Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

T-shirt Produktion, Hvad skal producenten have oplyst ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg proever at faa et tilbud paa 500-1000 T-shirts fra en producent i Tyrkiet. Dog vil jeg meget gerne vide hvad jeg skal oplyse producenten for at faa en pris. 

Der skal vaere tryk af vores firma logo(webshop) paa dem og de skal baade saelges og gives som gave.
Saa vidt jeg ved saa vurderes kvaliteten af stoffet paa gram/m2 stof ?

Jeg befinder mig i Tyrkiet. Er der nogen som kan anbefale en god producenten, maa de meget gerne kontakte mig. Jeg foeler selv jeg har en del, men man ved jo aldrig :)


 Og ioevrigt - Hvad er en fair pris ?

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Absolut ingen svar :) ?

BUMP!

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm der er flere ting som du skal være opmærksom på.. Gram-vægten er egentligt ikke nogen kvalitetsbetegnelse som sådan - det siger bare noget om, hvor meget t-shirten vejer pr. m2..

Du skal sprøge efter hvilken bomuld der er brugt, - og er den kæmmet eller mercericeret, -hvordan er er t-shirten syet/strikket - en den rundstrikket eller lavet med sidesøm? og hvilke syninger er brugt? Er det dobbelte sømme? - Hvad med halsen? hvor mange x rib er den i 2 eller 4?

Der er MANGE ting du skal være opmærksom på, og du skal IKKE sætte noget igang før du har set en kontraprøve (produktionsprøve)

Det synes han sikkert er latterligt, fordi for ham er 1.000 t-shirts ikke særlig meget, -men det tror jeg det er for dig, og det vil være ærgerligt hvis de ikke lever op til dine forventinger.. Og det undrer mig at du har fået en tyrker til at lave så lille antal, -men det er en hel anden snak, for de plejer kun at ville lave størrer ordrer.. men skidt nu med det, - start med at spørge efter ovenstående - og send min gerne en pm med svar når han gør det, så vil jeg gerne prøve at se om det ser rimeligt ud.. men for alt i verden - du SKAL se en prøve inden han laver noget som helst til dig!

vh/ Ulrik

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for en uddybende forklaring.

Jeg har endnu ikke snakket i detaljer om antal. Har ingen erfaring saa maaske jeg vil faa et problem naar jeg naevner antal ?

Kender du eventuelt nogle i Tyrkiet ?

Du kommer med en del fagudtryk, som absolut ikke siger mig noget. Kaemmet, mercericeret, rundstrikket mm. 

Hvad er udtrykket for alle de ord i det engelske ?

Mange tak! 

 

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

producenten skal kender gramvægten (gms pr sq mtr) - ligger normalt på min 160gms, men helt op til 220gms kan man finde i markedet.

Derudover skal han informeres om strikketeknik der skal bruges - Single Jersey er mest almindelig, men der bruges også interlock og Piqué.

Derudover har det stor indflydelse på prisen hvilke størrelsesspecifikation du skal bruge - det har direkte indflydelse på metervareforbruget. Jo større en str L er, jo dyrere bliver den. Hvis du ikke har et målskema så find en tee i den størrelse du vil have og mål længden fra øverst på skulderen til nederste søm, og målet under ærmegabene, så kan en fabrik sjusse sig frem til det eksakte målskema. De finder et der er magen til fra en anden kunde og bruger det.

Mht pris så svinger priserne voldsomt i øjeblikket pga ringe bomuldshøst og stor efterspørgsel - så der er ikke en facitliste. Spørg en masse forskellige fabrikker og vælg den du har størst tillid til. Det er bedre at give 0,05€ mere og så få den rigtige vare :)

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hov, jeg overså selve garnkvaliteten :)

Det er korrekt at man skal skelne kraftigt imellem kartet bomuld (Carded cotton), kæmmet bomuld (combed cotton) og merceriseret bomuld (mercerized cotton) - gå efter den kæmmede. Combed får nemt et urent maskebillede efter vask - og merceriseret får let et metallisk udseende som danskere traditionelt ikke vi lhave (og så koster merceriseret iøvrigt en hel del...)

Det nemmeste er hvis du fortæller fabrikken at du skal have en BASIC TEE i 160gms combed cotton og fortæller ham målet (højde og bredde) - så kan han fint lave en pris til dig.

Han vil sandsynligvis have en "standardvare" som han producerer containervis af og som han derfor kan sende til dig hurtigt så du kan se om du kan lide sømmene osv. Det er meget nemmere end at lave alt for mange specifikationer, for med en ordre på 500-1000stk risikerer man at de ikke gider bruge alt for lang tid på at læse din forespørgsel igennem, hvorimod de hurtigt kan sende dig en prøve du så kan kommentere på.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle af dine sprøgsmål har du allerede fået svar på, - men netop pgr gramvægten skal du være voldsom påpasselig.  Og man kan nu få t-shirts helt ned i 120 gr., - og en 140-150 gr. er nu også ok.

Men hvorom alting er, så tror jeg måske du er ud i noget med at skyde gråsprurve med kanoner.. Hvis det du har brug for er en ganske alm plain t-shirt med dit logo på.. hvorfor tager du ikke bare fat i et textiltrykkeri herhjemme som kan lave tiltryk på en std. vare herhjemme, - så er du fri for alt det der, som jeg kan høre/se du ikke er helt på hjemmebane i.. Og jeg tror du får prob. med antallet i Tyrkiet -  hvad jeg ellers har hørt er min. produktioner på t-shirt ved 5.000 stk.. Men hvis det er, så har jeg en "gammel" kontakt i Bulgarien som laver en hæderlig T-shirt til en ok pris (og nej jeg får ikke henvisnngsningsprovision - det er ren videreformidling)

Mht. om den er rundstrikket (roundknittet) eller med sidesømme, så se på hvad han viser dig, om den har en sidesøm eller ej. Og vær' opmærksom på halsen! med 2xrib (som rigtig mange t-shirts i den billige ende bliver lavet med, bliver de sindssygt slappe i halsen fhv. hurtigt) = dårlig reklame for din webshop!

Men spørg efter en detaljeret specifikation på hvad han tilbyder og få en til at se på det, hvis du beslutter dig for at gå videre med projektet..:)

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kvaliteten er vigtig for mig, for som du siger er det en reference for min webshop, som ikke er en discount shop. 

Jeg befinder mig i Tyrkiet og det er derfor nemt at eksportere men svaert at importere til Tyrkiet. Derfor kan jeg desvaerre ikke benytte mig af en producent fra Bulgarien.

Jeg siger tusinde tak for hjaelpen! det kunne vaere herligt hvis nogle havde et par referencer til producenter i Tyrkiet, som jeg troede var et 'tekstil land'

 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er det også, - men flere og flere undgår det netop pga de store antal, -og for danske producenter som måske ingen export har, jamen så er antallene i Tyrkiet blevet for store.. jeg har undersøgt markedet overfladiske nogle gange men altid blevet standset at antallet, og billigt er det ikke engang synes jeg.. Så jeg kan desværre ikke henvise dig til nogen..:(

Håber du finder det du søger :D

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)