Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Film bliver afvist på youtube?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra New York
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hej,

 

Jeg har lavet en lille film i Moviemaker hvor jeg sætter en række foto sammen og har sat noget Foo fighters musik til. Nu bliver filmen afvis når jeg prøver at uploade den på youtube. Youtube siger at jeg ikke har rettigheder til sangen (hvilket jeg vel ikke har eller hvad?)

Hvordan funger det? Kan jeg få rettigheder til at bruge sangen? Har alle der har uploaded noget musik på youtube rettigheder til sangen?

Er der et smuthul så jeg kan få den uploaded?

 

Hilsen Mikkel 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Come on! Det er ulovligt bare at bruge andre folks materiale. Hvor har du dine fotos fra?

 

EDIT: du må gerne bruge de her så vidt jeg ved: http://rock.mididb.com/foofighters/

Fra New York
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle billeder har jeg selv taget. Musiken er købt fra Itunes!

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

YouTube er ikke dum.

Du kunne lave din egen musik eller bruge noget af det musik YT stiller til rådighed.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Eller hyre en eller anden til at lave noget musik til dig, mig f.eks.

 

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Træk lyden af en live-optagelse af den sang du vil bruge, læg den på og prøv at upload igen.

Firefox med plugins er udmærket til formålet.

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

som de andre også skriver er det fordi du ikke har rettighederne til musikken du bliver afvist, og du kan ikke få de rettigheder uden at skulle punge op med store beløb, og så er det ikke engang sikkert du får lov.

Det går heller ikke med en live optagelse, rettighederne er de samme ;) - men den smutter nok igennem nåle øjet da youtube ikke kan genkende en live optagelse på samme måde.

Du kan dog købe udmærket musik på istockphoto.com så er der styr på rettighederne.

Hvis din film ikke er kommerciel så har du også muligheden for at finde noget på mobygratis.com - det er som navnet også siger kunstneren Moby der har lavet nogle gratis numre til kort film, skole- og privat brug.

//Meik

 

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bigum:

Træk lyden af en live-optagelse af den sang du vil bruge, læg den på og prøv at upload igen.

Firefox med plugins er udmærket til formålet.

Det gør det da på ingen måde lovligt... Mikkel kan i værste fald ende med et pænt erstatningskrav ved at gøre sådan.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Carlsen:

Det gør det da på ingen måde lovligt... Mikkel kan i værste fald ende med et pænt erstatningskrav ved at gøre sådan.

Under kraftig formodning af at live-optagelser der får lov at ligge på youtube ikke krænker rettigheder - idet lyden som oftest er scrambled i en grad så det i praksis er en amatøroptagelse.

Der blev spurgt om råd - ik om moral.

Brug Audio swap, hvis der skal lyd på af en eller anden tilfældig karakter...

Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 278
Fra  Ballistic Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bigum:

Under kraftig formodning af at live-optagelser der får lov at ligge på youtube ikke krænker rettigheder - idet lyden som oftest er scrambled i en grad så det i praksis er en amatøroptagelse.

Det er stadig ikke lovligt, det vil aldrig være lovligt at bruge en kunstners musik på den måde. Under de fleste live arrangementer er det ikke tilladt at filme, og hvis det er tilladt er det kun til privat brug. Og når du smider det på youtube er det til offentlig fremvisning. Så den går altså ikke. 

Den eneste grund til at de klip ligger på youtube, er at det ville være for krævende et arbejde at få dem fjernet, da man ikke kan automatisere det som de gør med original indspillet musik.

//Meik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)