Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har den bedste idé!

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

En idé som jeg selvfølgelig ikke vil afsløre her. Eller nogle andre steder, for den sags skyld. Medmindre, at jeg finder en seriøs og troværdig partner.

Jeg kan sige så meget som, at der ikke er tale om eksport/import af nogen fysisk vare. Der er udelukkende tale om internet-serviceydelser.

Produktet henvender sig til hele europas befolkning ml. 18 og 70. Mænd, såvel som kvinder.

Jeg ved nogenlunde hvordan tingene hænger sammen overfladisk set. Men derfra, og så til at komme i gang, og ikke mindst blive færdig, er en lang vej. Det er jeg fuldt ud bevidst om. Men jeg har altid haft en ukuelig selvtillid. Og jeg er villig til at knokle i en evindelighed for at få en bid af den gulerod. Fordi jeg har et konstant billede af den på min nethinde.

Problemet er, at ideén, samlet set, vil komme til at koste et sted ml. 5-700.000 Kr. - Og de penge kommer jeg ikke i nærheden af, inden der er en anden der har fået denne idé. Fordi når du (Hvis du er den rigtige) får den her idé at vide, så vil du tabe kæben over, at der ikke er andre der har fundet på noget lignende.

Det er halvstort, og ganske omfangsrigt, det vil kræve blod, sved og tårer de første 5-10 år. Men derefter, så vil jeg garantere, at det er en myretue, der tjener boksen, til mig, og min partner(e). - Ikke at jeg stopper dér. Der skal efterfølgende investeres i overskude.

Jeg har et økonomisk koncept der er ualmindeligt stramt: 80% af virksomhedens overskud skal gå til ekspandering, (faktisk primært reklame). Indtil virksomheden rammer et overskud efter skat, på 10 mio. kr.

Og i opstartsfasen, er man simpelthen nødt til, at leve af vand og brød, der er intet andet for. Ellers udvikler forretningen sig aldrig. Det nytter jo ikke noget, at man ikke lader forretningen nyde godt af sine egne renter.

Derefter skal ekspanderingsudgifterne langsomt sænkes, men aldrig til under 30%.

Sådan er min ideologi. Den er kedelig i starten, men sjov i længden.

Der vil blive levet et stramt liv. Der skal ikke købes dyre biler, hus, gadgets, og hvad ved jeg, for de penge som virksomheden tjener ind i starten. Næsten alt skal bruges på ekspansion. En ekspansion, som skal pumpes op med penge, på en stadigvæk langsom og stabil måde, så korthuset ikke kollapser, i tider der måske er knapt så velsete. Men inden for dette område, kan jeg knapt forestille mig en nedturs tid. Men man kan aldrig være for sikker.

Jeg kunne godt bruge en partner, der ved noget om iværksætteri på et lidt højere plan end vanligt, da jeg ikke er specielt erfaren indenfor det område. Jeg søger i hvert fald en person, der har lyst til at guide mig en lille smule til at komme i gang. For jeg aner ærligt talt ikke hvor jeg skal starte. Og det frustrerer mig, fordi jeg ved der er mange millioner, ja, hvis endda ikke milliarder i den her idé, hvis melet bliver malet på den rigtige måde.

Kan man eventuelt finde sponsorere til den slags? - Ja, det kræver selvfølgelig, at jeg fortæller dem om min idé. Men igen, jeg har jo ingen forretningsplan at fremlægge, som det er nu. Så derfor er det nok det næste skridt, efter at have fundet en mentor, partner, you name it.

Skriv til mig på Habitumcalx@hotmail.com hvis du er seriøs og troværdig.

Mvh. Jim Nielsen

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu skal jeg give dig et godt råd, - baseret på 35 års erfaring.

Du skal ikke skrive hvad du tror din investor/samarbejdspartner gerne vil høre, men præcis hvordan du er kommet frem til at din idé er værd at investere i.

Michael

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael. Tak for det gode råd. :-) Men jeg ville jo blot, ikke afsløre noget som sådan herinde. Da jeg ikke ønsker, at sidde om 10 år. Og se en plagiat lukrere på min idé.

 

mvh.

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder spændende- men også meget ambitiøst med sådan et projekt uden en forretningsplan! Tror du ikke du skulle starte der ;-)

Forretningsplanen er en uvurderlig proces der besvarer alle dine spørgsmål og hjælper dig videre...og skal du rejse kapital er den en absolut nødvendighed! Jeg hjælper dig gerne - fuld fortrolighed er en selvfølge... 

Hilsen Anette Christensen, Koncept Marketing, www.konceptmarketing.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Jeg ved skam godt, at forretningsplanen er hele essensen i en forretning. Men som jeg også skrev til sidst i indlægget, så søger jeg netop en mentor, eller en samarbejdspartner, der kan give mig hele indsigten. Jeg er Nybegynder, med stort N. Men en fordel jeg drager nytte af er, at næsten alt der omhandler marketing, sidder fast i mit hoved, fordi jeg brænder inderligt for det.

Men hvad gør det at være nybegynder, hvis man har verdens bedste idé. ;-)

Jeg afventer pt. svar fra en anden, så alt afhængigt af hvad svaret bliver, kontakter jeg dig måske snarest.

Mvh.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har en forretningsplan, så går jeg ud fra at du heller ikke har et budget, så hvordan finder du frem til at der skal bruges 5-700.000? og hvad skal de bruges til?

Og hvordan er det lige en partner skal forstå det med at leve på vand og brød?

Jeg kan garantere dig, at det ikke fremmer kreativiteten at sidde i en hule 5-10 år og så håbe på at der er noget der sker. Og hvis din idé er unik, og der først går 5-10 år før den er moden, så lyder det helt sort i mine ører.

Jeg kan godt forstå du ikke vil skrive din idé her, og det skal man heller ikke gøre, for der er mange der "lytter" med her på Amino og arbejder videre med de ting der lægges frem.

Har du undersøgt om det er noget der kan beskyttes immaterielt? ellers kontakt Patent- og Varemærkestyrelsen i morgen og tag en snak med deres kundeservice, der er fuld fortrolighed.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jim Nielsen.

Jeg tror du har fundet dig en partner. Venligst ring til mig på 50186454, så finder vi lige ud af noget.

Forsat god dag.

Mvh Alex M-

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Trådstarter hva skulle forhindre en plagiat i at lukrere på din ide' om 10 år når den nu Generer et overskud på størrelse med google?

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Seo++:

Hej Trådstarter hva skulle forhindre en plagiat i at lukrere på din ide' om 10 år når den nu Generer et overskud på størrelse med google?

 

Det er der ikke noget der kan forhindre Smile

Køb ren argan olie her

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 28. Nov 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har googlet det en del, og det er nok også lidt højt sat at sige 5-700.000 Kr. Men hellere være på den sikre side, et overskud ifm. stiftelsen på 2-300.000 Kr. skader jo ikke.

Jeg synes det er lidt forkert af dig, at gribe det an på den måde, da du jo intet ved om den idé. Den er meget ligetil, og det er nemt at koble nye ting på forretningen. Meget nemt at være kreativ i det henseende. Men jeg behøver tydeligvis ikke at uddybe yderligere, da du jo ikke virker interesseret alligevel.

Det er som sådan ikke nogen ny idé, men en hidtil uset sammenkobling af gamle idéer. Og det er ikke noget, som der er nogen der har patent på. Så nej det har jeg ikke.

Som sagt ved jeg ikke ret meget om marketing og deslige. Og det er igen derfor, at jeg til sidst i indlægget skriver, at jeg har brug for en slags mentor, da jeg netop ikke har nogen forretningsplan. Men derimod en god idé.

Mvh.

 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)