Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste/billigeste eller bedste kombination ADSL?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

 

Dette er mit første indlæg. Jeg har søgt, men ikke fundet svar. Jeg håber, dette er den rigtige kategori at placere mit indlæg under; hvis ikke, så retled mig venligst :-)

 

Jeg starter 1/3 selvstændig konsulentvirksomhed. Virksomheden skal drives fra min privatadresse, og jeg har selvfølgelig brug for en ADSL-forbindelse. Jeg har i dag en TDC 6Mbit/s forbindelse med telefoni oven i gennem det firma, jeg nu er ansat i. Men jeg har ikke brug for andet end mobiltelefoni. Derfor er jeg på jagt efter en tilsvarende eller bedre ADSL-forbindelse fra et firma, som ikke kræver, at jeg også har telefoni. Jeg har forhørt mig hos Cybercity, og de har sådanne løsninger. Men er de de billigste, eller de bedste eller den bedste kombination? Jeg har fx også set, at Tele2 leverer ADSL, som oven i købet ser meget billigt ud. Som I sikkert alle ved, er prisen jo af en vis betydning for en iværksætter... Eneste tekniske krav, jeg har, er, at der skal være fast IP-adresse, da jeg skal køre min egen mailserver på indersiden, og at jeg kan bruge min egen firewall som router.

 

Dette må bestemt være noget, som mange herinde har erfaring med og/eller en holdning til.

 

Mange tak for hjælpen!

Tilmeldt 26. Jan 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der slet ikke nogen, der vil dele sine erfaringer om dette med mig?

 

 

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Cybercity har jeg gode erfaringer med, desværre ville de ikke levere til min nye bopæl og jeg var derfor tvunget til at skifte efter at have været kunde hos dem i en 6-7 år.

Jeg er nu ADSL kunde hos TDC med en service aftale på min linje, da jeg arbejder hjemmefra når jeg ikke rejser er det ret vigtigt at linjen virker da jeg så ellers skal til at drible til vores kontor i København. Indtil nu har jeg haft 100% oppetid siden Maj 2006, men går linjen ned er det vist noget med at de skal udbedre den inden for 24 timer.

Cybercity kørte med en oppetid på 100% i årevis (altså det er da muligt der har været nedbrud, det har bare aldrig påvirket mig og jeg bruger min forbindelse meget), desværre gik det i kage for dem hver gang jeg flyttede.

Hvis du skal drive virksomhed fra din privat adresse og i forvejen har ADSL hos TDC, vil jeg da anbefale dig at blive hos dem og beholde din telefon linje - det er jo småpenge der er tale om og det er altså en fordel at have en fax, det er det i alt fald for mig. Alternativt kan du bare konvertere din telefon linje til en basislinje hos TDC, så koster det vist lidt mindre men så har du jo ikke en fastnet telefon linje.

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Forresten, jeg har en erfaring med Tele2 som er ret grum. I tidernes morgen satte jeg et netværk med tilsluttet adsl linje op hos en kammerat i hans hus, det går så ned for et par uger siden og jeg kigger forbi for at give en hånd. Da jeg ikke rigtigt kan finde problemet finder jeg ud af at de har skiftet ADSL udbyder til Tele2.

Da jeg ringer ind for at få support nægter de at hjælpe mig, med den begrundelse at deres udstyr skal stå i samme lejlighed (ikke bygning) som bruger linjen, jeg prøver at forklare at det er et hus med 3 lejligheder der bare alle er ejet af den samme person. Jeg prøver også at forklare ham at udstyret slet ikke er Tele2''s men faktisk er ejet af kunden.

Well det korte af det lange er at jeg ingen hjælp fik, der var ingen der ville hjælpe mig derinde og det gjorde så bare at vi asap skiftede udbyder.

Hvis du er forretningsafhængig af dit internet, så lad være med at tage en discount løsning - det er bare min holdning :)

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har også kun haft gode oplevelser med cybercity gennem flere år. Både på kontoret og privet....

Har ikke selv erfaringer med tele2. Men kender en del som er godt trætte af dem. Men der er jo altid to sider af en sag.

/Charly
Tilmeldt 26. Jan 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Helmer

 

Tak for det. Jeg går heller ikke kun efter den billigste løsning, men snarere efter den, der giver bedst værdi for pengene. Værdi kan jo måles på mange måder, men her, mener jeg, det bl.a. er hastighed, stabilitet, support. Prisen består jo bl.a. af den direkte omkostning men også af, om jeg fx er tvunget til at have en fastnet (jeg har vurderet, at jeg ikke har brug for den) og de deraf følgende omkostninger, prisen for op-/nedgradering og prisen ved en flytning. Der er sikkert mange andre faktorer. Men overordnet vil jeg ikke betale mere end nødvendigt. Vi taler om enmandsvirksomhed, så der er kun een til at betale.

 

Og min erfaring med TDC er også, at det er stabilt, men jeg har så til gengæld haft tunge problemer med dem ved flytning alle de fire-fem gange, jeg er flyttet i de ni år, jeg har haft dem. Før det havde jeg en modemforbindelse hos Cybercity (jeg var vist blandt nogle af deres allerførste kunder :-)), som fungerede perfekt. Men det er nok ikke til at bruge som sammenligning i dag.

 

Jeg vil forhøre mig hos begge leverandører.

 

Tak igen for svaret.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)