevet uddannet 2 år tidligere så var vi alle kommet ud til fuldtidsjob.

Fra Struer
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Læste for nu 3 år siden til Markedsføringsøkonom og har også en meget delt holdning til forløbet.

Niveauet kan til tider være meget svingende, men som tidligere skrevet må man bare gøre sig ekstra umage. Det som jeg synes var lidt af et problem er at uddannelsen er rigtig meget teori og når man komemr ud i den rigtige verden er der faktisk ikke rigtig nogen der ved hvad man kan.. Får man kan lidt af hvert..

Man er ikke skidegod til en ting men kan lidt af det hele..¨

 

Men held og lykke med studiet og jeg håber det bliver rigtig lærerigt for dig

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 263
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også udd. markedsføringsøkonom, da jeg kom fra HHx syns jeg ikke at niv. var særlig højt, dog havde jeg tid til at fordybe mig i online marketing (der ikke var en del af pensum, underligt nok)... Hvilke jeg er glad for jeg gjorde idag...

Det positive ved MAK er at man får merit til HD 2.del - det var den primære grund til at jeg valgte den udd. ...

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Når jeg læser bekendtgørelsen om organisation, kommunikation, markedsføringsfagene o.lign., lyder det som om at det er til at overkomme.

Hvad så med de økonomiske fag og statistik. Er der meget matematik i det og er det svært?

Ja, det er fint at udd. giver merit ift. fx HD.

Hvordan er niveauet ift. den nye merkonomuddannelse?

Er det tid til et deltidsjob ved siden af uddannelsen?

 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver færdig her til sommer og har været meget skuffet.

Kommer fra HH og synes 1 års pensum fra reputation fra den gang. 

Der er kun en minimal chance for at du kan få job bagefter så du skal overbygge den.

- så det er en god ide at tage statistik og driftsøkonomi som valgfag.

Så jeg fortryder jeg ikke gik på HA.

henrik_andersen86:
Hvad så med de økonomiske fag og statistik. Er der meget matematik i det og er det svært?

Slet ikke. Smile

 

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også uddannet MØK her fra juni, og er fortsat på en professionsbachelor i international handel og markedsføring. Og ja, der er mange holdninger om uddannelsen :). Jeg kom også fra HHX og synes, at der var stor forskel på sværheden i de forskellige fag. Dette var en generel holdning. Jeg havde driftsøkonomi og statistik som valgfag, og hvis man ikke er stor fan af matematik, skal man i hvert fald følge godt med! Udover disse fag, følte jeg mig ikke så presset..

UdenParfume.dk - Danmarks parfumefrie webshop med 100% parfumefrie skønhedsprodukter

Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som at uddannelsen har et blandet ry. Men jeg prøver nu alligevel at tage uddannelsen til feb. så hvis der er nogle herinde har nogle bøger til salg, er det muligt at jeg vil købe nogle af dem samt evt. gamle opgaver.

Er der tid til erhvervsarbejde ved siden af? Er der ikke noget med at man kun er på skolen 3 dage?

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 263
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

henrik_andersen86:

Det lyder som at uddannelsen har et blandet ry. Men jeg prøver nu alligevel at tage uddannelsen til feb. så hvis der er nogle herinde har nogle bøger til salg, er det muligt at jeg vil købe nogle af dem samt evt. gamle opgaver.

Er der tid til erhvervsarbejde ved siden af? Er der ikke noget med at man kun er på skolen 3 dage?

Det er også en fin udd. ... jeg er hvertfald ikke trist over at jeg tog den :)

Ja jeg havde et job hvor jeg var 3 dage om uden problemer...

 

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Tilmeldt 7. Nov 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt at der er tid til erhvervsarbejde ved siden af.

Så vil jeg lige høre om der også er undervisning i IT som fx. excel på højt niveau?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)