Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejendoms BOOM i Honduras

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

 

Det er efterhånden lang tid siden jeg har deltaget aktivt i dabatten, pga. tidsmangel.

 

For at gøre en lang historie kort sidder jeg pt. de næste 4-8 mdr. frem, på en lille ø nord for Honduras kyst i ca. 30 graders varme.

Og laver hvad jeg plejer i København for mine kunder over internettet.

 

kort fortalt så har jeg et kannont godt netværk her på øen som pt. oplever et sindtsygt boom i såvel byggeri turisme samt boligpriser, i en sådan grad at det er svært at stave til.

 

Jeg har allerede efter kun små 3 uger fået 2 ejendomsmægler som kunder, så det går bare der ud af.

 

Jeg ville høre om det har nogen interesse at jeg fortæller lidt om kulturen og selvfølgelig om de MEGET givtige investings muligheder der er her på øen.   

 

Med venlig hilsen

 

 

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Crõll

 

Det er da altid interessant at hører om andre kulturer og investerings muligheder

 

Ville personligt ikke have så meget imod at være i dine sko lige nu... 30 grader og solskin  Ja ja man kan jo altid drømmme...

 

Vh

Ania

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Du fortæller, vi lytter :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ania

 

Ja det det med at drømme er jeg forlængst holdt op med, det skal sgu ske noget.

 

Jeg fik en mulighed for at leje hen lejlighed billigt, så var der jo kun tilbage at sige lejligheden op i CPH sælge sine møbler og komme afsted, hvilket jeg ikke fortryder eftersom at i har 15 cm sne, mens jeg bruger mine morgener på at snokle rundt mellem fisk og koral rev.

 

Lidt info: der bor ca. 4500 mennesker på øen den hedder "Roatan" og hvis man bruger googleearth så kan man finde den ved at skrive "roatan, honduras"  i søgefeltet.

Selvom der ikke er flere mennesker på øen er der omkring 25 ejendomsmælger hvilket er mange, da øens størrelse og befolkning ca. er lige som Fanø.

 

Der er ugentlige flyvninger fra, houston, new your, atlanta, miami, toronto og quebek med 676 flyver (rimelige store maskiner) . Så her kommer mange turister og der bliver uge for uge flere da priser på såvel ejendomme, land og ophold stadig er billigt.

 

Ikke at glemme at det er en af verdens bedste steder at dykke.  

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :


Det er jo altid godt at se nogen danskere bevæger sig til Roatan.

Jeg er selv fra Honduras af, Men bor pt. Nicaragua. Da min forreting er i danmark og Nicaragua.

Hmm altså det er jo Amerikanernes feriested. Men da jeg var der her i december måned og det er højsæsonen.


var byen (westend og stranden til med alle hotellerne.  Der var ikke mange igen.

Jeg faldt så ledes i snak med en herre fra New York nede i Westend. Som ejer The Crowbar på Manhatten (diskotek)

Og han ledte efter noget investering. .. Da han havde tjent gode penge på det)


Han sagde : Alle de mennesker jeg har snakket med, De vil ikke tilbage hertil, Der er så mange andre steder i caribiean hvor man kan få det man vil have til samme pris. Roatan er "dyrt" og stadig får man kun "halv" service.
udover at West end. Har kæmpe huller i vejen. Så er der hellere ikke meget at hente. Kun som turist.




Roatan er smuk. Flot. Lækkert. Men det er aldrig et sted jeg vil tage hentil igen måske er mine stanard højere.
Og ligemeget hvor man tager på Roatan...så er der ejendomsmælgere...i stokkevis ..men udover såå tror jeg ikke på et boom. Det boom har været. Der. Udover at der er små butikker som drejer nøglen om pga. mangel på Turisme.

(den der ligger over for det italienske resturant i West end)


det var hvertifald min efaring derfra. Den ville jeg lige dele med jer :)

det sjove er at hvor det boommer med ejendomme ...Så ville jeg sige Bulgarien.

Jeg har købt en lejlighed der. Og ligeså snart Bulgarien bliver lukket ind i EU.

Så vil priserne stige og det vil lejlighederne også.


PS : Rart at høre der er nogen som kommer ud og ser verden :) specielt herovre i Latinamerika.

Troede jeg var den debatør herinde som var i Central Amerika



Vi Leverer Web Design og Web Shop løsninger, Se referencer her.

Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Victor

 

Du har ret i her er meget smuk, men jeg kan ikke genkende det billede du har af øen.

 

Der er mellem coxen hole west end og west bay har vejene helt ny asfalt.

I west bay er der bygget et lille indkøbscenter, et stort hotel der hedder mayan princess, og til marts eller maj, er 1. etape af en byggeri på ca 180 condos. ialt 55 stk står snart færdig og er allerede solgt ( kender en på det administrative kontor)

 

Jeg tror faktisk du har ret i at det er højsæson lige nu, men ud over amerikaner og canadier er der udsædvanlige mange italianer.

 

om investerings mulighederne stadig er god, er der ingen tvivl om. Jeg har flere naboer/bekende der for bare 2 år siden har investere fra 100000 til 200000 kr som idag er blevet til både 1 og 2 mio.

 

Jeg er da meget interreseret i at høre om du kender til nogle steder hvor man kan invester i nærhede, så kan jeg jo lægge et besøg forbi når jeg alligevel er her ovre.

 

 

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg drømte engang om Costa Rica da jeg havde fået et tip om at der kunne man leve billigt :-)  ikke så meget på grund af invisteringer der men mere som bopæl, det meste af året.

Så altid lækkert at se nogle gør de ting vi andre kun drømmer om.

Er det ikke meget usikkert i latin amerika, det jo ikke noget man hører så meget om i danmark, andet end mange sømænd nok har sejlet igennem panama kanalen :-)

Men kom da gerne med flere beretninger, det jo en del af verden vi godt kunne trænge til at vide lidt mere om. Det ville da være fedt at prøve at sælge det som turist stedet for de rige danskere ;) har kun hørt om få som har været på ferie i Costa Rica og så har vi selv en afdeling i mexico på mit job ellers er det lidt jeg kender til det :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad koster det at købe en lejlighed på øen?

Dbh Martin
Fra København Ø
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :


Den rigtigte Mk -

Du har delvis ret. Man kan leve for ingen penge i latin amerika. Det er ikke kun specielt Costa Rica.

jeg bor herovre og har sparet en masse penge. plus så bliver der råd til 2 husholdersker og en chaffør.

Men jeg vil holde fast i at Roatan er ved at gå ned

Croll du siger jo selv at investering din bekendte gjorde var fra 1-2 år siden.

ja der er kæmpe vækst på øen. Men stedet er for lukket. Måske hvis man ikke er vandt til troperne og de azur blå hav. Så er det vel nok fantastisk, men da Roatan er faldne i besøgne.

Men jeg ville mene det er farlig investering. Medmindre det er bopæl. Så er det jo alt andet.

Hvis du kigger på at du andre steder. F.eks. her hvor jeg bor, har jeg da set de sælger ø''er ..til ca. 50.000 dollars.

Men en sig mig tror du det er muligt at få køb noget der. Og så sælge det igen .

Altså hvis du kigger på the Cayman islands osv.

udover er Roatan et uhyrligt dyrt sted at leve.
i forhold til andre lande i Latin Amerika.



Vi Leverer Web Design og Web Shop løsninger, Se referencer her.

Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
 

En lejlighed her på øen kan få fra ca 100000 dollars og op efter. I den dyre del af øen west bay kan starter luksus lejlighederne fra ca 259000 dollars. Men for den sum penge kan du også få et lille stykke jord med et lille hus, ikke langt fra vandet, hvis ikke med egen strand.

 

 

Hej Victor

 

Roatan er lukket ??? man er aldrig mere end 30 minutter fra en lufthavn. Så jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med lukket.

Jeg har ikke set besøgstallende fra Roatan nogensinde, men alle rejsebeskrivelser jeg har læst omkring roatan er heller ikke særlige positive. Hvilket undrer mig, da jeg efter et mdr. på øen ikke rigtigt kunne komme med et surt opstød over øen.

 

Jeg syntes det lyder spænende omkring en ø for 50000 dollars, kunne du ikke fortælle lidt mere om hvor det er du bor, arbejder du med export eller hvordan får du tingende til at hænge sammen.

 

 

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)