Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler råd til opstart af eget firma

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror, at jeg vil følge dine råd her.

Det eneste jeg nok vil overveje pt. det er at få varemærkeregistreret mit navn. Så må designbeskyttelse komme senere. Jeg har sådan set heller ikke råd til alle de beskyttelser pt. Men håber, at det kommer.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Evaave:

Jeg tror, at jeg vil følge dine råd her.

Det eneste jeg nok vil overveje pt. det er at få varemærkeregistreret mit navn. Så må designbeskyttelse komme senere. Jeg har sådan set heller ikke råd til alle de beskyttelser pt. Men håber, at det kommer.

 

Selvfølgelig, og det er jo også kun godt at være opmærksom på det, men som sagt er de regler tænkt til at være i en lidt tungere liga.

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Læste lige på SR bistand, at jeg ikke kan starte firma på kontanthjælp...sååå, det er helt rigtigt hvad flere af jer nævner.

Så må jeg jo tale med min sagsbehandler om, hvad jeg så kan gøre.

Det er rigtig ærgeligt. Men jeg tror på, at jeg finder en god løsning, som er lovlig, det må der være...altså sltså.

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sansir:

Evaave:

Jeg tror, at jeg vil følge dine råd her.

Det eneste jeg nok vil overveje pt. det er at få varemærkeregistreret mit navn. Så må designbeskyttelse komme senere. Jeg har sådan set heller ikke råd til alle de beskyttelser pt. Men håber, at det kommer.

 

 

Selvfølgelig, og det er jo også kun godt at være opmærksom på det, men som sagt er de regler tænkt til at være i en lidt tungere liga.

 

Ja det nå være den liga det går så godt for, at de kan hører folk til den slags:D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår udemærket det du siger, mit problem er, at jeg ikke står til fuld rådighed for arbejdsmarkedet, hvilket min sagsbehandler godt ved. Og vi er enige om, at iværksætter støtte ville væreen rigtigt rigtig god ide at indføre.

Jeg tror egentlig godt, at kommunen vil hjælpe mig igang selv, jeg skal bare finde ud af med kommunen hvordan vi gør, så vi gør det efter bogen. De må f.eks. gerne give mig iværksætter kurser med formål, at jeg så kan blive selvstændig. Deres job er jo at hjælpe mig med at finde et erhverv, hvor jeg reelt kan blive selvforsørgende og hvis det er at hjælpe mig via iværksætter kurser, så er det vel ikke ulovligt? Eller?

Det kan du havde ret i. Tror det er meget smart, at tale med din sagsbehandler om dette (hvis jeg var dig, ville jeg også forhøre mig andre steder for at være helt sikker på reglerne).

--------------------------------

For ikke at krænge mig selv helt ud, kan jeg dog alligevel for at give lidt forståelse af min situation godt afsløre, at jeg har ADHD..en opmærksomhedsforstyrrelse, der bl.a. gør, at jeg ikke kan finde ud af at arbejde med ting, der ikke interessere mig eller med mennesker, der ikke kan finde ud af at motivere mig på en meget hensigstsmæssig og pædagogisk måde. Det kan være meget svært for andre at forstå og jeg kan ikke uddybe mig ordentligt i dette forum. Men som før nævnt i denne tråd, så ville det optimale for mig være at blive selvstændig og så arbejde med noget jeg interessere mig for. Jeg har meget få ting der interessere mig, som altid har interesseret mig og som vil blive ved det resten af mit liv...og det er indenfor nogle meget kreative og prodktive rammer. Så kunne man jo hurtigt tænke, Hey hende der, hun skal da sidde på en designstue og udvikle...problemet er, at jeg ikke har nok diciplin til at gennemføre en udd. Ikke fordi jeg ikke er klog nok, men fordi jeg er elendig til at sidde stille på en stol over flere år og som sagt fordi jeg ikke er god til samarbejde...på længere sigt i hvert fald. Jeg har nogle begrænsninger, som aldrig kommer til at ændre sig. Et paradoks om man vil, fordi jeg er sindssygt kreativ og har en ideboks uden lige, jeg mangler blot redskaberne til at komme ordentligt igang...for mig selv.

Hvis du forstår...

-------------------------

At du har ADHD giver et bedre billede af din situation. Nu kender jeg dig jo ikke, men der er så mange der gerne vil starte som selvstændig, og mange af dem er blevet helt blind på deres ide, at de ender med at skyde sig selv i foden.
Jeg kan bedst lide de mennesker (prøver selv at være sådan Cool ) som komme med konstruktiv kritik (en forfriskende lussing) - det er noget man kan bruge til noget. Fremfor folk der klapper i deres hænder ligeså snart de høre en fortælle om deres (til tider vilde idéer).

Sådan stod det til for mit vedkommende de første par år som selvstændig. Set i bagspejlet har jeg brændt mange dumme penge af på nogle langt ude projekter.. Har dog fået en masse erfaringer som jeg kan bruge, men også gæld ;)

Men som længe du har gjort dig de nødvendige overvejelser (også de negative af dem - fx hvad vis det ikke går), så synes jeg bare du skal give gas med det.

Jeg forstår hvad du siger :)

 

/kristoffer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens arbejde med og for mig selv, hvis mine produkter viser sig, at kunne sælges, hvilket noget tyder på, da jeg allerede har en meget interesseret forhandler, så er det sådan, at de produkter jeg laver, er nogle jeg laver hjemmefra. Det kræver ikke, at jeg har ansatte og jeg har intet problem i at have kontakt med andre mennesker, så længe jeg ikke skal gøre det hver dag og med de samme mennesker. Altså kort; jeg laver et produkt, går ned til foorhandleren, hører hvor mangevarer hun vil have, går hjem og laver dem, går ned og afleverer dem og så er det det. Desuden har jeg en kæreste, der er villig til, så fremt der kommer skred i butikken, til at gå enten ned i tid eller helt stoppe sit job og arbejde sammen med mig. Det ville være en mulighed fordi, han ville kunne tage sig af alt kundekontakt og vidersalg og så kan jeg bare sidde derhjemme og skabe produkterne. Hvis det skulle blive så succesfuldt, at udbuddet er større end, hvad jeg kan levere, så er der en mulighed for, at jeg kan ansætte nogle folk, der i praksis kunne arbejde enten hjemmefra eller fra et værksted, hvor jeg ikke behøver at være til stede, andet end engang imellem for at se om tingene fungere. Jeg har en del venner, som kunne være interesseret i job...hvis hvis hvis,  det nogen sinde skulle nå dertil.

Mit mål er først og fremmest at kunne producere nok til at have en indkomst på 10.000.- efter skat og det er ikke urealistisk. Så ville jeg kunne klare mig selv økonomisk og være fri for kommunen. Det er min drøm, måske ikke så stor i andres øjne, men tilfredstillende nok til mig:D

-------------------------------

Hvis processen er, at du laver en prototype, går ned til forhandleren, de bestiller, og du går hjem og laver produkterne til dem...
Så bare lave en købskontrakt til dine forhandlere. Hvis dem din prototype, og er de interesserede, så skriv en købskontrakt med dem.. Skal du bruge penge fra banken, så viser du blot din købskontrakt du har indgået med køber. Det er da en ide :)

Jeg kommer først tilbage på computeren i aften/nat, så held og lykke med det.

 

/Kristoffer

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. Chris:

Jeg kan sagtens arbejde med og for mig selv, hvis mine produkter viser sig, at kunne sælges, hvilket noget tyder på, da jeg allerede har en meget interesseret forhandler, så er det sådan, at de produkter jeg laver, er nogle jeg laver hjemmefra. Det kræver ikke, at jeg har ansatte og jeg har intet problem i at have kontakt med andre mennesker, så længe jeg ikke skal gøre det hver dag og med de samme mennesker. Altså kort; jeg laver et produkt, går ned til foorhandleren, hører hvor mangevarer hun vil have, går hjem og laver dem, går ned og afleverer dem og så er det det. Desuden har jeg en kæreste, der er villig til, så fremt der kommer skred i butikken, til at gå enten ned i tid eller helt stoppe sit job og arbejde sammen med mig. Det ville være en mulighed fordi, han ville kunne tage sig af alt kundekontakt og vidersalg og så kan jeg bare sidde derhjemme og skabe produkterne. Hvis det skulle blive så succesfuldt, at udbuddet er større end, hvad jeg kan levere, så er der en mulighed for, at jeg kan ansætte nogle folk, der i praksis kunne arbejde enten hjemmefra eller fra et værksted, hvor jeg ikke behøver at være til stede, andet end engang imellem for at se om tingene fungere. Jeg har en del venner, som kunne være interesseret i job...hvis hvis hvis,  det nogen sinde skulle nå dertil.

Mit mål er først og fremmest at kunne producere nok til at have en indkomst på 10.000.- efter skat og det er ikke urealistisk. Så ville jeg kunne klare mig selv økonomisk og være fri for kommunen. Det er min drøm, måske ikke så stor i andres øjne, men tilfredstillende nok til mig:D

-------------------------------

Hvis processen er, at du laver en prototype, går ned til forhandleren, de bestiller, og du går hjem og laver produkterne til dem...
Så bare lave en købskontrakt til dine forhandlere. Hvis dem din prototype, og er de interesserede, så skriv en købskontrakt med dem.. Skal du bruge penge fra banken, så viser du blot din købskontrakt du har indgået med køber. Det er da en ide :)

Jeg kommer først tilbage på computeren i aften/nat, så held og lykke med det.

 

/Kristoffer

 

Det var da en super idé du kom med der. Den kan jeg godt bruge. Jeg har engang taget første del af et iværksætterkursus, men blev nødt til at stoppe grundet graviditet. Jeg ved, at banken meget meget gerne vil have en forretningsplan og det har jeg ikke. Jeg ved næsten heller ikke hvor jeg skal starte og dum som jeg har været, har jeg smidt alle mine papir ud om, hvordan man laver en forretningsplan, men jeg tænker, at jeg kan finde den slags oplysninger her på nettet.

Jeg har ligeledes en kusine der er indkøber for samtlige Bahne butikker i DK. Hun siger, at hvis mine produkter er salgsbare for dem, så vil hun meget gerne købe. Det er dog så stor en butik, at hvis det bliver en realitit, så for jeg godt nok meget travlt og så har jeg brug for hjælp til produktionen...det kræver dog kapital som jeg ikke har nu....derfor ville en forretningsplan og en købsaftale være super i forhold til lån i banken. Jeg er bare slet ikke der endnu, men arbejder støt derhen af og så skal jeg have lavet en aftale med min sagsbehandler, så jeg ikke kommer i klemm nogen steder, det har jeg nemlig slet ikke råd til.

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mr. Chris:

Jeg forstår udemærket det du siger, mit problem er, at jeg ikke står til fuld rådighed for arbejdsmarkedet, hvilket min sagsbehandler godt ved. Og vi er enige om, at iværksætter støtte ville væreen rigtigt rigtig god ide at indføre.

Jeg tror egentlig godt, at kommunen vil hjælpe mig igang selv, jeg skal bare finde ud af med kommunen hvordan vi gør, så vi gør det efter bogen. De må f.eks. gerne give mig iværksætter kurser med formål, at jeg så kan blive selvstændig. Deres job er jo at hjælpe mig med at finde et erhverv, hvor jeg reelt kan blive selvforsørgende og hvis det er at hjælpe mig via iværksætter kurser, så er det vel ikke ulovligt? Eller?

Det kan du havde ret i. Tror det er meget smart, at tale med din sagsbehandler om dette (hvis jeg var dig, ville jeg også forhøre mig andre steder for at være helt sikker på reglerne).

--------------------------------

For ikke at krænge mig selv helt ud, kan jeg dog alligevel for at give lidt forståelse af min situation godt afsløre, at jeg har ADHD..en opmærksomhedsforstyrrelse, der bl.a. gør, at jeg ikke kan finde ud af at arbejde med ting, der ikke interessere mig eller med mennesker, der ikke kan finde ud af at motivere mig på en meget hensigstsmæssig og pædagogisk måde. Det kan være meget svært for andre at forstå og jeg kan ikke uddybe mig ordentligt i dette forum. Men som før nævnt i denne tråd, så ville det optimale for mig være at blive selvstændig og så arbejde med noget jeg interessere mig for. Jeg har meget få ting der interessere mig, som altid har interesseret mig og som vil blive ved det resten af mit liv...og det er indenfor nogle meget kreative og prodktive rammer. Så kunne man jo hurtigt tænke, Hey hende der, hun skal da sidde på en designstue og udvikle...problemet er, at jeg ikke har nok diciplin til at gennemføre en udd. Ikke fordi jeg ikke er klog nok, men fordi jeg er elendig til at sidde stille på en stol over flere år og som sagt fordi jeg ikke er god til samarbejde...på længere sigt i hvert fald. Jeg har nogle begrænsninger, som aldrig kommer til at ændre sig. Et paradoks om man vil, fordi jeg er sindssygt kreativ og har en ideboks uden lige, jeg mangler blot redskaberne til at komme ordentligt igang...for mig selv.

Hvis du forstår...

-------------------------

At du har ADHD giver et bedre billede af din situation. Nu kender jeg dig jo ikke, men der er så mange der gerne vil starte som selvstændig, og mange af dem er blevet helt blind på deres ide, at de ender med at skyde sig selv i foden.
Jeg kan bedst lide de mennesker (prøver selv at være sådan Cool ) som komme med konstruktiv kritik (en forfriskende lussing) - det er noget man kan bruge til noget. Fremfor folk der klapper i deres hænder ligeså snart de høre en fortælle om deres (til tider vilde idéer).

Sådan stod det til for mit vedkommende de første par år som selvstændig. Set i bagspejlet har jeg brændt mange dumme penge af på nogle langt ude projekter.. Har dog fået en masse erfaringer som jeg kan bruge, men også gæld ;)

Men som længe du har gjort dig de nødvendige overvejelser (også de negative af dem - fx hvad vis det ikke går), så synes jeg bare du skal give gas med det.

Jeg forstår hvad du siger :)

 

/kristoffer

 

Vi er helt enige. Jeg forsøger på at gøre tingene i den rigtige rækkefølge netop for ikke at skyde mig selv i sænk og fordi det faktisk er meget vigtigt for mig, at det her projekt bliver til noget seriøst. Vigtigt er det fordi, jeg synes det er hamrende spændende det jeg sidder og laver(jeg lever mig helt ind i detog forsvinder nærmest) og fordi jeg har fået så god respons på det som jeg har. Bare det, at der er en butik, som gerne vil sælge mine ting er et mega boost for mig. De gav mig en lampe med hjem uden skærm og et par timer senere sad jeg med en færdig skærm i hånden og den blev rigtig fed. Så i princippet kunne jeg godt gå ned og sælge skærme til dem nu, men jeg skal have alt juridisk på plads først.

Det er dog mega fristende, at gå derned allerede i dag med et par skærme blot for at se, hvor hurtigt de kan få dem solgt...men jeg må ruste mig med tålmodighed...ikke ligefrem en stærk side i mig, men det kan jeg så heldigvis øve mig på nu. Det er jo sådan, for mig i hvert fald, at når jeg får en god idé, så har jeg lyst til at dele den med hele verdnen og det kan ikke gå hurtigt nok, jeg har blot erfaret, at i det øjeblik jeg så buser frem, så går det i sig selv og mine planer bliver ikke til noget...sådan skal det ikke gå denne gang;D

Men ja man brænder sig jo på nogle projekter eller der dukker forhindringer op undervejes. Sidste år fik jeg bl.a den geniale idé, at lave en rygskrubbe til badet...lige indtil jeg fandt ud af, at den allerede er lavet og der ligger patent på den...så den kan jeg ikke gøre noget ved, selv om det irriterer mig, at den ikke er at finde på markedet endnu. Jeg overvejede finde ud af, hvordan jeg kunne komme omkring det, men eftersom den allerede var patenteret i Frankrig, så var der mange besværligheder i forhold til om jeg kunne tage patent på den i DK.

Så nogle ideér når ikke længere end til et opkald hos patent og varemærkestyrrelsen. Jeg erfarede da, at der ligger så mange patenterede geniale ideér, som aldrig kommer i produktion...sikkert fordi det er dyrt og besværligt, det er ret ærgeligt, men sådan er det.

Fra Marbella
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Dansk ejendomsmægler ved Marbella, Costa del Sol

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan fremvise en købskontrakt/aftale til banken, så kan jeg ikke se hva de skal bruge en forretningsplan (hvis du kun skal låne det beløb, som du skal bruge til den pågældende ordre...)

Men en forretningsplan er nu altid god at lave. Man får set sit projekt fra nye vinkler osv..

 

Tjek evt. ivaekst.dk og 100svar.dk.

 

/Kristoffer

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)