Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor søger man let ledige domæner?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gratis tools er altid "as-they-come" og man må være taknemmelig for den tid dem der står bag det har brugt - take it or leave it :)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
han mente jo om fejlrettelser, som jeg måske nok læste som kritik, og gennerelle rettelser :)

Ingen siger han behøver rette det, men at få at vide hvad man kan gøre bedre kan vel ikke skade?
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin: helt sikkert - og jeg skal nok samle op og rette de ting/fejl der bliver meldt ud, men jeg vil først lige vurdere om værktøjet overhovedet bliver brugt.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fey,

Synes det er en rigtig god idé. Tak for indsatsen. Mindes heller ikke jeg har set denne funktionalitet andre steder.
Jeg har et forslag til en ny feature, når du får 5 minutter.

Det ville være en rart hvis du lavede en checbox, så den checkede tld for alle de nævnte :dk, .com, .net, .org, .biz, .info og .nu.
Så kunne man nøjes med at skrive :
domain1
domain2
osv.
 
Ved godt det kræver væsentlig mere arbejde end mit indlæg

Endnu engang tak for initiativet. 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Fey, et godt råd - få sat noget beskyttelse op inden du spreder dit tool for meget. De tjenester du henter data fra bliver sure og blokker dig hvis der kommer for mange forespørgsler. Der er også risiko for at andre benytter dit tool som en "proxy" - som DE så kan hamre løs på uden at risikere at det er deres IP der blokkes.
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fey, et godt råd - få sat noget beskyttelse op inden du spreder dit tool for meget. De tjenester du henter data fra bliver sure og blokker dig hvis der kommer for mange forespørgsler. Der er også risiko for at andre benytter dit tool som en ''proxy'' - som DE så kan hamre løs på uden at risikere at det er deres IP der blokkes.


Jeg ved det - og hvis ellers det bliver brugt regner jeg heller ikke med at det varer længe før de lukker for min IP :)
I første omgang er jeg nemlig så doven at jeg bare laver http requests til et site hvor man kan tjekke domæner, i stedet for at slå dem op selv på eksempelvis RIPE m.fl. Jeg skal nok få det lavet om, men det bliver nok ikke før de lukker..

Anyway, har ikke tænkt mig at reklamere med dette tool. Jeg har lavet dette ene link til det herindefra og jeg har sådan set tænkt mig at lade det være ved dét. Jeg linker fx ikke engang til det fra mit eget site.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan også smide et proxy loop på, men så går det bare så langsomtt :) - Eller opsæt TinyProxy på en dial up maskine ... der er mange muligheder - jeg har været igennem de fleste
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/4/2005 7:10:18 PM Forfatter: fey.dk Nå, havde lige lidt tid tilovers, så jeg klyttede lige hurtigt én sammen. Bemærk dog at jeg ikke har gjort noget ud af validering/errorhandling overhovedet, men de fejl der måtte være retter jeg efterhånden som de bliver indrapporteret :) http://idenion.dk/tools/multidomaincheck.aspx - og dermed var mit nye firmasite vist også frigivet..

 
har søgt på din side med disse navne og med det score
 
transportal.dk er optaget
transportalen.dk er optaget
transportshop.dk er ledigt
transportshoppen.dk er ledigt
megaguiden.dk er ledigt
maxikurer.dk er ledigt
minikurer.dk er ledigt
multikurer.dk er ledigt
postkurer.dk er ledigt
pakkekurer.dk er ledigt
b3.dk er ledigt
fungame.dk er ledigt
megapixel.dk er ledigt
 
samme søgning på dandomain gav dette
 
transportal.dk er optaget
transportalen.dk er optaget
transportshop.dk er ledigt
transportshoppen.dk er ledigt
megaguiden.dk er ledigt
maxikurer.dk er ledigt
minikurer.dk er ledigt
multikurer.dk er ledigt
postkurer.dk er ledigt
pakkekurer.dk er ledigt
b3.dk er optaget
fungame.dk er ledigt
megapixel.dk er optaget
 
Så der er en lille diff. men hvor den opstår aner jeg ikke. men et lækkert stykke værktøj du har sat sammen.

Venligst

René Buch

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Den tjeneste jeg requester op mod har åbenbart været fejlagtigt informeret. Men har lige prøvet igen nu her, og fx b3.dk viser optaget som den skal.

Jeg arbejder på at forespørge direkte i de forskellige whois databaser i stedet, det skulle gerne løse problemet.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg har lagt en ny version op, som forespørger direkte i de forskellige whois-databaser. Jeg er ikke sikker på det gør den hurtigere, men det gør i hvert fald resultatet mere troværdigt.

Det er også sådan at man nu kan indtaste eksempelvis "b3" og få resultatet for alle de understøttede domæneendelser. Hvis man omvendt kun vil teste fx b3.dk og b3.com, så indtaster man bare disse i stedet.
Jeg anbefaler at man KUN tester alle endelser såfremt man er oprigtigt interesseret i resultatet, da det tager relativt lang tid at teste dem alle på én gang.

Derfor garanterer jeg heller ikke for eventuelle timeouts hvis man bruger dén metode meget :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)