Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskatning ved overdragelse af andele

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er havnet i en vildrede hvor jeg er i tvivl om jeg står overfor en beskatning på køb af nogle andele, som jeg ønsker at købe idag.

Sagen kort: Jeg har ingået en aftale med et ApS i 2007 om at jeg kan købe 10% af selskabet for 25000 kr på et tidspunkt hvis jeg ydede en tilfredsstillende indsats som ansat i en periode fra 2007-2008.  Købet er et køb mellem 2 uafhængige parter, dvs vi er ikke i familie eller relateret på nogen måde andet end gennem selskabet.

Selskabet har pt et lån på 3 millioner og regnskabet siger at 2009 gik i 0 før renter, mens årene før har budt på store underskud. 2010 ser ud til at give et meget lille plus efter renter men dette er ikke endeligt dog. Dog er vores egen vurdering at potentialet er stort for firmaet på sigt.

Spørgsmålet er så om jeg bliver beskattet af mit køb? Jeg har hørt at SKAT kan vurdere markedsprisen på andelene til at være højere end hvad man selv indgår af prisaftaler.

 

Håber der er nogen der ved noget om det her for har ledt i dagevis på nettet uden at kunne finde tilstrækkelige svar.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)