Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger samarbejde. Ide til et håndværktøj - hjælp til prototype

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Har længe haft en god ide til et mekanisk måleværktøj . 

Ideen er en sammensætning af flere eksisterende måleredskabers funktion der, kombineret med en speciel formfaktor og en kreativ mekanisk løsning  med stor sandsynlighed er et helt nyt, patenterbart produkt med bredere anvendelsesmuligheder end hvad der p.t. findes på markedet.

Jeg håber/tror at produktet vil kunne sælges til 100-200-300 kr afhængig af materialer/produktionsomkostninger.

Målgruppe: professionelle og gør-det-selv folk worldwide.

 

Hvis altså at jeg kan få det til at virke som jeg har tænkt mig. Jeg har brug for en prototype. Det er her du evt kommer ind. For at kunne komme fra ide til realitet kræves kendskab til design, finmekanik og materialeanvendelse/holdbarhed - evner/erfaring jeg ikke har. Kan du hjælpe mig videre - , så kontakt mig gerne. Er du en mulig partner - endnu bedre!. Efter lidt research i materialer og deres begrænsninger/muligheder har jeg en tro på at nok at det er en maskiningeniør med evner for design og utraditionelle løsninger jeg skal have fat i. .

 

FYI:

Har haft en kort konsultation med Teknologisk institut for et stykke tid siden hvor jeg så godt som muligt tegnede og beskrev min ide. Deres konklusion var at de ikke kendte til eller nogensinde havde hørt om noget tilsvarende. Og at det formentlig var en holdbar ide. "Beskriv/tegn din ide og forelæg den for et af de store værktøjsfirmaer" var rådet jeg fik. Ekstensive søgninger i patentdatabaser har heller ikke give noget resultat - der er ikke nogen der har et patent på det her...

 

 

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Carsten,prøv at gå ind og kik på www.hih-develoment.dk,og prøv Evt.at ring til Søren dalby på samme adresse.

                                                held og lykke,Per

Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvon går det med min opfindelse.....................Den ligger i skuffen da den ikke er højteknologisk nok til ,at nogen vil skyde penge iden samt det matriale den skal laves i ikke er særlig udbredt så venter på en stor pose penge som måske falder ned fra himlen.Hvad med din ?

 

Hvon går
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige afsluttet et højrisiko udviklingsprojekt i mit daglige arbejde. Derfor bliver jeg snart fritstillet og får derfor løn i 4 måneder. Jeg er derfor ved at udvælge én af mine skuffeprojekter til realisering i den kommende tid. Heldigvis kræver projektet kun en mindre investering som jeg selv kan klare, så det vil jeg forsøge at gå i gang med.

I mellemtiden leder jeg efter fast arbejde eller arbejde på timebasis.

Tilmeldt 1. Jun 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten. Lyder som et interessant projekt. Du kunne eventuelt lave et projektopslag til en af de mange ingeniørhøjskoler/universiteter. Jeg er selv maskiningeniørstuderende på SDU og vi leder altid efter nye og spændene projekter. Et eksempel på projekt udført af studerende på SDU: http://ing.dk/artikel/77819?highlight=h%E5rtransplantation. Vil gerne tilbyde at ophænge et eventuelt opslag på skolen hvis det har interesse. Kan eventuelt også bidrage med viden hvis det kunne hjælpe dig, kan bidrage med viden omkring materialeteknologi, statiske/dynamiske beregninger, konstruktionsdesign, CAD osv,

Mvh Morten Drost

Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Jeg har et designfirma, der laver produktudvikling og visualisering.

Visualisering kan blandt andet være skitsemodeller, 3D tegninger og SLA prototyper.

Derudover har jeg samarbejdet med Teknologisk Institut Idé og Vækst, samt produktudviklingsafdelingen, siden år 2000.

 

Ring til mig på 28123340

Mvh Ivan 

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Enten jeg, eller nogen i mit "netværk" kunne blive din partner. Vi arbejder på den slags og er godt på vej med andre projekter. Vi har adgang til patentfolk, udviklingsfolk, sælgere mv. Vi arbejder alle gratis, men lykkedes projektet, er der penge, til alle som har været involveret i projektet. Lyder det som noget du kan bruge for at komme videre, så skriv til mig.

Mvh. Henrik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Det lyder tillokkende. Har du nogen eksempler på "projektforløb" som du og/eller dit netværk har håndteret fra ide til produkt?

Hvor er I geografisk repræsenteret?   

Ps: Iøvrigt tak til alle der har henvendt sig/skrevet i denne tråd. Jeg er kke rigtigt kommet videre siden mit oprindelige indlæg grundet travlhed på alle (andre) fronter. Men prøver nu igen.

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Eks.:

 Måske har du en idé, men er ikke i stand til at udvikle eller finde ud af om der allerede er et patent. Så laver du en kontrakt med "netværket", om et afkast du skal have, og med de mennesker som er involveret. Udviklingsfolk, patentfolk og sælgere. Alle er ulønnet. Indtil det lykkedes at få penge i kassen. Så deler man som aftalt i kontrakten. Det er den korte version...

Mvh. Henrik

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)