Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-honorar til midlertidigt ansatte?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg står med et delvist akut brug for assistance fra nogle friske, hjælpsomme og kompetente mennesker - Amino'er! Hvem ellers? Smile Jeg vil gøre historien kort;
En ven og jeg har for et stykke tid siden startet en virksomhed med personaleudlejning som bi-beskæftigelse. Jeg havde ikke regnet med at skulle udleje personale så hurtigt efter vores opstart - men hvorom alting er, så er det nu tilfældet.

Da vi startede virksomheden tog vi kontakt til en bogholder til de få posteringer vi har, men eftersom vores virksomhed er så speciel har jeg vurderet at vi også har brug for revisorassistance - specielt her i opstartsperioden, men også senere hen når virksomheden er i vækst og der opstår andre tekniske spørgsmål.

Spørgsmålet drejer sig i bund og grund omkring udbetaling af løn til midlertidigt ansatte. Jeg har selv ofte været ude som event-bartender, hvor jeg efter arrangementet sammen med arbejdsgiveren har udfyldt en blanket fra SKAT og derefter har fået pengene kontant.

Mit spørgsmål går simpelthen på:
Hvordan udbetaler vi mest hensigtsmæssigt løn til de midlertidigt ansatte vi bruger når vi udlejer personale? Mange af dem kommer kun til at skulle have udbetalt løn én gang - jeg kunne forestille mig at vi skulle have fat i noget med B-honorar, men jeg er helt på bar bund omkring hvordan sådanne ting indberettes til SKAT og om der er nogle andre forhold der skal tages hensyn til - eksempelvis med bogføring eller andet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det må være normal A-indkomst med A-skattetræk mv. samt oplysningspligt for jer.

Er vel at sidestille med et vikarbureau eller?

 

MvH

Peter

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)