Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Batteriindkator på PC opfører sig mærkeligt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Håber en kan forklare for mig hvordan jeg får min indikator for strømforbrug/tilbageblivende batteri på min Lenovo til at vise rigtigt.

Den lader godt nok og alt er umiddelbart ok

MEN - batteriikonet viser heletiden 18% uanset om det er fyldt eller total afladt. Er der noget at gøre?

På forhånd tak

Birger

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Det er nok en hardwarefejl.
Selvom batteriet fungerer fint som et batteri, er det modul der skal oplyse om resterende batteritid ikke længere funktionsdygtigt.

Jeg vil ikke mene der er noget du kan gøre selv.

Held og lykke!

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at pille batteriet ud, plejer nogen gange at virke når sensoren driller lidt.

Mads Madsen

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birger,

Det kan skyldes en af flere ting:

  • Batteriet kan være defekt. I såfald skal det udskiftes.
  • Batteriet kan være slidt op. I såfald skal det udskiftes.
  • Programmet Lenovo ThinkVantage Strømstyring kan være fejlbehæftet. I såfald kan en reinstallation af programmet eller en opdatering være en mulighed.

Lenovo har i øvrigt udgivet Troubleshooting power management issues - ThinkPad, en guide i fejlsøgning vedrørende Lenovo ThinkVantage Strømstyring.

Jeg anbefaler under alle omstændigheder, at du kører Lenovo ThinkVantage System Update og får opdateret alle relevante Lenovo programmer og drivere.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)